کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مردم کل‌کل عباس‌آباد کریک به جای «آب»؛ باد هوا می‌خورند/لوله ۲ اینچی برای ۱۰۰ خانوار/پمپ جدید از رؤیا تا واقعیت+ جواب مسؤولان

5 شهريور 1396 ساعت 18:54




جمع زیادی از مردم کل‌کل عباس‌آباد کریک به شدت از وضعیت آب آشامیدنی روستای خود و کمبود این ماده حیاتی در طول شبانه‌روز گلایه‌مندند.

 یکی از مشکلات بزرگی که در سال‌های اخیر گریبانگیر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شده کمبود و به عبارتی بحران آب در شهرها و روستاهای این استان است.

در این گزارش حق را به صورت یکجانبه به یکی از دو طرف نمی‌دهیم چرا که در این بین هم مردم و هم مسؤولان مقصرند.

در جایی که مسوولان می توانند با تمهیدات بیشتر و بهتر مشکل آب روستاییان را برطرف کنند و از جای خود برخیزند و کفش‌ها را ورکشیده و به قول معروف آستین‌ها را برای کار و تلاش بالا بکشند؛ اما عکس آن دیده می‌شود.

در مقابل برخی از مشترکین مردمی نیز قانون و شرع را زیر پا می‌گذارند و برای مثال اگر سه اینچ آب وارد روستایی می‌شود دو اینچ آن را برای باغ و کشاورزی خود مصرف می‌کنند که کاملا غیر شرعی و غیر خدایی است.

اما در این میان مردم نیز گلایه‌ها و انتقاداتی از مسؤولان دارند که گاه به جا و همراه با واقعیت است.

۳ شبانه‌روز تمام آب نداشتیم

یکی از اهالی روستای کل‌کل عباس‌آباد کریک در این خصوص با انتقاد از وضعیت آب این روستا به خبرنگار ما گفت: در طول روز شاید دو و یا حداکثر سه ساعت آب داشته باشیم.

وی با بیان این که قصد داریم با این وضعیت خانه و کاشانه خود را ترک کنیم افزود: در طول ۱۰ سال گذشته هیچ کدام از مسؤولان نخواسته‌اند که فریاد ما را بشنوند.

این ساکن روستای کل‌کل عباس‌آباد افزود: در چند روز اخیر به طور متوالی ظرف سه روز پشت سر هم آب نداشتیم که باید از مسؤولان پرسید ما روستاییان برای زندگی به چه امیدی زنده هستیم و روستایی که سه روز پشت سر هم آب ندارد چگونه می‌توان در آن زندگی کرد.

آبرسانی به ۱۰۰ خانوار با دو اینچ لوله

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: حدود ۱۰۰ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند که با دو اینچ آب چگونه می‌توان برای این تعداد خانوار آب تهیه کرد.

این ساکن روستای کل‌کل عباس‌آباد افزود: چرا نباید مسؤولان به فکر باشند و با تعویض لوله دو اینچی برای این تعداد خانوار آب مورد نیاز را تهیه کنند.

وی گفت: چند روز پیش هم که مراجعه کردیم از راه‌اندازی پمپ جدید در منطقه سرنجل‌کل خبر دادند و گفتند طی چند روز آینده این کار انجام خواهد شد در حالی که می‌دانیم این کار به زودی انجام نمی‌شود پس وعده سر خرمن به ما ندهند.!

تنها ۲ کیلومتر به رفع همیشگی مشکل آب کل‌کل فاصله داریم

اما در ادامه فیض‌الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبرنگار ما با قول مساعد به مردم منطقه کل‌کل عباس‌آباد گفت: ما نیز مشکلات آن‌‌ها را می‌دانیم و این گونه نیست که به فکر آن‌ها نباشیم.

این مسؤول گفت: برای این که مردم منطقه سی‌سخت اجازه برداشت بیشتر آب را به ما از چشمه کوه‌گل نمی‌دادند به فکر کاری جدید برای رفع مشکل مردم این منطقه افتادیم.

وی افزود: به همین خاطر در منطقه سرنجل‌کل چاهی به عمق ۲۵۰ متر حفر کردیم که آبدهی خوب ۷۰ لیتر در ثانیه را دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که کارهای اساسی این شبکه جدید آبرسانی رو به پایان است افزود: تاکنون خط انتقال را اجرا کرده‌ایم و ۹ کیلومتر خط انتقال ۸ اینچ کار کرده‌ایم.

نیاز ۵۰۰ میلیون تومانی برای اتمام پروژه

وی با بیان اینکه دو مخزن نیز برای این کار ساخته شده است افزود: به دلیل اتمام اعتبار سال گذشته امسال برای این پروژه پول خواهیم گذاشت و ظرف سه ماه آینده دو کیلومتر باقی مانده را نیز اجرا می‌کنیم تا برای همیشه مشکل آب این منطقه که مشتمل بر ۱۲ تا ۱۳ روستاست برطرف شود.

پاسره با بیان اینکه اعتباارت این پروژه ملی است خاطرنشان کرد: باری تکمیل این پروژه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.


کد مطلب: 245520

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/245520/مردم-کل-کل-عباس-آباد-کریک-جای-آب-باد-هوا-می-خورند-لوله-۲-اینچی-۱۰۰-خانوار-پمپ-جدید-رؤیا-واقعیت-جواب-مسؤولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1