کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تداوم یک فاجعه در سایه سکوت مسئولان؛ صدای اره برقی‌ها در جنگل‌های کوه حاتم (+تصاویر

15 فروردين 1396 ساعت 17:46






درختان جنگل بلوط کوه حاتم چند سالی است و بوسیله اره برقی های سودجویان و قاچاقچیان برای تولید زغال قطع می شوند که نیازمند چاره ای از سوی مسئولان و متولیان امر است.
مهدی نصیری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان بهمئی در این زمینه به خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوه حاتم مرز مشترک سه شهرستان بهمئی و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان است.
وی با بیان اینکه متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است، افزود: ۱۰۰تخریب کنندگان و سودجویان قطع درختان بلوط در این منطقه از بخش تشان شهرستان بهبهان هستند.
نصیری بیان کرد: طی ۲۰اسفند ماه سال گذشته ۵۸ نفر از سوی منابع طبیعی بهبهان پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند. حدود ۲۰کوره زغال در مناطق بجک و آبلش بخش تشان شهرستان بهبهان پلمپ و متخلفان دستگیر شدند. همچنین ۲۴ پرونده دیگر متخلفان و متعرضان که در حوزه شهرستان لنده اقدام به قطع درختان بلوط کرده بودند نیز در شهرستان لنده تشکیل شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان بهمئی تصریح کرد: تعدادی از متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی که اقدام به قطع درختان بلوط در حوزه شهرستان بهمئی کرده اند نیز با تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی ۲۸ میلیون تومان جریمه شدند.
نصیری ادامه داد: طی یک ماه قبل حدود ۱۰ درخت بلوط در منطقه کوه حاتم قطع شده که از سوی منابع طبیعی لنده و بهبهان شناسایی و تشکیل پرونده تخلف شده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اضافه کرد: قطع درختان کوه حاتم مربوط به امسال نیست و مواردی در گذشته بود که با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان برخورد شده و یا در حال رسیدگی پرونده هستند.
کوه «حاتم» مرز مشترک سه شهرستان بهمئی و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان است که اخیرا خبرهایی در برخی رسانه های استان منتشر شده مبنی بر اینکه همچنان عده ای از سودجویان و متعرضان منابع طبیعی، درختان بلوط کوه حاتم را با اره برقی برای تولید زغال قطع و تخریب می کنند، بنابراین مقابله جدی با این مساله و خاموش کردن صدای اره برقی ها در منطقه حاتم نیازمند همکاری و هماهنگی مشترک بیشتر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان جهت جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی در این منطقه است.



























کد مطلب: 241531

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/241531/تداوم-یک-فاجعه-سایه-سکوت-مسئولان-صدای-اره-برقی-ها-جنگل-های-کوه-حاتم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1