کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«باشت» زیر پای بی‌تدبیری شورای شهر خفه شد / مردم باشت به افراد ناتوان دیگر رأی ندهند (+تصاویر)

15 فروردين 1396 ساعت 22:08


گزارش ارسالی
باشت از شهرهای تاریخی و باستانی ایران بوده که پیشینه آن به دوره هخامنشی می‌رسد. قلعه تاریخی بانو گشنسب از شاهزادگان یکی از پادشاهان هخامنش که وصف آن در شاهنامه آمده است روی کوهی کم ارتفاع به نام دو گوشی مشرف بر این شهر واقع است. در سفرنامه ناصر خسرو از این شهر به اسم بست یا بشت یاد شده است. قبل از تشکیل استان کهگلویه و بویر احمد باشت دارای مرکزیت اداری و انتظامی بوده است. بخشداری باشت در سال ۱۳۰۴ یعنی قبل از انعقاد نطفه شهرهای استان: یاسوج مرکز استان، گچساران و دهدشت تشکیل شده است. این شهر برخلاف دیگر مناطق استان از آب و هوای معتدل و کشاورزی و باغداری و دامداری برخوردار است. به نحوی که در دشت‌های آن برنج نیز به وفور کشت می‌شود.
علی‌رغم خدمات‌رسانی نظام جمهوری اسلامی ایران به شهرستان باشت، اما با گذشت بیش از ۱۶ سال از عمر شوراهای اسلامی این شهر به دلیل نبود برنامه منسجم در پارلمانی محلی هنوز از نبود زیرساخت‌ها و مبلمان شهری رنج دوران را می‌برد.
بی‌برنامه‌گی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر باشت نیز مشاهده ‌می‌شد، بطوریکه از این شورا هیچ گلی بر سر مردم زده نشد وجود برخی افراد ناکارآمد و غیرمتخصص مزید بر علت شد تا هیچ تغییری در چهره شهر بوجود نیاید و هر روز گرد و خاک پیری بر چهره آن بنشیند.
این شهر کمترین فضای سبز را دارد و بلوارهای آن از هیچ زیبایی خاصی برخوردار نیست و در محاصره علف‌های هرزی است که بر اثر بی‌تدبیری مدیریت شهری سبز شده‌اند.
درب و دیوار شهر باشت محل تبلیغات ناهمگون و نازیبایی شده است که چشم هر شهروند و مسافری را می‌آزارد، فروشگاه‌ها و مغازه‌های آن نیز از هیچ هماهنگی و نظم خاصی در تبلیغات برخوردار نیستند.
یک کارشناس مسائل شهری می‌گوید؛ «واگذاری امور به افراد ناتوان و ناآگاه از آسیب‌های مدیریتی است، باید توجه داشته باشیم شوراهای شهر محل کسب تجربه و آزمون و خطا نیست و شایسته است افرادی در این مسند حضور یابند که در این حوزه سرآمد و متخصص باشند اگر نگاهی دقیق و علمی به علل و عوامل عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته داشته باشیم میتوان اظهارداشت یکی از علل اصلی آن سلطه انسان‌های بی‌کفایت و عدم بهره‌برداری از ساز و کارهای عقل جمعی و مدیریت مشورتی است.
از این منظر باید افرادی انتخاب شوند که در شورای شهر به دنبال مسندی برای اعتلا بخشیدن به مرتبه و کسوت خویش نبوده بلکه از چنان جایگاه و مقام و تخصصی بهره ببرند که خودِ تراز شورای شهر و جایگاهش در مقابل مقام ایشان خُرد و کوچک بنماید.
«متاسفانه در برخی مواقع شاهد این معضل هستیم که افرادی نالایق با قول‌هایی که اگر به آن هم عمل کند خیانت به مردم است مردم را گمراه کرده و به شورای شهر راه می‌یابند و از این مسند نیز برای شخصیت سازی خود استفاده میکنند و با فشار بر مجموعه‌هایی همچون شهرداری‌ها برای ترقی مقام خود می‌کوشند و در حقیقت شورای شهر فرصتی برای خدمت به این اشخاص می‌شود نه فرصتی برای خدمت این اشخاص به شورا در کل برای شورای شهر افرادی باید انتخاب شوند که خوش نامی، تجربه و تخصص این اشخاص به شورای شهر اعتبار و عزت بدهد نه اینکه شورای شهر فرصتی برای کسب عزت و نام آوری این افراد شود و کسی که از اموال و سرمایه مسلمین می‌خواهد برای خود و اطرافیانش هزینه کند چنانچه به هر قیمتی این پُست و موقعیت را بستانند، مصداق بارز خیانت است».
به زودی عملکرد شورای اسلامی شهر باشت را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و مطالبی را در رابطه با چگونگی انتخاب کاندیداها مطرح خواهیم کرد.
در ادامه تصاویری از ناهنجاری‌های شهر باشت را می‌بینیم.

 
*وجود نمادهای تأسف‌بار شیطان پرستی در کوچه‌های شهر
 

 
*رویش علف‌های هرز در خیابان جنب شهرداری باشت
 

 
*نصب وسایل تفریحی و ورزشی در پیاده‌روهای شهر که کمترین سنخیتی را با ئمبلمان شهری دارد
 

 
*
 
 
 

 
*رویش علف‌های هرز در بلوارهای شهر باشت
 
 
 
 
*رویش علف‌های هرز در بلوارهای شهر باشت
 

 
*وضعیت بد بلوارهای شهر باشت در ایام نوروز
 

 
 
*تبلیغات نامناسب در دیوارهای شهر باشت
 
 


کد مطلب: 241466

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/241466/باشت-زیر-پای-بی-تدبیری-شورای-شهر-خفه-مردم-افراد-ناتوان-دیگر-رأی-ندهند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1