کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نارضایتی شهروندان و مدیران از پست بانک چرام/ ابهام در پرداخت هزینه قبوض انرژی‌؟

10 فروردين 1396 ساعت 0:12


نارضایتی شهروندان و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز از پست بانک چرام به جهت مشکلاتی که برای پرداخت قبوض واریزی برای آنها بوجود آمده است.
به گزارش کبنانیوز از چرام، این روزها شهروندان و مدیران شهرستان چرام نگرانی زیادی از عملکرد پست بانک چرام دارند که این نارضایتی در مصاحبه با مدیران آب، برق و گاز چرام به جهت مشکلاتی که در پرداخت قبوض در پست بانک چرام بوجود آمده، مشاهده می‌شود.
بعد از تماس‌ها و گزارش مردمی که مدت زیادی است وجود دارد به سراغ مدیران دستگاه‌های خدمات رسان رفتیم و ماجرای پول‌هایی که پرداخت می‌شود و دیر به حساب شرکت‌ها واریز می‌شود، پیگیری کردیم.
اقدام پست بانک موجب اعتراض شهروندان شده
شهباز علی پور مدیر شرکت گاز چرام در گفت و گو با کبنانیوز در خصوص نارضایتی شهروندان و مشکلاتی که پست بانک چرام به وجود آورده، بیان کرد: قبوض گاز تاریخ مشخصی برای پرداخت دارند، اما مشکل این است که مشاهده می‌شود مشترکین برای پرداخت گاز بهای خود به پست بانک چرام مراجعه می‌کنند و علیرغم پرداخت پول گاز مصرفی خود اما متاسفانه این پول با تاخیر به حساب شرکت گاز واریز می شود.
وی افزود: نمی دانم جریان چیست و این کار باعث اعتراضات مردم شده و وقتی مشترک می آید شرکت گاز خیال می کند که مشکل از شرکت گاز یا مدیر و کارمندان در مساله دخیل هستند.
مدیر شرکت گاز ناحیه چرام  گفت:از مشترکین محترم خواهانیم که در خودپردازهای بانک ها قبوض گاز مصرفی خود را واریز کنند و اگر مشترکی به پست بانک رفت انتظار داریم مسئولان پست بانک چرام پرداختی های مشترکین را به روز به حساب شرکت گاز واریز کنند.
علی پور اظهار داشت: تاخیر ۲ الی ۳ ماهه در واریز پول مشترکین به حساب شرکت گاز موجب نارضایتی مردم و شرکت گاز شده و یک نوع تضاد و ناهماهنگی را در جامعه بوجود آورده چرا که قریب به ۵۰درصد مشترکین گاز چرام به پست بانک مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: به دلایل مختلف این پول به روز به حساب شرکت گاز وارد نمی شود و موجب شده که با وجود پرداخت مشترکین باز مبلغ بدهی در فیش بعدی بیاید .
اقدام پست بانک چرام موجب ضرر و زیان شرکت آبفا شده است
برای پیگیری  مشکلات شهروندان چرامی به سراغ آرمان حیدری مدیر آبفای شهری چرام رفتیم که وی و همکارانش ضمن تائید مشکلات بوجود آمده توسط پست بانک چرام برای شهروندان و این اداره بیان کرد:مواردی با  تاخیر زیاد ۲الی ۳ماهه داشتیم  به عنوان نمونه  یک نفر که ۱۸هزارتومان پول آب بهای خود را در پست بانک واریز کرده بود دیگر قید این پول را زد و دوبارهمجبور به پرداخت آب بهای خود  شد.Image result for ‫حیدری آب و فاضلاب چرام‬‎
مدیر آبفای شهری چرام گفت: این موارد و تاخیر در واریز پول های پرداختی مشترکین را از مسئول پست بانک چرام پیگیری کردیم که آنها دلایل بانکی را دخیل می دانستند.
وی با اشاره به اینکه این اقدام پست بانک چرام موجب ضرر و زیان شرکت آب و فاضلاب می شود تاکید کرد: با این اقدام وصولی ها پائین می آید و چون ادارات خودگران هستیم این تاخیر در واریز پول به حساب شرکت دچار ضرر می شویم.
حیدری گفت:این تاخیر موجب می شود که مبلغ پرداختی مشترکین دوباره در قبض جدید نوشته و صادر شود که یک زحمت برای ارباب رجوع و مشترکین و همچنین موجب تنش و درگیری هایی شده که در این بین وقت کارمندان و مسئولان شرکت آبفا برای خدمت رسانی به سایر شهروندان هم گرفته می شود.
مدیر آب و فاضلاب شهری چرام تصریح کرد: متاسفانه چرام در پرداخت حضوری آب بها در استان رتبه اول را دارد که این کار هم موجب تلف شدن وقت مردم در صف و همچنین مشکلات پیش آمده برای شرکت و خودشان می شود و از مردم عزیز انتظار داریم با توجه به وجود دستگاه های خودپرداز بانک ها و همچنین نصب یک دستگاه پرداخت در محل این اداره قبوض خود را از این طریق واریز کنند.
تذکرات لازم را به پست بانک چرام دادیم.
مهرداد تابش نژاد مدیر شرکت توزیع برق ناحیه چرام با اشاره به تعداد مشترکین برق شهرستان چرام گفت:تعداد ۱۱هزار مشترک برق داریم که از این تعداد ۵هزار مشترک شهری و ۶هزار مشترک برق روستایی می باشند.
تابش نژاد:با اشاره به نارضایتی شهروندان از پست بانک چرام گفت:بله متاسفانه چنین مشکلاتی  از گذسته تاکنون بوجود آمد که تذکرات لازم به پست بانک چرام داده شد.
وی تصریح کرد:در سال گذشته مبلغی  قریب به ۶۸۸میلیون تومان توسط مشترکین شرکت برق چرام در پست بانک  واریز شد.
براساس این گزارش ،این اقدام پست بانک چرام علاوه بر نارضایتی شهروندان چرامی موجب تضییع حقوق بیت المال و همچنین تنش و درگیری در ادارات خدمات رسان می گردد که این امر هم به مردم ضرر می رساند و هم به ادارات در خدمات رسانی به شهروندان چرامی و از مسئولان ذیربط انتظار می رود در همین ابتدای سال به این موضوع ورود پیدا کرد و از تضییع حقوق شهروندان و بیت المال ممانعت بعمل آورند.
اقدام پست بانک چرام و تخلف احتمالی وی موجب بدبینی و سست شدن پایه های اعتماد مردم به نظام و همچنین دولت در شهرستان چرام  می شود.
 
 


کد مطلب: 240863

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/240863/نارضایتی-شهروندان-مدیران-پست-بانک-چرام-ابهام-پرداخت-هزینه-قبوض-انرژی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1