کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصویب یک بند بودجه‌ای حاشیه‌ساز در شورای یاسوج / اکبری: از این قانون باید به نفع مردم استفاده کرد / کنایه سنگین اردشیری به «اکبری‌تبار» / فروغ‌فرد: انجام پروژه‌ها باید به تأیید شورا برسد / امیری: تمام معاملات شهرداری باید قانونی انجام بگیرد

9 اسفند 1395 ساعت 14:52


جلسه شورای شهر یاسوج به ریاست «هدایت اکبری» و با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز جلسه شورای شهر یاسوج با تأخیر برخی از اعضای شورای شهر و به ریاست هدایت اکبری و با حضور کارشناسان شهرداری برگزار شد  و تصویب بودجه سال ۹۶ شهرداری یاسوج مهمترین دستور کار این جلسه بود که با حاشیه‌های زیادی نیز همراه شد.
 
هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با اشاره به یکی از بندهای بودجه شهرداری، اظهار کرد: در بودجه شهرداری یاسوج آمده است که معاملات مختلف شهرداری از جمله واگذاری پروژه‌ها و طرح‌ها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال به شهردار یاسوج تنفیذ اختیار شود.
اکبری تشریح کرد: شهرداری یاسوج به دلیل اینکه از ائتلاف وقت و خدمات رسانی جلوگیری کند و همچنین بتواند برخی از پروژه‌های ضروری و محدود را در یک بازه زمان معین و مشخص به سر و سامان برساند، پیشنهاد داده که پروژه‌ها و طرح‌ها و معاملاتی که تا سقف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، با اختیار شهردار انجام دهد.
وی تاکید کرد: با این کار شهرداری یاسوج می‌تواند برخی از پروژه‌ها و طرح‌های که در راستای خدمات رسانی به مردم قرار است، انجام بدهد بدون ائتلاف وقت و طی یک پروسه طولانی با اختیار شهردار انجام و خدمات رسانی در یک محدوده زمانی مشخص انجام بگیرد.
مخالفت شدید اردشیری و امیری
به گزارش کبنا، در ادامه این جلسه هدایت‌امیری و سرافراز اردشیری دو عضو شورای شهر یاسوج در این باره مخالفت‌های شدیدی کردند، اردشیری گفت: من مخالف این موضوع هستم چرا که باید تمام پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری یاسوج باید در یک فرایند قانونی و با برگزاری مناقصه انجام بگیرد.
اردشیری اظهار کرد: اگر شهرداری یاسوج بخواهد پروژه‌ها و طرح‌هایی را تا سقف ۱۰ میلیارد ریال را بدون اجازه شورا و با اختیار خود انجام بگیرد، در واقع پشت کردن به شورا است و بوی معامله و فساد از آن می‌آید.
وی گفت: اگر شهرداری یاسوج هر کاری که بخواهد تا سقف ۱۰ میلیارد ریال انجام بدهد و تائیدیه شورای شهر یاسوج را بگیرد با آن موافق، در غیر اینصورت مخالف هستم.
تمام معاملات شهرداری باید طی فرایند قانونی انجام بگیرد
هدایت امیری عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز گفت: من مخالف این بند هستم و باید تمام معاملات شهرداری یاسوج که اعتبارات زیادی می‌برند در یک سیکل مشخص و طی فرایند قانونی انجام بگیرد.
تذکر اردشیری به تیربند
به گزارش کبنا، در هنگامی که «تیربند» کارشناس شهرداری یاسوج در خصوص این بند و اهمیت آن توضیح می‌داد، اظهار کرد: با تصویب این بند تا این سقف اعتبار به شهرداری یاسوج کمک می‌شود که برای برخی پروژه‌ها که زمان برای آن مهم است و نیاز به اعتبارات بالایی هم ندارد، بدون ائتلاف وقت کار خود را انجام بدهد و از طرفی نیاز نیست که برای هر طرح کوچکی مکاتبه صورت گیرد.
بعد از اینکه «تیربند» کارشناس شهرداری یاسوج تلاش می‌کرد اعضای شورای شهر یاسوج را برای موافقت با این بند متقاعد کند، سرافراز اردشیری عضو شورای شهر یاسوج خطاب به او گفت: شما کارشناس هستید و نظرتان را بدهید و اجازه ندارید که به اعضای شورای شهر این مسئله را دیکته کنید.
علی اکبری‌تبار به عنوان یکی از موافقان این طرح با بیان اینکه در سال ۹۵ همچنین بندی در بودجه شهرداری یاسوج بود و هیچ‌گاه شاهد تخلفی نبودیم و صرفاً این کار برای سهولت در انجام کارها و خدمات رسانی سریعتر است، اظهار کرد: اجازه بدهید که به رأی گیری گذاشته شود و آقای اردشیری نباید زیاد یک مسئله این قدر طولانی و کش داده شود که اردشیری در خطاب به او گفت: آقای اکبری‌تبار شما که وظیفه دارید فقط دست‌تان را به عنوان موافق بالا ببرید، ما عضو شوراها هستیم و باید نظرات‌مان را مطرح کنیم و مشخص است چون اکثریت با شهردار موافق هستید این بند نیز تصویب خواهد شد.
شهردار یاسوج به تکالیف بودجه‌ای ۹۵ خود عمل نکرد
علی علی‌پور عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: با تنفیذ اختیار به شهردار یاسوج برای خرید، معامله و واگذاری پروژه‌ها به شکل طرح تشریفات تا سقف ۱۰ میلیارد مخالف هستم، و اگر فردا شهردار یاسوج ۱۰ ها پروژه را هر کدام تا سقف ۱۰ میلیارد ریال به افرادی که دوست دارد، بدون نظر اعضای شورا واگذار کند، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌آید.
 
علی‌پور نقد بر برنامه ۵ ساله شهردار یاسوج زد و گفت: شهردار یاسوج به تکالیف بودجه‌ای خود در برنامه ۵ ساله خود در سال ۹۵ عمل نکرد و کارهای را انجام داده که خودش دوست داشت.
وی گفت: مشخص نیست که چه کسانی سال آینده شهردار و شورای شهر یاسوج می‌شوند و نباید برای آنها محدودیت و تعهداتی ایجاد شود.
واقعیت‌ها در بودجه ۹۶ شهرداری یاسوج دیده شود
مرتضی فروغ‌فرد عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه باید بر اساس واقعیت‌ها و اولویت‌ها تصمیم گرفته شود نه اینکه بخواهیم تقابلی صورت بگیرد، اظهار کرد: باید بر اساس اولویت‌های شهر و شهروندان یاسوج و منافع آنها کلیات بودجه ۹۶ به تصویب برسد چرا که معلوم نیست در آینده چه کسانی عضو شورا و یا شهردار یاسوج شوند.
فروغ‌‎فرد تاکید کرد: هر پروژه‌ای که شهردار یاسوج می‌خواهد تا سقف ۱۰ میلیارد ریال با طرح تشریفات واگذار کند، منوط به تأئید شورای شهر باشد.
سعید پایدار عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز در این نشست، از شهردار یاسوج در خصوص عمل نکردن به برنامه پنج ساله خود انتقاد کرد و افزود: برنامه ۵ ساله شهرداری یاسوج، برنامه محور نبود.
با تصویب این قانون شهردار تحت تاثیر افرای هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد
شیروان وظیفه‎شناس نیز در این جلسه با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را ببینم، بیان کرد: اگر به شهردار یاسوج معامله و واگذاری پروژه‌ها و طرح‌ها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تنفیذ اختیار شود آن وقت می‌بینیم که شهردار تحت تاثیر گروه، فرد یا افرادی شوراها را پشت سر گذاشته و با هر کس که می‌خواهد معامله و پروژه‌ها را واگذار می‌کند و بعداً در شورا نیز بر سر این مسئله دعوا است.
این این طرفیت برای منافع مردم استفاده کنیم
به گزارش کبنا، در ادامه هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه قانون ظرفیتی را برای تنفیذ اختیار معاملات و واگذاری پروژه‌ها را تا سقف اعتبار مشخصی به شهردارها داده است، اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای سرعت بخشیدن به طرح‌ها و پروژه‌ها بهره کافی ببریم چرا که در برخی پروژه‌ها محدودیت زمانی وجود دارد و تا بخواهد کاری در پروسه شورای شهر تصویب نهایی شود، زمان از دست می‌رود.
اکبری بیان کرد: این ظرفیت را قانون‌گذار ایجاد کرده است و ما نیز باید بر اساس همین قانون به نفع مردم گام برداریم.
به گزارش کبنا، در نهایت این بند با رأی اعضای شورای شهر تصویب شد. هدایت امیری، سعید پایدار، علی علی پور و سرافراز اردشیری از مخالفین این بند بودند.


کد مطلب: 233566

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/233566/تصویب-یک-بند-بودجه-ای-حاشیه-ساز-شورای-یاسوج-اکبری-این-قانون-باید-نفع-مردم-استفاده-کنایه-سنگین-اردشیری-اکبری-تبار-فروغ-فرد-انجام-پروژه-ها-تأیید-شورا-برسد-امیری-تمام-معاملات-شهرداری-قانونی-بگیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1