کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۴۰ کارگر یاسوجی در آستانه اخراج / ناتوانی ستاد تسهیل و رفع موانع در حمایت از واحدهای تولیدی / مسئولانی که حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند

8 اسفند 1395 ساعت 8:12


۴۰ کارگر شرکت دنابتن یاسوج در آستانه اخراجی و از کار بی‌کار شدن قرار دارند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، واحدهای تولیدی نقش کلیدی در جبهه اقتصاد مقاومتی دارند و همواره مسئولان دولت تدبیر و امید تاکید می‌کنند که دولت برای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است و مسئولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفته‌اند، این استانداری و سایر مسئولان مربوطه برای رفع مشکل و موانع تولید، حتی در رفع مشکلات واحدهای کوچک تولیدی خودش را مسئول می‌داند و همواره از اعتبارات برای این واحدها سخن به میان آمده است، اما با این وجود گویا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد کاربرد چندانی هم در رفع مشکلات ندارد و صرفاً به ارائه گزارش و آمارها روی آورده‌اند.
همچنین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فریاد مسئولان بر سر بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به هیچ جا نرسیده و در واقع گوش بانک‌ها به مشکلات بدهکار نیست.
به گزارش کبنا، سال ۸۸ مسعود بخردیان‌پور فرزند «شهید بخردیان‌پور» با همکاری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در جبهه اقتصادی به کار تولید انواع سنگ فرش‌ها، موزائیک و انواع سنگ جداول مشغول شد و توانست ۴۰ نفر از فرزندان این دیار را از معضل بیکاری نجات دهد، اما اکنون در این جبهه مسعود بخردیان‌پور با مشکلاتی دسته و پنجه نرم می‌کند و کارگران شرکت او نیز در حال بیکار شدن هستند.
مسعود بخردیان‌پور مدیرعامل شرکت «دنابتن» در گفت‌وگو با کبنانیوز می‌گوید؛ سال ۸۸ این کارخانه تولیدی را راه‌اندازی کردیم و انواع سنگ؛ سنگ جداول و موزائیک و سنگ فرش را با کیفیت بالا و نشان استاندارد تولید می‌کنیم.
بخردیان‌پور با دلی پرخون و با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان کرد: صحبت‌های برخی از مسئولان فقط در حد حرف است و هیچ اقدام عملی از سوی آنها برای حمایت از واحدهای تولیدی که نقش کلیدی در اقتصاد مقاومتی دارند، انجام نمی‌گیرد.
وی افزود: کارخانه «دنابتن» با تولید انبوه کار خود را شروع کرد و توانست موفقیت‌های زیادی را در زمینه صادرات، کیفیت محصولات، استاندارد بودن و... به دست آورد، و محصولات این کارخانه در برخی از پروژه‌های خارج از استان بکار رفته است، اما به دلیل بی‌توجهی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون محصولات این کارخانه انباشت شده است و مسئولان این استان بویژه شهرداری یاسوج سنگ فرش‌ها و سایر سنگ‌های مورد نیاز خود را از خارج استان تهیه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت دنا بتن یاسوج تاکید کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هیچ تاثیری بر حمایت از واحدهای تولیدی ندارد و اکنون شما می‌بینید که این واحد تولیدی با وجود تولید محصولات با کیفیت و استاندارد، محصولاتش در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه در بین دستگاه‌های دولتی استان خریداری ندارد.
بخردیان‌پور اضافه کرد: چگونه است که در استان ما انواع سنگ‌های با کیفیت تولید می‌شود، از طرفی شهرداری‌ها، شهرداری یاسوج و سایر ادارات سنگ‌های مورد نیاز خود را از خارج استان تهیه می‌کنند.
وی افزود: محصولات این کارخانه انباشت و «دپو» می‌‎شود و وضعیت فروش محصولات بسیار بد و نگران کننده است.
این کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: من کارآفرین و صنعتگر برای دیدن رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مجبورم ساعت‌ها وقت تلف کنم و با این شرایط کارآفرینان دلسرد و بی‎رمق خواهند شد.
بخردیان‌پور گفت: کارگران این شرکت آموزش‌های لازم را دیده‌اند و خط تولید کارخانه کارگران آموزش دیده و خبره‌ی دارد که بر اساس بی‌توجهی و فشار بانک‌ها و عدم حمایت مسئولان در زمینه‌های مختلف این کارگران در آستانه بی‌کار شدن هستند.
وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، و بانک‌های عامل به فکر ماها نیستند، تصریح کرد: مسئولان فقط حرف می‎‌زنند و عمل پشت آن نیست و از طرفی واحدهای تولیدی که فعال هستند و کارگران زیادی هم دارند را مورد حمایت قرار نمی‌دهند و بر اساس روابط و بدون کار کارشناسی شده تسهیلات را به واحدهای تعطیل و غیرفعال می‌دهند که هیچ سودی هم ندارند.
بخردیان‌پور افزود: ما وقتی بی‌مهری‌ها را می‌بینیم، مجبور هستیم، کار را تعطیل کنیم.
این کارآفرین گفت: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که از پیمانکاران، شهرداران و سایر نهادهای دولتی بخواهد که از محصولات با کیفیت داخلی استان خریداری شود و همچنین از سایر مسئولان انتظار داریم در بخش تسهیلات و سایر امور بانکی زمینه‌ها را برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی مساعد کنند.
  


کد مطلب: 233329

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/233329/۴۰-کارگر-یاسوجی-آستانه-اخراج-ناتوانی-ستاد-تسهیل-رفع-موانع-حمایت-واحدهای-تولیدی-مسئولانی-حرف-می-زنند-عمل-نمی-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1