کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«س-ر» کیست؟ / راز شهربازی یاسوج فاش شد / انتقاد شدید مرتضی فروغ‌فر از قراردادهای انحصاری

25 دی 1395 ساعت 15:05


جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست «هدایت‌ اکبری» و با حضور همه اعضای شورا برگزار شد.yasuj-shora
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج با بررسی طرح واگذاری ملک «هزار متری» شهرداری به فردی برای راه‌اندازی شهربازی برگزار شد که این مسئله با مخالفت شدید «مرتضی فروغ فرد» و موافقت برخی از اعضای شورا قرار گرفت.
بنا بر این گزارش در این جلسه پیرامون ملک شهرداری یاسوج که در اختیار «شهربازی» است بحث و گفت‌گو شد و آنطوری که اعضای این شورا بیان می‌کردند، ملک «هزار متری» شهرداری یاسوج به فردی حدود ۷ سال پیش بدون طی فرایند اداری و قانونی واگذار شده که این مخالف با آئین نامه معاملات شهرداری است.
«مرتضی فروغ‌فرد» عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این رابطه که به عنوان مخالف صحبت می‌کرد، اظهار کرد: ملک «هزار متر مربعی» شهرداری یاسوج را بدون طی فراخوان حدود ۷ سال به فردی واگذار کردند که او در این ملک دستگاه‌های را برای شهربازی نصب و در قبال آن مبلغی را به حساب شهرداری یاسوج واریز نماید، اما این کار بدون فرایند اداری و قانونی و عدم فراخوان عمومی به شخصی واگذار شده است.
وی در ادامه افزود: در این رابطه سه نکته است، یکی ابهام در پرداخت حق و حقوق شهرداری که مشخص نیست در پنج سال گذشته چگونه و به چه شکل و نحوی پرداخت شده است، دوم اینکه قرارداد این فرد در تاریخ ۱ / ۴ / ۹۵ تمام شده بود و از این تاریخ تاکنون فرد مذکور بدون قرارداد این مکان را مدیریت می‌کند و مشخص نیست که بر چه اساسی حق و حقوق شهرداری باید پرداخت شود. سوم؛ اکنون طی نامه‌ای از سوی شهرداری یاسوج قصد دارند همین ملک را دو باره به همین فرد بدون فرایند اداری و فراخوان واگذار کنند که این با آئین‌نامه معاملات شهرداری‌ها مخالفت دارد.
این عضو شورا گفت: نباید قراردادهای شهرداری انحصاری باشد و باید فراخوان صورت گیرد تا همه مردم حق مشارکت داشته باشند.
فروغ‌فرد با بیان اینکه دانستن واقعیت‌ها حق مردم است، اظهار کرد: مردم اکنون ذهنیت خوبی از شوراهای شهر ندارد و بهتر است برای اینکه ابهامات در این خصوص بوجود نیاید، شکل اداری و فراخوان عمومی آن انجام گیرد.
 
به گزارش کبنا، در ادامه هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج پیرامون این مسئله نظرات خود را مطرح کردند، سعید پایدار در این خصوص بیان کرد: طی روند قانونی باید معاملات شهرداری یاسوج صورت گیرد.
در ادامه هدایت امیری نیز خواستار اجرای قانون در این رابطه شد.
شیروان وظیفه‌شناس عضو شورای اسلامی یاسوج نیز با بیان اینکه باید در این مسئله دقت بیشتری شود، اظهار کرد: ملکی در اختیار فردی بود و اما مشخص نیست، قرار داد در چه سوال منعقد شده و چه کسی و یا کسانی آن را تأئید کرده است، دوم اینکه شهربازی و امکاناتی که در این زمین وجود دارد، حق شهرداری یاسوج از آنها چقدر است، سوم اینکه؛ باید کارشناسی شده این ملک در اختیار افراد بر اساس فراخوان عمومی انجام گیرد.
اکبری: بعد از نظر کارشناسان پیرامون آن صحبت و تصمیم‌گیری خواهد شد
در نهایت با تصمیم اعضای شورای شهر یاسوج و مدیریت هدایت اکبری این طرح از دستور کار خارج شد و به گفته «هدایت اکبری» رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج بعد از بررسی و دقت بیشتری در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.
اکبری افزود: در صورت لازم از ملک بازدید و بعد از نظر کارشناسان پیرامون آن صحبت و تصمیم‌گیری خواهد شد.
به گزارش کبنانیوز، بر اساس اطلاعات این پایگاه خبری فردی به نام «س -ر» ملک هزار مترمربعی شهرداری یاسوج را حدود ۷ سال پیش بر اساس قرار دادی در بهترین جای این شهر برای ایجاد شهربارزی به دست گرفته و هر ماه فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به شهرداری بابت اجاره می‌دهد و این در حالی است که ارزش اجاره آن حدود ۷ میلیون تومان بود و اینکه چگونه این «ملک» در اختیار این فرد که می‌گویند فردی غیربومی و اصلاً شهروند این استان نیست، قرار گرفته، ابهامی است که مسئولان شهرداری یاسوج و سازمان بازرسی باید در این رابطه جوابگو باشند.
تحقیقات کبنانیوز نشان می‌دهد که پشت پرده این واگذاری یکی از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر یاسوج است که در زمان دوره سوم شورای اسلامی شهر و شهردار وقت به او واگذار شده است.
 


کد مطلب: 222930

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/222930/س-ر-کیست-راز-شهربازی-یاسوج-فاش-انتقاد-شدید-مرتضی-فروغ-فر-قراردادهای-انحصاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1