کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راز استعفای «زینل‌زاده» چیست؟ خواسته‌های نابحق یا بدهکارها / ماندن و رفتن زینل‌زاده در دستان ناصح‌فر است

12 دی 1395 ساعت 10:51


استعفای ناگهانی شهردار گچساران جنجالی را در رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بوجود آورد.zinal
به گزارش کبنانیوز، اردلان زینل‌زاده ۸ دی‌ماه استعفای خود را به اعضای شورای شهر گچساران تحویل داد  و اکنون اعضای شورای شهر بر سر دو راهی ماندن یا رفتن شهردار به نتیجه نرسیده‌اند.
کیانوش بلوطی رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان در این رابطه می‌گوید: آقای زینل‌زاده تقاضای مبنی بر استعفای خود را به شورای اسلامی شهر دوگنبدان داده است، اما برای ماندن و رفتن او هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
وی بیان کرد: برخی از اعضای شورای شهر گچساران از همان ابتدا به دنبال استیضاح شهردار بودند و آنها دلیل این کار را عدم تعامل می‌دانند.
بلوطی در ادامه گفت: برخی از اعضای شورای شهر متأسفانه از آقای شهردار خواسته‌های نابجا و نابحقی دارند اگر چه نمی‌تواند گفت تمام خواسته‌ها نابحق بوده.
وی خواسته‌های نابحق را ریشه این اختلافات می‌داند.
رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گچساران بر ماندن آقای زینل‌زاده اصرار دارند و در حال حاضر موازنه بین مخالفین و موافقین برابر است.
رسانه‌ها اینگونه می‌نویسند؛ به راستی کارکردن در شهرستان گچساران سختی‌های خاص خود را دارد، در این شهر شدت و حدت پالس‌های منفی بسی بیشتر از فرکانس‌های مثبت نمود دارد، عوامل بازدارنده در این شهر چنین و چنان است که لازم به توصیف نیست، اما هرچه هست نگرانی در این بین زیاد است.
در این شهر متاسفانه برخی همیشه بدنبال این هستند که حاشیه‌ها را به وجود آورند و وقتی که حاشیه‌ها ساخته وپرداخته می‌شود در ‌‌نهایت چنان می‌شود که انسان از کارکرد خود پیشمان می‌شود، به هرحال ما از آنانی که به دنبال اجرای اهداف خاص هستند نگران نیستیم چرا که بعداز مدتی مردم به نیت واهداف ازپیش تعیین شده وپشت پرده قضایا آگاهی خواهند یافت وماه پشت ابر باقی نخواهند ماندوآشکار خواهد شد.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص دلایل استعفای شهردار گچساران گفته است: دلایل به صورت کامل روشن نیست، بیش از یک هفته است این اصرار «زینل‌زاده» بر استعفا وجود داشت اما تاکنون تنها درخواست وی به شورا داده شده و هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.
وی افزود: عدم پرداخت بدهی مالی ادارات گچساران به شهرداری این نهاد را دچار مشکل نموده در حال حاضر ۵۱۲ نفر پرسنل شهرداری بیش از سه ماه است حقوق و مزایایی دریافت نکردند، این میزان بدهی شهرداری به مجموعه کارگران و پرسنل بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰۰ میلیون تومان است.
این عضو شورای شهر اظهارکرد: بدهی پتروشیمی گچساران درحدود ۱۲ میلیارد تومان، بدهی شرکت نفت و گازگچساران یک میلیارد تومان و اداره مالیات و دارائی این شهرستان نیز بدهی بالایی به شهرداری دارد.
وی گفت: ۶۶ پروژه عمرانی شهرداری به دلایل عمده مالی از جمله بدهی بخش عمران استان کهگیلویه وبویراحمد که بیش از ۱۲ میلیارد تومان است همچنان نیمه کار مانده است.
این عضو شورای شهر گچساران تصریح کرد: گچساران مدیر پاک نمی‌خواهد و مهندس زینل‌زاده از پاکدست‌ترین مدیران شهری گچساران است.
عضو دیگری از اعضای شورای شهرگچساران در خصوص استعفای زینل‌زاده گفت: هیچ چیز قطعی رخ نداده و این استعفا فعلا در حد یک ارائه درخواست از طرف شهردار است و اگر قرار بر استعفا باشد بدون برگزاری و حضور در جلسه‌ای که قرار است با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار صورت بگیرد اعلام آن غیر قانونی است.
وی افزود: این خبر در حد یک شایعه است و متاسفم هنوز اتفاقی رخ نداده برخی کت  وشلوار مدیریت پیش رو را دوخته‌اند و وقتی منابع مالی قسمت اعظم مشکلات عمرانی و معیشیتی است قطعا بارز‌ترین دلیل ارائه این استعفا گلایه از عدم تزریق منابع مالی است.
این عضوشورای شهراظهارکرد: ارزش افزوده‌ها در سال جاری از کل شهرداری‌های کشور حذف شده است و عدم استقلال مالی و نبود درآمد مازاد شهرداری را دچار بحران مالی نموده است، برجسته‌ترین مشکل موارد و منابع مالی است اما بازهم حرف آخر نیست ما توانائی شهردار در مدیریت پروژه‌ها با دست خالی را تجربه کرده‌ایم.
وی گفت: دستگاه‌های دولتی از سنوات گذشته و قبل از صدارت مهندس زینل‌زاده بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بدهکار شهرداری هشتند از جمله جرائم مالی نوسازی‌ها که تاکنون پرداخت نشده است. تجمیع جرائم دانشگاه آزاد اسلامی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان است و طبق دستگاه‌های قبل وصول نشده و عدم نقدینگی باعث شده دولت به اقدام نوینی دست بزند.
وی افزود: دولت با آزادکردن مبالغی قرار است بدهی ادارات به شهرداریهای کل کشور را محاسبه کند و معلوم نیست سهم گچساران و تاریخ تزریق اعتبار یاد شده چه تاریخی و چه مبلغی است.
به گزارش کبنا، اما یک طرف دیگر سکه «منصور ناصح‌فر» است که بحث کنار گذاشتن او از شورای شهر دوگنبدان مطرح شده بود، اما ناصح‌فر با پیگیرهای فراوان امید به بازگشت پیدا کرد و با امدن او به صحن علنی شورا کفه ترازو به سمت موافقان شهردار سنگینی خواهد کرد.
ناصح‌فر با زینل‌زاده موافق است بحث که برخی به او اشاره مستقیم دارند.
 


کد مطلب: 220288

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/220288/راز-استعفای-زینل-زاده-چیست-خواسته-های-نابحق-یا-بدهکارها-ماندن-رفتن-دستان-ناصح-فر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1