کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهرداران و اعضای شوراها دارایی‌هایشان را به مردم اعلام کنند

11 دی 1395 ساعت 19:21


بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی مسئولان و کارگزاران باید دارایی‌های خود، همسر و فرزندانشان را مطابق آیین‌نامه‌ای که توسط قوه قضائیه تهیه و ابلاغ می‌شود به رئیس قوه قضائیه در ابتدا و انتهای دوره مسئولیت خود گزارش دهد.
kohkilo
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، مقامات تعیین شده در اصل یکصدو چهل و دوم (۱۴۲) قانون اساسی، فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزندانشان را مطابق آیین‌نامه‌ای که توسط قوه قضائیه ذیل این قانون تهیه و ابلاغ می‌شود، در ابتداء و انتهای دوره مسئولیت به رئیس قوه‌ قضائیه گزارش می‌دهند و قوه قضائیه نسبت به رسیدگی به اموال آنان از جهت بررسی عدم افزایش من غیر حق اقدام می‌نماید.
ماده۲ـ به منظور افزایش اعتماد عمومی مردم به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و ارتقای سلامت اداری از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون، یکی از شرایط تصدی سمتهای موضوع این قانون، تعهد به ارائه فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزندان تحت تکفل، در قالب خود اظهاری به قوه قضائیه است.
ماده۳ـ مقامات و مسئولان موظفند در اجرای این قانون، صورت دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل خود را قبل و بعد از هردوره خدمتی به رئیس قوه قضائیه اعلام نمایند.
 استانداران و معاونان آنان، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر تمام شهر‌ها و شهرداران مناطق کلان شهر‌ها و معاونان آن‌ها از جمله مقامات و مسئولانی هستند که باید دارایی خود را گزارش دهند.
صورت دارایی افراد مشمول این قانون شامل موارد زیر است:
۱ـ کلیه اموال غیرمنقول و حقوق دارای ارزش مالی
۲ـ مطالبات و دیون
۳ـ سرمایه گذاری و اوراق بهادار
۴ـ‌ موجودی حسابهای مختلف در بانکها، مؤسسات مالی و اعتباری و نظایر آنها
۵ ـ هرگونه منبع درآمدی مستمر
به گزارش کبنا، آیا تاکنون شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندانشان قبل و بعد از مسئولیت‌هایشان به مسئولان ذی‌ربط داده‎اند.
آیا تاکنون رسیدگی شده است که چگونه برخی از اعضای شوراهای شهر چندین مجوز شهربازی را به نام‌های دیگر با استفاده از جایگاه خود گرفته و سود کلان می‌برد.
آیا تاکنون سوء استفاده برخی از اعضای شوراهای شهر و بردن منافع زیاد توسط دستگاه‌های مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفته است.
کدام مدیر کهگیلویه و بویراحمدی قبل و بعد از مسئولیتش دارایی و اموال او گزارش داده شده است.
 


کد مطلب: 219800

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/219800/شهرداران-اعضای-شوراها-دارایی-هایشان-مردم-اعلام-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1