کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان تلخ زندگی یک «جهان» دیگر در گچساران

3 دی 1395 ساعت 10:07


جوانی در پشت منزل خود در کوی کارکنان گچساران اقدام به خودکشی کرد.
به گزارش کبنانیوز، بر اساس اطلاعات شاهدان عینی، متأسفانه جوانی در منطقه کوی کارکنان گچساران اقدام به خودکشی کرده است.
این جوان ۲۴ ساله بنام «ع.ا» است با حلقه آویز کردن خود در خانه ای مخروبه پشت منزل خویش در منطقه کوی کارکنان گچساران اقدام به خودکشی کرده است.
بنا بر این گزارش، خانواده مقتول با ازدواج فرزندشان با  مخالف بوده، که ۱۰ سال از فرزند خود بزرگتر بوده علت این حادثه بوده است.
حتی اگر کار ادارات تعطیل شود، برای خودکشی نسخه جدید بپیچانیم
به گزارش کبنا، این در حالی است که غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه باید برای بحران خودکشی در شهرستان گچساران چاره اندیشی کرد، گفت:  همه باید تلاش کنند تا آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان از بین برود. برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید تمام مسئولان ادارات با یکدیگر همکاری داشته باشند و برای رفع این مشکلات و معضلات تلاش کنند.

تاجگردون با اشاره به اینکه بزرگ جلوه دادن آمار خودکشی و یا طلاق مشکلات را کم نمی‌کند بلکه موجب ازدیاد مشکلات و اسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید بیاییم با همفکری یکدیگر برای حل مشکلات خودکشی یک نسخه جدید بپیچیم حتی اگر کار ادارات در شهرستان تعطیل شود ایرادی ندارد ما باید به دنبال حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشیم و این کار را جزء اولویت کاری خود قرار بدهیم. سایت‌های خبری نباید به خبر خودکشی‌ها دل خوش کنند که بازدید کننده دارند، این بلای است که دامنه همه را می‌گیرد.

وقتی خانواده ها مراسمات آن چنانی می گیرند، جوان دیگری نیز وسوسه می شود

به گزارش کبنا، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در پدیده اخیری که خانواده‌های بسیاری را در استان داغدار کرده نقش خانواده‌ها نیز بی‌تاثیر نبوده است، افزود: وقتی خانواده‌ها مراسماتی آن چنانی برای افراد برگزار می‌کنند مسلم است که جوان دیگری به وسوسه می افتد و با جرقه‌های خانواده خود را داغدار می‌کند.
این کارشناس مسائل روانشناسی با بیان اینکه نباید این چنین از این آسیب اجتماعی به صورت مستقیم در مطبوعات آورد، تصریح کرد: گاه دیده می‌شود که رسانه‌های استان با تیتر کردن و بزرگ نمایی این آسیب اجتماعی به جای این که به رفع و کم کردن آن در جامعه کمک کنند خود عاملی برای شیوع آن می‌شوند.
خرامین در همین خصوص با بیان این که بسیاری از تیترها و گزارش‌ها و خبرهای این چنینی را در رسانه‌ها به خصوص در سایت‌ها و روزنامه‌ها دیده‌ام، افزود: اما متاسفانه باید بگویم که اکثریت قریب به اتفاق این اخبار نه تنها کمکی به رفع این معضل بزرگ نمی‌کند بلکه عاملی برای شیوع آن خواهد بود که ناخواسته مشکلات بیشتری را در جامعه ایجاد می‌کند.
وی به رتبه بد استان در این خصوص اشاره کرد و گفت: افرادی که دست به این اقدام می‌زنند و خانواده‌های خود را داغدار می‌کنند منتظر جرقه‌ای هستند تا چنین اقدامی را انجام دهند لذا باید خیلی ظریف و علمی با این پدیده برخورد کنیم.
به گزارش کبنا، امید است مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با هم افزایی و همفکری در این رابطه برنامه ای طراحی کنند و تا این بحران درب دیگر خانواده های هم استانی هایمان را نزده است، گام اساسی برداشت.
پایان تلخ زندگی جوان در واقع پایان تلخ یک جهان است. امام علی(ع) می فرمایند، یک جوان برابر است با یک جهان.


کد مطلب: 218487

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/218487/پایان-تلخ-زندگی-یک-جهان-دیگر-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1