کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدور ۶۱۵ کارت عضویت انجمن‌های میراث فرهنگی

19 مهر 1395 ساعت 8:04


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از صدور ۶۱۵ کارت عضویت انجمن‌های میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۸۳ روستای استان عضو انجمن میراث فرهنگی هستند.
 
به گزارش  کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری در جلسه صیانت از میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد با اشاره به اهداف و ساختار تشکیل انجمن‌های مردم نهاد اظهار کرد: تشکل‌ها اهداف متعالی خود را پیگیری می‌کنند.
img_7000
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: از اهداف متعالی انجمن‌های مردم نهاد کمک به هویت و تاریخچه است.
 
وی با بیان اینکه میراث‌دار تاریخ کهن هستیم که باید از آن حفاظت و نگهداری کنیم، گفت: متاسفانه عده‌ای آگاهانه و یا ناآگاهانه گذشته و هویت مردم را به یغما می‌برند لذا همه ما در مقابل گذشته خود مسئول هستیم.
 
باقری با بیان اینکه حفاری‌های غیرمجاز در استان دلیل بر ناآگاهی است، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.
 
این مسؤول نقش مردم در صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی را موثر خواند و گفت: تشکیل انجمن‌های مردم نهاد و ساماندهی آن‌ها در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در نقاط مختلف استان تاثیرگذار است.
 
باقری از صدور ۶۱۵ کارت عضویت انجمن‌های میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۸۳ روستای استان عضو انجمن میراث فرهنگی هستند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: دهیاران و بخشداران با نهادینه کردن فرهنگ صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی یاری‌گر میراث فرهنگی در سطح استان باشند.
 
وی هدف از تشکیل جلسه را آگاه کردن مردم در صیانت و نگهداری از میراث فرهنگی و تاریخی عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی دارند لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.
 
باقری تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با راه‌اندازی موزه استان موزه کنونی را به عنوان موزه مردم‌شناسی تبدیل شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی در سال جاری ۲۵ میلیون تومان برای بازبینی حریم تپه تلخسرو در نظر گرفته است.
img_7016
 
وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی را شروع کردیم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در صیانت و نگهداری از آثار تاریخی کوشا باشیم.
 
در ادامه این جلسه هدایت اکبری با بیان اینکه ما به گذشته خود افتخار می‌کنیم آیندگان به چه چیزی افتخار کنند، گفت: تا زمانی که فرهنگ صیانت از میراث فرهنگی نهادینه نشود که اموال عمومی متعلق به مردم است وضعیت همانگونه که هست خواهد بود.
 
رئیس شورای شهر یاسوج تصریح کرد: تا ما خود را مطیع و تابع قانون ندانیم قطعا وضعیت بهتر از این نخواهد بود.
 
اکبری پیشنهاد کرد: برنامه‌ای با گویش لری با همکاری صدا و سیما در خصوص گنج‌یابی از سیمای استان پخش شود و مردم را در حفاظت از میراث فرهنگی آگاه کنند.


کد مطلب: 204662

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/204662/صدور-۶۱۵-کارت-عضویت-انجمن-های-میراث-فرهنگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1