کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پورالحسینی: مدارس عادی و دولتی کاملاً رایگان است

24 خرداد 1395 ساعت 14:07


شنیده شد در برخی از مدارس گچساران از دانش‌آموزی در حین ثبت‌نام  هزینه‌های بالایی دریافت می‌شود که در این باره پورالحسینی رئیس آموزش و پرورش گچساران توضیحاتی داده و این موضوع را رد کرده است.
pour
به گزارش کبنانیوز بر اساس اطلاع رسیده و برخی از رسانه‌ها، والدین گچسارانی برای ثبت نام دختر خود به مدرسه نیاش گچساران واقع در کوی حاتمی مراجعه کردند که آنها از والدین این دانش‌اموزان گفته‌اند ظرفیت تکمیل است و در نهایت اگر می‌خواهید دخترتان را ثبت‌نام کنیم باید حتماً یک «آب سردکن» بگیرید.
بنا بر این گزارش، قیمت یک آب سرد کن حدود دو میلیون تومان است.
رفیعی مدیر مدرسه دخترانه نیایش گچساران با بیان اینکه از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم، اظهار کرد: مسئول ثبت نام من نیستم ولی این موضوع دروغ است.
رفیعی ادامه داد: این مدرسه به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود و باید از کمک‌های مردمی مخارج آن تامین گردد.
وی با بیان اینکه ۳۵۰ دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، افزود: قطعاً باید مخارج این دانش آموزان از جایی تأمین شود و ما از والدین در حدتوان مالی‌شان کمک می‌گیریم.
مدیر مدرسه دخترانه نیایش گچساران تصریح کرد: از والدینی که توان مالی خوبی داشته باشند کمک می‌گیریم ولی امکان ندارد از کسانی که وضعیت مالی بدی دارند، درخواست حتمی داشته باشیم.
وی افزود: صحبت‌های که در خصوص گرفتن کمک‌های اجباری از والدین می‌شود، صحت ندارد.
سید ظهیر الدین پورالحسینی رئیس آموزش و پرورش گچساران در این باره به کبنانیوز گفت: مدارس عادی و دولتی کاملاً به شکل رایگان است و دریافت هر گونه وجه ممنوع است.
پورالحسینی با اشاره به نوع مدارس، اظهار کرد: در مدارس سمپاد، نمونه دولتی و هیئت امنایی بر اساس قانون و ابلاغ از سوی آموزش و پرورش شهریه دریافت می‌شود و هیچ اجباری نیست که والدین دانش آموزان خود را در این مدارس ثبت نام کنند.
وی گفت: مدرسه دخترانه نیایش یکی از مدارس هیئت امنایی دولتی است که طبق قانون شهریه آن در شورای آموزش و پرورش شهرستان که به ریاست فرماندار برگزار می‌شود، مشخص می‌گردد.
این مسئول تاکید کرد: شهریه مدارس بر اساس قانون با نظر آموزش و پرورش مشخص می‌شود و هیچ مدیر مدرسه‌ای حق ندارد مبلغی بالاتر از نرخ مشخص شده، شهریه بگیرد.
وی افزود: شهریه مدارس ابتدایی امسال ۳۵۰ هزار تومان، مدارس راهنمایی ۴۵۰ هزارتومان و شهریه دبیرستان ۵۵۰ هزار تومان است.
پورالحسینی تاکید کرد: در مدارس عادی و دولتی والدین می‌توانند دانش آموزان خود را به شکل رایگان ثبت نام کنند و دریافت هر گونه هزینه از سوی مدرسه ممنوع است.
 


کد مطلب: 184047

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/184047/پورالحسینی-مدارس-عادی-دولتی-کاملا-رایگان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1