کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطر در کمین خودروهای جاده مهریان (+تصاویر)

1 ارديبهشت 1395 ساعت 18:26








یکی از معایب بلوار شهید بخشیان یا همان بلوار مهریان و بلهزار سابق در ابتدای تنگه زیبای مهریان فرونشست این جاده در شیب سربالایی محور رفت به سمت شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد بوده که منطقه ای خطرناک را برای رانندگان به وجود آورده است.



ایجاد و احداث جاده‌ها یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه یافتگی یک منطقه جهت ارتباط سهل با سایر مراکز مهم کشور و حتی درون استانی است و نقش این آیتم در رشد و توسعه سایر عوامل موثر در توسعه همه جانبه بی‌بدیل است.

 استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مواهب خدادادی و موثر در توسعه از جمله ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۵ درصد تولید نفت کشور و وجود بیش از ۲ هزار آثار تاریخی و بیش از ۳۰۰ جاذبه دیدنی و گردشگری هنوز از شبکه حمل و نقل مناسب از جمله آزاد راه، بزرگراه، راه آهن و حتی توسعه خطوط حمل و نقل هوایی محروم است.
البته به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در زمینه احداث راه‌ها قابل مقایسه با گذشته نیست ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه دولت یازدهم باید چاره‌اندیشی کند.
ایمنی راه ها و ایجاد بستر لازم و مناسب برای حمل و نقل جاده ای همواره از ملزومات سفرهای ایمن برای عموم شهروندان است که سازمان ها و نهادهایی موظف به احداث و ایمنی و نگه داری آنها خواهند بود.

 آنچه که امروز بعنوان لازمه پیشرفت هر منطقه ای میتوان یاد کرد بسترسازی مناسب ارتباطی جاده ای بوده که متاسفانه در این زمینه ها شهرستان بویراحمد در فقر بسر میبرد بطوریکه جاده های بین شهری یاسوج به سی سخت حد فاصل بلوار شهید بخشیان تا روستای مهریان نا مناسب و کم عرض بوده که هرساله شاهد تصادفات وحشتناک و گریز ناپذیری است.

 یکی از معایب بلوار شهید بخشیان یا همان بلوار مهریان و بلهزار سابق در ابتدای تنگه زیبای مهریان فرونشست این جاده در شیب سربالایی محور رفت به سمت شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد بوده که منطقه ای خطرناک را برای رانندگان به وجود آورده است.

 این موضوع به گونه ای بوده که این جاده که منتهی شده به بلوار اصلی مهریان است، بعد از بارش باران،ریزش کرده و این مکان را به یک کابوس برای رانندگان بدل کرده است.

  با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج به عنوان قطب جدید گردشگری جنوب کشور،بودن چنین معضلات خطرناکی آن هم در نزدیکی مرکز استان نمی تواند خبر های خوبی برای یک شهر در حال توسعه باشد.

 از طرفی دیگر با توجه به دید کافی نداشتن برخی رانندگان و قرار گرفتن این پیچ خطرناک در یک شیب سربالایی ، وجود هرگونه تصادف خطرناک با تلفات بالا دور از ذهن نیست و مسئولان باید تدبیری نو برای این موضوع بیاندیشند.

 حال جوای سئوال اینجاست با توجه به تردد بالا در این مسیر چه کسی متصدی انجام ایمن سازی این محور است و آیا هنوز هیچ نهادی چنین منطقه خطرناکی را ندیده است.

 باید نگریست که مسئولان استانی چه تدبیری برای بازسازی و ایمنی کردن این جاده اصلی در نزدیکی شهر یاسوج دارند.

















------------------------------------

گزارش: روح الله اخلاقی




کد مطلب: 175652

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/175652/خطر-کمین-خودروهای-جاده-مهریان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1