کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قلب صنعت ۴۹ساله کهگیلویه و بویراحمد از کار افتاد

3 بهمن 1394 ساعت 11:55


کارخانه قند یاسوج به‌عنوان صنعت ۴۹ساله استان کهگیلویه و بویراحمد به‌دلایل متعددی از جمله منع ورود شکر قرمز تعطیل شده است.
استارت کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ زده شد ولی امروز به‌دلایل نامعلومی این کارخانه تعطیل شده است و این در حالیست که مسئولان متولی حاضر به پاسخگویی دقیق نیستند و با این توصیف به‌نوعی قلب مادر صنعت استان در کمال تعجب از کار افتاده و به کما رفته است.
منع‌شدن ورود شکر قرمز عامل رکود کارخانه قند یاسوج
معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج مشکلات جزئی و کلی دارد، گفت: بنا به گفته مسئولان کارخانه قند یاسوج در گذشته شکر قرمز وارد و به شکر سفید تبدیل می‌شد و در قبال  آن کارمزد دریافت می‌کردند ولی هم‌اکنون ورود شکر قرمز منع شده و این کارخانه با رکود مواجه شده است.
سید حسین حسینی اظهار داشت: کارخانه قند یاسوج در مالکیت بانک تجارت قرار دارد که گفته می‌شود قرار است به بخش خصوصی واگذار شود و هم اکنون در مراحل پایانی کار است که با وجود این، منع ورود شکر قرمز و بحث مالکیت دو دلیل کلی تعطیلی کارخانه قند یاسوج است.
وی با اشاره به اینکه کارخانه قند یاسوج مشکلات جزئی دیگری از جمله بدهی‌های مختلف به شرکت گاز و شهرداری دارد، عنوان کرد: طبق گفته مدیران شرکت بعد از تغییر مدیریت نسبت به تأمین سرمایه در گردش اقدام می‎کنند.
کارخانه‌های قند سراسر کشور وضعیت مناسبی ندارد
مدیرعامل قند یاسوج در پاسخ به این سؤال  "دلیل تعطیلی کارخانه قند یاسوج چیست؟" گفت: کارخانه‌های قند سراسر کشور وضعیت مناسبی ندارد.
قدرت‌الله حبیبی با تأکید بر اینکه این کارخانه نماد صنعت استانی است و مدیران برای توسعه کارخانه نباید از هیچ تلاشی دریغ کنند، افزود: محصولات تولیدی کارخانه قند یاسوج در صورت حمایت مسئولان می‌تواند بی‌نظیر باشد و سبب رونق اقتصادی استان شود و به‌طور حتم تحقق این مهم با حمایت همه‌جانبه مدیران استانی و کشوری صورت می‌گیرد.
حبیبی با بیان اینکه قبل از انقلاب برای احداث و راه‌اندازی این کارخانه ۲۵میلیون تومان با خرید نشاسته هزینه شد، ابراز کرد: این کارخانه هم‌اکنون میلیاردها تومان ارزش ریالی دارد.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج از ادامه پاسخگویی امتناع کرد و افزود: به‌زودی در نشستی خبری به سؤالات پاسخ می‎دهم.
استارت تولید در کارخانه قند یاسوج به‌زودی زده می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: استارت تولید در کارخانه قند یاسوج به‌زودی زده می‌شود.
وی با بیان اینکه طی هفته آینده تعمیرات خط تولید آغاز می‌شود و حداکثر ۴۵ روز به طول می‌انجامد، افزود: با اتمام فرآیند تعمیرات، چرخه فعالیت و تولید در کارخانه قند یاسوج به حرکت در می‌آید.
دیودیده با اشاره به اینکه عدم‌واردات شکر خام روند تولید را در یک بازه زمانی متوقف کرده که به‌زودی و پس از پایان روند تعمیراتی، تولید در این کارخانه کلید خواهد خورد، افزود: رفع مشکلات این کارخانه در اولویت قرار گرفته و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان تمامی تلاش‌ها در جهت مرتفع کردن مشکلات این واحد انجام می‌شود.
-------------------------------
سجاد نوبهار- تسنیم


کد مطلب: 155990

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/155990/قلب-صنعت-۴۹ساله-کهگیلویه-بویراحمد-کار-افتاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1