کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کام کارخانه قند یاسوج شیرین می‌شود

14 دی 1394 ساعت 12:40


کارخانه فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج بعد از روزهای تلخ رکود دوباره رونق گرفت.ghand
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، بعد از اینکه غبار تعطیلی به دلیل ضعف مدیریت بر روی کارخانه قند یاسوج نشست، وضعیت این کارخانه تعیین تکلیف شد.
بنابر این گزارش، با توجه به مشکلات موجود در شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج، معوقات حقوق و مزایای کارگران که به دنبال آن اعتراضات کارگران را در پی داشت این کارخانه بر اساس پیگیری و مکاتبات مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به سرمایه‌گذار جدیدی واگذار شد.
سعادت باقری نجف‌آباد مالک و سرمایه‌گذار جدید کارخانه قند یاسوج بیان کرد: ۵ میلیارد ریال برای جهت هزینه‌ها و مطالبات شرکت تا پایان آذرماه ۹۴ اختصاص یافت.
 
وی افزود: مبلغ دو میلیارد و ۸۱۸ میلیون و ۵۰۵ هزار ریال جهت حقوق معوق کارگران رسمی طی ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذرماه ۹۴ و ۵۶۴ میلیون ریال نیز جهت حقوق معوق کارگران قراردادی اخراجی پرداخت شد.
باقری اضافه کرد: حق بیمه شهریور و آذر ماه به مبلغ ۶۰ میلیون تومان، هزینه برق مصرفی ۱۳۲ میلیون تومان و گاز مصرفی ۶٫۵ میلیون تومان تا امروز پرداخت و تسویه گردید.
سرمایه‌گذار کارخانه قند یاسوج ادامه داد: بعد از تحویل کارخانه شروع به تعمیرات می‌شود و در دهه فجر امسال این کارخانه مجدداً فعالیت خود را آغاز و نسبت به جذب نیرو اقدام خواهد کرد.
 
بنابر این گزارش، با توجه به اینکه این کارخانه تا کنون با مشکلاتی مواجه بوده و هم اکنون مالک جدید آن سرمایه گذار بومی است از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود این واحد صنعتی که به مادر صنعت کهگیلویه و بویراحمد معروف است حمایت و کمک شود چرا که با بازگشت به چرخه تولید می‌تواند برای حدود ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.
گفتنی است، کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد و  سال ۸۹ به دلیل فرسودگی و تعطیلی برای بازسازی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد.
این شرکت با ۲۰۰ نفر نیروی مستقیم و صدها نفر نیروی غیر مستقیم به صورت دستمزدی و با تصفیه شکر خام و تبدیل به شکر سفید در حال فعالیت بود اما فرسودگی ماشین آلات، ظرفیت پایین تولید و بدهی‌های انباشته از گذشته شرایط دشواری را برای اداره فعالیت شرکت ایجاد کرده بود که با پیگیری مستمر، عملیات بازسازی خط تولید و افزایش ظرفیت خط تصفیه شکر کارخانه، مصوب و در دستور کار قرار گرفت.


کد مطلب: 152281

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/152281/کام-کارخانه-قند-یاسوج-شیرین-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1