کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پژوهشگران شرکت نفت گچساران تجلیل شدند

3 دی 1394 ساعت 8:15


سرپرست اداره پژوهش و فناوری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در حاشیه تجلیل از پژوهشگران و نخبگان که در سالن اجتماعات آزادی برگزار شد، اظهار داشت: تعداد ۲۴۰۰ مقاله از پژوهشگران و مقاله نویسان شرکت بهره برداری نفت و گاز از سال ۹۲ تاکنون بدست ما رسیده بود.
کمال عاشوری با اشاره به اینکه این تعداد مقاله توسط ۱۱۵ پژو هشگر و مقاله نویس صورت گرفته است افزود: بررسی این مقالات توسط ۲۱ داور برجسته که از مدرسان خبره دانشگاه فنی یاسوج و دانشگاه آزاد واحد گچساران بودند انجام گردید.
عاشوری عنوان کرد: در نهایت تعداد ۲۶ نفر بعنوان پژوهشگر برتر توسط هیت داوران انتخاب در روز پژوهش تجلیل شد.
وی تصریح کرد: تعدادی از افرادی که درامر پژوهش ما را یاری دادند و حامی و همکار ما بوده اند و همچنین تعدادی مخترع و نویسنده با ارائه آثار و مدارک خود به این مرکز و بعد از بررسی این آثار توسط داوران از این افراد تجلیل بعمل آمد.
عاشوری افزود : ابتکار جدیدی که ما این دوره انجام دادیم این بود که پژوهشگران بصورت حضوری در برابر تیم داوری مصاحبه دادند.
وی در پایان گفت: صحت وسقم این مقالات بصورتی که از منابع و سایتی گرفته نشده باشند و اهمیت کاربردی بودن این مقالات برای شرکت بهره برداری نفت وگاز از مواردی بودند که هییت داوران به آن توجه خاصی داشتند.
در این مراسم که در محل سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، از ۸۳ نخبه و پژوهشگر این شرکت با حضور مسئولان و نخبگانی از دیگر شهرستان‌ها با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

مدیر منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در این مراسم با بیان اینکه امروز همه موفقیت‌های یک جامعه در حوزه‌های مختلف با توجه به امر پژوهش ایجاد شده است، افزود: پژوهش بستری مهم و اساسی در دنیای توسعه و پیشرفت بوده که باید با توجه ویژه به آن به تقویت و توسعه کشور پرداخت.

سعید غلامی با بیان اینکه جهان امروز به جهانی با بازده صعودی تبدیل شده است، گفت: کشورهایی که امروز وابسته به اقتصاد صرف تک‌محصولی هستند در اوج پیشرفت در جایگاه خود ثابت مانده اما کشورهایی که در همه زمینه‌ها با توجه به پژوهش پیشرفت کرده‌اند به سرعت صعود می‌کنند.

وی اقتصاد امروز دنیا را اقتصاد دانایی تعریف کرد و افزود: در اقتصاد دانایی هر چه سطح علم و پژوهش بالاتر باشد جامعه نیز از ثمرات آن بهره‌مند می‌شود.

غلامی یادآور شد: امروز باید با توجه خاص به امر پژوهش و توجه به پژوهشگران در راستای تحول و توسعه کشور گام برداشت.

مدیر منابع انسانی شرکت نفت گچساران با بیان اینکه پژوهش و پژوهش‌محوری باید در جامعه تبلیغ و تبیین شود، عنوان کرد: ترویج و تبلیغ پژوهش در جامعه سبب جلب توجه و تمرکز بر این رکن اساسی توسعه و پیشرفت در نتیجه تحول می‌شود.

غلامی اظهار کرد: امروز دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در خصوص امر پژوهش تلاش و همت بیشتری کنند و با حمایت از پژوهشگران چشم‌انداز اقتصاد کشور را روشن ترسیم کنند.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز گفت: توجه بیش از پیش به اجرای طرح های پژوهشی از مهمترین اولویت کاری این صنعت است.


امین محمدی در نشست تجلیل از پژوهشگران برتر صنعت نفت گچساران افزود:یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته توجه ویژه وهمه جانبه به امر پژوهش وتبدیل پژوهش ها به تولید محصول مورد نیازجامعه است.
وی به خودکفایی شرکت نفت در ساخت و تعمیر برخی از قطعات اشاره کرد و گفت: هم اکنون نگاه مدیران و مسئولان این صنعت به فرایند ساخت تجهیزات است که این مهم از دستاوردهای بزرگ این صنعت به شمار می رود.
محمدی با بیان اینکه روند ساخت تجهیزات صنعت نفت نیازمند پشتوانه سازی است افزود:
توسعه پایدار و ملی با انجام کارهای پژوهشی تحقق خواهد یافت ونهادینه کردن این رویکرد از مولفه های پیشرفت خواهد بود.
وی اظهار داشت: اگر از توانمندی های داخلی حمایت نشود بی شک نمی توان در قالب اقتصاد مقاومتی سیاست های کلان خود را اجرایی کنیم.
فرماندار گچساران نیز در این آیین گفت: پژوهش باید کاربردی ودرخدمت توسعه کشور باشد.
وی گفت: مدارس محور اصلی کارهای پژوهش است وباید پژوهش کاربردی از مدارس آغاز شود.
رحیمی ابراز کرد: هرکشوری که مسیر توسعه را با موفقیت پیموده توجه ویژه ای به نخبگان وپژوهشگران داشته است.
معاون پژوهش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: دو هزار و ۴۰۰ مقاله تاکنون به این واحد پژوهشی از سوی کارکنان این صنعت تاکنون ارائه شده است.
وحید احترامی افزود: از این تعداد مقالات تاکنون ۳۰ درصد عملیاتی و ۳۵ درصد در دست مطالعات از سوی این واحد پژوهشی است.IMG_0954


IMG_0894IMG_0897 IMG_0902 IMG_0905 IMG_0907 IMG_0910 IMG_0932 IMG_0933 IMG_0947 IMG_0950 IMG_0951 IMG_0957 IMG_0960 IMG_0966 IMG_0979 IMG_0980 IMG_8343 IMG_8351 IMG_8354 IMG_8355 IMG_8359 IMG_8361 IMG_8370 IMG_8381 IMG_8389 IMG_8396 IMG_8405 IMG_8443 IMG_8448 IMG_8459 IMG_8475


کد مطلب: 149324

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/149324/پژوهشگران-شرکت-نفت-گچساران-تجلیل-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1