کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرواز؛ سخنوری باحیا/مرادی؛ رهبری بی پروا

14 آبان 1394 ساعت 18:41


بهنام عکاشه

بعد از مدت ها یک مناظره به معنای واقعی در گچساران انجام شد.
یداله مرادی استراتژیست مجرب اصولگرایان از سوئی و علی پرواز جوان حزبی اصلاح طلب ها رودرروی هم ایستاده بودند.
حاشیه ها؛
* تسلط پرواز بر معارف دینی و نهج البلاغه از نکات بارزی بود که موجب شگفتی حضار شده بود.
* رفتارهای پرواز حاکی از عدم احاطه او به محیط و شناخت ناکافی از جمعیت حاضر بود.
*بازی با موبایل، ارسال پیامک، نوشیدن آب زیاد، خنده های تصنعی، زل زدن به مخاطبین از نکات ضعف پرواز در طول مناظره بود.
*مرادی در طول مناظره مدام به پرواز نگاه می کرد و گاه آنچنان محو رقیبش میشد که انگار به خواب رفته است.
*در بخشی از مناظره که پرواز در حال صحبت درباره امریکا بود ناگاه مرادی زیرکانه و به آرامی گفت: چه ربطی داره. به این ترتیب رشته کلام کلا کاملا از دستان پرواز خارج شد. چنین زیرکی هائی را پرواز کمتر نشان می داد.
*پرواز در بخش هائی از مناظره به دام مرادی افتاد و مجبور شد با همفکران او همراهی کرده و با صدای بلند بگوید:«مرگ بر فتنه گر» و «مرگ بر آمریکا»
*در بخشی از مناظره که موضوع انتخابات ۸۸ مطرح شده بود مرادی به نقش پرواز در تحرکات قم اشاره کرد که پرواز گفت: اگر ثایت کردید از فردا اصولگرا می شوم.
*مهم ترین بخش مناظره که گاف های عجیبی از سوی طرفین داده شد مربوط به مباحث مربوط به مصباح یزدی بود. پرواز چندین بار به تمجید از مصباح پرداخت و وی را باز کننده گره های ذهنی و فلسفی خود دانست که این موضوع چندان به مذاق همفکرانش در سالن خوش نیامد. مرادی هم وقتی با زیرکی پرواز تحت فشار قرار گرفت به این نکته اذعان کرد که مصباح ایدئولوگ اصولگرایان نیست و این گامی به پس بود.
*اعتماد به نفس محمد فرهمندیان در بیان حرفی که در دلش هست امروز نیز نمود داشت. او به پرواز اعتراض کرد که حرف های تکراری می زند.
*سعید رحمانی چندین بار کاغذهائی را به یداله مرادی داد که وی آنها را خواند. عمل به توصی های رحمانی معلوم نیست نتیجه ای داشته است یا نه.
*استراتژی مرادی مبتنی بر نقد دولت اصلاحات و خاتمی بود و پرواز نیز مدام به دولت مهروزی احمدی نژد برمی گشت.
*هردو طرف سعی در به حاشیه بردن دیگری داشتند که در این مورد پرواز موفق تر بود ولی جمعیت بیشتر اصولگرایان در سالن به گونه ای بود که مرادی اعتماد به نفس بیشتری داشت.
*عده ای از اصولگرایان به صورت مداوم حرف پرواز را قطع می کردند که واکنش شیخ خواجه زاده را به دنبال داشت.
*در انتها اصولگرایان که کمی خوشحال تر به نظر می رسیدند، از اوضاع خودشان و مناظره کننده تعریف کردند ولی اصلاح طلبان انگار انتظاری بیش از این داشته اند. مثل اینکه یادشان نبود مرادی در خانه خودش مقابل تماشاچی خودی در حال مبارزه بود.
*مرادی در مناظره امروز به مثابه رهبری با اطلاع نشان داد. مدیری که مسلط بر اوضاع نشان می دهد و البته پرواز هم بسیار ماخوذ به حیا بود که دست روی نقاطی نگذاشت که مرادی بدش می آمد.
DSC_8253 DSC_8255 DSC_8256 DSC_8257 DSC_8258 DSC_8261 DSC_8263 DSC_8264 DSC_8267 DSC_8268 DSC_8269 DSC_8272 DSC_8274 DSC_8275 DSC_8277 DSC_8278 DSC_8279 DSC_8280 DSC_8281
 


کد مطلب: 136399

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/136399/پرواز-سخنوری-باحیا-مرادی-رهبری-بی-پروا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1