کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارخانه برتر تولیدات غذایی استان واحد نمونه صنعتی کشور شد(+اسناد)

6 آبان 1394 ساعت 8:22


مدیرعامل کارخانه آرد باقری از موفقیت‌های این کارخانه در روزهای اخیر خبر داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، بهرام باقری عصر امروز در نشستی که به مناسبت روز جهانی غذا و با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: کارخانه آرد آبشار گستر یاسوج در سال ۷۵ توسط پدر صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد آقای «حاج خسرو باقری» مجوز تاسیس خود را دریافت و در سال ۷۹ با ظرفیت ۳۰۰ تن در شبانه‌روز آغاز به کار کرد.
مدیرعامل کارخانه آرد باقری در ادامه اضافه کرد: این شرکت از سال ۹۱ به مدت سه سال متوالی به عنوان واحد نمونه اداره‌کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان و جزء بیست واحد برتر و نمونه صنایع غذایی در سطح کشور انتخاب گردید.
باقری افزود: در سال ۹۴ تندیس واحد صنعتی نمونه کشوری را از وزارت صنعت و معدن دریافت کرد.
baghri-(5)
وی با بیان اینکه کارخانه آرد آبشار گستر یاسوج جهت پیشبرد اهداف خود در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان و ورود به بازارهای بین المللی اقدام به اخذ گواهینامه‌هایی کرده است، اظهار داشت: این شرکت توانست گواهینامه‌های سیستم‌های مدیریت کیفیت؛ ISO9001 ،ISO14001 ،OHSAS18001 و گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت مواد غذایی ISO22000 و گواهی نشان حلال را کسب کند.
baghri-(6)
باقری با اشاره به مجموعه فعالیت‌های این شرکت در ۳ فاز، ادامه داد: تولید انواع آرد با ظرفیت اشتغال‌زایی ۶۰ نفر به صورت مستقیم و بالغ بر ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در فاز اول این کارخانه اتفاق افتاد.
وی افزود: فاز دوم این کارخانه با راه‌اندازی واحد بسته‌بندی انواع آردهای سفید و سبوس‌دار گندم با نام تجاری «کوبودنا» در اوزان ۱۰ کیلویی ۲۵ کیلویی جهت مصارف صنفی و صنعتی و اوزان ۵۰۰ گرمی و ۹۰۰ گرمی در بسته‌های چند لایه متالایز جهت مصارف خانگی با ظرفیت اشتغال‌زایی ۲۰ نفر در ابتدای سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل کارخانه آرد باقری گفت: فاز سوم کارخانه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که بزرگترین واحد تولید نان صنعتی جنوب کشور با نام تجاری «کوبودنا» در این کارخانه راه‌اندازی می‌شود.
baghri-(2)
باقری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کلیه ماشین‌آلات خط تولید این واحد بر اساس آخرین تکنولوژی روز اروپا بوده و با ظرفیت ۲۰ تن در روز و ۸۰۰۰ قطعه در ساعت قادر به تولید بالغ بر ۱۵۰ رقم انواع نان و محصولات مشابه می‌باشد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحد امکان اشتغال‌زایی ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.
baghri-(9)
مدیرعامل این کارخانه غذایی در یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه نان غذای اصلی مردم جامعه است، افزود: این شرکت در راستای ارتقاء کیفی و بالا بردن ارزش غذایی این محصول و همچنین کاهش ضایعات نان‌های رایج فعلی و تولید نان‌های صنعتی خاص را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است.
باقری تولید انواع نان و میان وعده‌های غنی شده با آهن و انواع ویتامین‌ها جهت تغذیه کودکان و نوجوانان برای عرضه در مدارس و مراکز آموزشی، تولید نان‌های خاص و میان وعده‌های رژیمی جهت بیماران دیابتی، فشار خونی با توجه به پتانسیل‌های بالقوه استان در زمینه‌ی گیاهان دارویی، تولید انواع نان‌های تخصصی جهت بیمارانی که از نارسایی‌های کلیوی و ضعف سیستم گوارشی رنج می‌برند از برنامه‌های این کارخانه است.
وی گفت: کارخانه آرد آبشار گستر باقری با بهره‌گیری از متخصصان و مشاوران مجرب تغذیه و صنایع غذایی و عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های استان اقدام به فرمولاسیون انواع فرآورده‌های تخصصی با میزان فیبر بالا جهت جلوگیری از بیماری‌های گوارشی، سرطان، چربی خون و چاقی نموده است.
این کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر این در تولید نان‌های صنعتی به دلیل استفاده از فرایند تخمیر ضمن تولید و عدم استفاده از جوش شیرین مشکلات گوارشی ناشی از مصرف نان‌های سنتی فعلی برای مصرف کنندگان بر طرف می‌گردد.
باقری گفت: بر اساس تعریف بانک جهانی امنیت غذایی، امنیت غذایی بر سه عنصر موجود بودن غذا، دسترسی به غذا، پایداری در دریافت غذا استوار است و هر کدام از این عناصر دچار چالش شود امنیت غذایی و به تبع آن امنیت ملی دچار مشکل خواهد شد.
وی افزود: در واحد تولید نان صنعتی «کوبودنا» با ظرفیت تعریف شده حداقل ۲۰ تن در روز با توجه به مکانیزه بودن کامل خط تولید و استقرار ماشین آلات مدرن اروپایی امکان استمرار تولید در شرایط بحران و حوادث غیرمترقبه وجود دارد.
baghri-(1)  baghri-(3)    baghri-(7) baghri-(8)  baghri-(10)


کد مطلب: 134682

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/134682/کارخانه-برتر-تولیدات-غذایی-استان-واحد-نمونه-صنعتی-کشور-اسناد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1