کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عملکرد کبنانیوز در شش ماهه اول سال ۱۳۹۴

29 مهر 1394 ساعت 22:42


بهنام عکاشه
کم کم عادت می کنیم به اینکه خودمان عملکردمان را بررس کرده و از مخاطبین بخواهیم درباره مان نظر بدهند.
بویژه اینکه کمتر از پنج ماه به انتخابات حساس اسفندماه مانده است و واکاوی مشکلاتمی تواند ما را آماده هماوردی سخت نماید.
اولین وظیفه کبنا و خبرنگاران و نویسندگانش در انتخابات، حفظ بیطرفی و حداقل وانمود کردن به آن است! به هر حال هر کس عقیده ای دارد و نمی توان این نگاه را از او سلب نمود.
در این موارد همیشه سعی کرده ام خودم را نمووه می کنم. از دوستان هوادار سایت که مخالف عقاید شخصی بنده هستند کمتر کسی پیدا می شود که از گذشته و حال و عقاید و حتی رفتارهای مدیران سایت خبر نداشته باشد.
به هرحال مطالبی که توسط بچه های سایت نوشته می شود تراوشات ذهنی اوست و نمی شود گفت چرا؟
مثلا آقای جوزانی که مطلب برایم می فرستد فقط از او می خواهم که توهین نباشد و چارچوب ها را رعایت کرده باشد و در جائی کار نشده باشد و تاکنون نیز همین کار را کرده است.
حال اینکه بیایم گیر بدهم که تو گفتی فلان شخص با ولایت زاویه دارد یا فلان کار غیرمردمی را انجام داده است. خود ایشان می تواند شهادت دهدکه تاکنون به جز ویرایش و غلط گیری(مصطفی انشاء داغونی دارد) هیچ دستی در مطالبش برده نشده و حتی مواردی بوده که سایت های همفکر دیگران در مطلبی دست برده اند ولی ما همان مطلب را عینا کار کرده ایم.
مخالفت کامل با ایده های من با مصطفی یا با سعید رحمانی کاملا مشخص است. ولی معمولا قبل از نوشتن هر تحلیلی به سراغ چند تن از لیدرها و جوانان اصولگرا رفته و درباره مطلبم با آنان مشورت می کنم یا اطلاعات می گیرم. کسانی مثل حاج رمضانی، جوزانی، حسام و سعید رحمانی، یداله مرادی، دکتر رحمانی، حاج کاوس قبادی و...
در این طرف قضیه هم که مشخص است. نوشته هایم را البته آنها که کمتر به دکتر تاجگردون برمی خورد را با آرش کنارکوهی و حیدر عدالت مشورت می کنم، چون بقیه مطالب را اگر به آنان بگویم اصرار به انصرافم از نوشتن مطلب می کنند!! و بقیه را با دیگر دوستان اصلاح طلبم در میان می گذارم یا در منزل راجع به آن حرف می زنیم.
به هر حال واقع این است که نگاه شخصی راقم نسبت به عملکرد آدم ها می تواند مثبت یا منفی باشد و چه بسا برخی فشارها موجب شده اجحافی در حق کسانی شود و مثلا از نوشتن مطلبی منصرف شوم یا مطلبی را که بار حمایتی از فلان شخص را دارد تعدیل نمایم به صرف اینکه مانع قضاوت بد آقایان شوم.
مثلا دیشب قبل از نوشتن مطلب، درباره سوژه خرگوش و لاک پشت با سعید رحمانی سر چهارراه صاحب الزمان مشورت می کردم. او می گفت باید تا روز آخر جنگید مثل لیگ برتر که فولاد و سایپا آمدند در روزهای آخر قهرمان شدند. احمد تقوی که همیشه خودش را قاطی مباحث بزرگترها می کند گفت: در هر دو دوره هم رقبا استقلال تهران و اهواز بودند که نایب قهرمان شدند.(ظاهرا ربطی به موضوع نداشت)
اولین بار حرف های احمد به دردم خورد و بلافاصله گفتم: ولی رقیب آقای فولادی این بار یک پرسپولیسی است که سعید گفت: پرسپولیسی که ضعیف ترین تیم تاریخ را دارد.

به هر حال همین ها می شود که تحلیلی نوشته می شود. به دوستان اصولگرایم اطمینان می دهم که کبنانیوز این بار نیز مانند گذشته بی طرف باقی خواهد ماند.
البته عوض کردن نگاه اشخاصی چون سرهنگ رمضانی احتمال آب در هاون کوبیدن است. ایرادهای بنی اسرائیلی اش به کبنا روی اعصابمان است. با این حال هر وقت دلنوشته ای دارد که قاعدتا بر علیه شخص خاصی است به سراغ ما می آید و شاید هم ما سراغ او می رویم و با صمیمیت می پذیرد.
اطاله کلام نمی کنم. خبرنگاران کبنانیوز در جای جای استان، در گام اول باید به مشاهده و جمع آوری اطلاعات پرداخته و با همصحبتی با مردم در کوچه و بازار، اماکن مذهبی، تاکسی و اتوبوس، روستاها، مدارس، ادارات، دانشگاه  ها و... به بررسی میدانی موضوع انتخابات بپردازند.
گام بعدی کسب اطلاع و مشورت با تصمیم گیران سیاسی برای دانستن و تحلیل صحنه سیاسی باشد.سپس به تحلیل منصفانه بر اساس دانسته های شان بپردازند.
اینکه گاها مشاهده می شود در تحلیل های خود من به زعم کسانی از جاده انصاف بدور بوده ام دلیلش احتمالا ناقص بودن دایره کسانی است که از آنان اطلاعات می گیرم. از طرفی نگاه خوش بینانه به برخی عملکردها نیز مانعی بر سر راه می باشد که سعی شده با مطالعه بیشتر این نقص برطرف شود.
کبنانیوز کماکان روال قدیمی خود را ادامه داده و با مدیریت اخلاق مدارانه نوروز کمائی به راه خود ادامه می دهد. معلوم نیست اگر کمائی اصولگرای معتدل نبود چه بر سرمان می آوردند و به نوعی سپربلای خبرنگارانش شده است. فعالیت های شبانه روزی او در یاسوج و تاحدودی باشت موجب شده بخش بویراحمد گوی سبقت را از بخش گچساران هم برباید.
من هم نه کامل، که بخش سیاسی انتخاباتی یا اخبار مهم و احتمالا جنجالی را فیلتر می کنم و مطالب گچساران و باشت را ادیت می نمایم.
آرش کنارکوهی هم که کماکان مدیریت فنی و دبیری بخش ورزشی را عهده دار است که هیچ گاه نمی شود او و زحماتش را برای رسیدن کبنا به جایگاهی که دارد نادیده گرفت.
آرش در هیچ مطلب سیاسی کبنانیوز دخالتی نداشته و علاقه ای هم تاکنون به این کار نشان نداده است و شاید گاها خود مطلبی را به اسم خود نوشته باشد.
فعالیت او در دستگاه تاجگردون کمی فشارها را بر او زیاد کرده است ولی او همواره به حمایت های مدیریت کبنانیوز پشتگرم خواهد ماند.
خبرنگاران کبنانیوز در استان بی چشمداشت زحمات زیادی را متقبل شده اند. محسن خرامین، قاسم خشت زر، حکیم بنام، پاک و موسوی در حوزه یاسوج، مرتضی فضلی در چرام، کیوان سروش مقدم در دهدشت و بخش ورزشی، حبیب قلندری و جواد حسنی در گچساران و باشت همواره فشارها را متحمل شده و کار واقعی کبنانیوز به دست، قلم و دوربین های دوستان مان انجام می گیرد.
ان شاء اله قدردان همه شان باشیم.


کد مطلب: 132591

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/132591/عملکرد-کبنانیوز-شش-ماهه-اول-سال-۱۳۹۴

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1