کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای نامه شورای شهر یاسوج به استاندار(+سند)

26 مهر 1394 ساعت 3:27


این روزها تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی استان کهگیلویه و بویراحمد آن هم توسط دستگاه‌های دولتی نیز اتفاق می‌افتد، موضوعی که داد برخی از مسئولان ارشد استان را نیز درآورده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری و تغییر اراضی زمین‌های کشاورزی که اخیراً در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بحث‌های زیادی پیرامون زمین خواری در بویراحمد مطرح شد، بیشترین تخلفات زمین‌خواری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا صورت می‌گیرد، در شمال شهر یاسوج تا شهر مادوان به مساحت ۹۰ هکتار زمین‌ توسط افراد سودجو تصرف شده اما هیچ کار و اقدامی برای رفع تصرف صورت نگرفته است.
این در حال است که کوه‌خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است، به نحوی که در کوه‌های استان و در لابه‌لای درختان  بلوط، سیب و گردو در حال انجام است. از طرفی عدم همکاری دستگاه‌هایی اجرایی استان در برخورد با پدیده زمین‌خواری نیز یکی از عوامل افزایش این پدیده نامبارک می‌باشد، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دستگاه‌هایی هستند که در برخورد با زمین‌خواری هیچ کمکی نمی‌کنند.
خلاهای قانونی در برخورد با پدیده زمین‌خواری
الماس گشتاسبی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد قبل از این با انتقاد از خلاهای قانونی در برخورد با پدیده زمین‌خواری در استان گفت: زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان‌های بویراحمد و دنا افزایش داشته که برخی فشارهای سیاسی مانع از اجرای احکام قضایی در خصوص زمین‌خواری شده است.
وی با بیان اینکه دادگستری و نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌توانند با این پدیده مبارزه کنند، افزود: سهل‌انگاری و عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با زمین‌خواری موجب افزایش این پدیده در استان شده است.
برخی مدیران در پدیده زمین‌خواری نقش دارند
گشتاسبی با اشاره به اینکه برخی مدیران در پدیده زمین‌خواری نقش دارند، ادامه داد: دادگستری با تمام توان و بیش از ظرفیت خود در خصوص مبارزه به زمین‌خواری کار کرده است.
معاون دادگستری استان اضافه کرد: در برخورد با زمین‌خواری با قاطعیت اقدام نمی‌کنیم و وقتی برای صدور حکمی و رفع تصرف و تخریب مکانی غیرقانونی می‌رویم قبل از اینکه به مکان برسیم مالک و متصرف را اطلاع می‌دهیم که ما می‌خواهیم ملک و زمین را تخریب کنیم در حالی که باید با تمام توان برای اجرای حکم اقدام کنیم.
وی به قانون جلوگیری از تغییرات اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: این قانون تنها قانون است که در آن به صراحت در خصوص برخورد با متصرفان اراضی کشاورزی تأکید شده است و تنها نظر کارشناس جهاد کشاورزی در این خصوص لحاظ می‌شود.
برخی از دستگاه‌ها در شهر یاسوج به دنبال تصرف زمین‌های اطراف هتل آزادی یاسوج هستند
 هدایت‌الله امیری رئیس شورای شهر یاسوج نیز با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در شهر یاسوج به دنبال تصرف زمین‌های اطراف هتل آزادی یاسوج هستند، اظهار کرد: هر چند که واگذاری زمین‌ها در اطراف شهرها بر عهده راه و شهرسازی است اما در خصوص زمین‌های اطراف هتل آزادی یاسوج وضعیت تفاوت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: در این زمین‌ها بحث تغییر کاربری مطرح است و کاربری آن‌ها فضای سبز و پارک است که با توجه به نیاز شهر یاسوج به فضای سبز نباید این زمین‌ها به ساخت و ساز ادارات و دستگاه‌هایی مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تبدیل شوند.

امیری با انتقاد از این رویه و با بیان اینکه چنین کارهایی موجب می‌شود که شهر یاسوج نتواند در آینده نام پایتخت طبیعت ایران را به دنبال داشته باشد، افزود: چنین کارهایی موجب می‌شود که شهر یاسوج با چشم‌اندازی که دارد در سال‌های آینده شکل کنونی را از دست بدهد، بنابراین همه نسبت به حفظ این چهره وظیفه داریم.

وی با تأکید بر اینکه در همین زمینه نامه‌هایی با امضای اعضای شورای شهر یاسوج برای استاندار تنظیم خواهیم کرد، افزود: بهترین کار در این اراضی تبدیل به فضای سبز است.

به گزارش کبنانیوز، اعضای شورای شهر یاسوج با ارسال نامه زیر به استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری از تصرف اراضی ملی و حذف فضای سبز به بهانه احداث ساختمان‌های دولتی شدند.
shora


کد مطلب: 132181

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/132181/ماجرای-نامه-شورای-شهر-یاسوج-استاندار-سند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1