کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روز جهانی عصای سفید در یاسوج (+عکس)

23 مهر 1394 ساعت 19:51


مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کنونی نابینایان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند خدمات بالا است.
 
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، با حضور مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی، جمعی از مسئولان، مربیان، دانش‌آموزان و اولیا همایش روز جهانی عصای سفید در یاسوج برگزار شد.
در این همایش سیدعلی‌رضا موسوی‌امجد مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ایام حزن‌اندوه ماه محرم، اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد یک‌هزار و ۶۵۹ نابینا وجود دارد که از این تعداد ۶۹۲ نفر زن، ۹۶۷ نفر مرد، ۱۹۸ دانش‌آموز و ۴۴ نفر دانشجو است.
علیرضا موسوی‌امجد با بیان اینکه متاسفانه آمار معلولیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بالا است، افزود: این در حالی است که در کشور افزون بر یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار معلول وجود دارد که ۱۰ درصد این جمعیت نابینا است.
موسوی‌امجد با بیان اینکه وضعیت کنونی نابینایی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند خدمات بسیار بالایی است، بیان کرد: اعتبارات کم و وضعیت کنونی مورد گلایه نابینایان است. ۸۰ درصد نابینایی قابل پیشگیری بوده به این معنی که می‌توان با برنامه‌های پیشگیرانه آمار معلولیت و نابینایی را به حداقل رساند.
موسوی‌امجد اظهار کرد: با آموزش‌های ساده پزشکی، مراقبت‌های ویژه دوران بارداری، تغذیه‌های مناسب و رعایت فاصله سنی ازدواج و همچنین آگاهی‌بخشی آمار معلولیت و نابینایی کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی طرح پیشگیری از تنبلی چشم را ارائه می‌دهد که صد درصد کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.
موسوی‌امجد تصریح کرد: اعتبارات استانی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و مربوط به مددجویان از سال‌های گذشته صفر بوده و تنها خدمت ما به مددجویان از طریق اعتبارات ابلاغی و کشوری بوده است.
علی نیکنام مدیرکل استثنایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: برطرف کردن مشکلات جامعه نابینایان نیازمند همکاری و همراهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد است.
آیت افشارمهر معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد دراین آئین با اشاره به موفقیت‌های افراد روشندل استان درسطح ملی واستانی، گفت: معلولین به خصوص روشندلان مثل سایراقشار جامعه دارای حقوق شهروندی و مدنی هستند و باید مثل سایر افراد عادی جامعه مورد احترام وارزش قرار گیرند.
وی با بیان اینکه به اینکه رویکرد واهداف سازمان بهزیستی استان توانمندسازی نابینایان است، اظهار کرد: در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و حرفه آموزی برنامه‌هایی باهمکاری مشارکت‌های اجتماعی مردمی ونهادهای غیردولتی ودولتی در نظر گرفته شده است ودرحال اجرا می باشد که این قشراز افراد بتوانند استقلال پیدا کنند و به دیگران متکی نباشند.
افشارمهر افزود: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها که مقدم بر درمان است باید از طرق رسانه‌های جمعی و مطبوعات آگاه‌سازی شود و به خانواده‌ها اطلاع رسانی شود به خصوص دراستان ما که یک استان طایفه ای وعشیره‌ای است و ازدواج‌های فامیلی درآن زیاد شکل می‌گیرد.
nabinayan-yasui-mosaviamjad (1) nabinayan-yasui-mosaviamjad (2) nabinayan-yasui-mosaviamjad (3) nabinayan-yasui-mosaviamjad (4) nabinayan-yasui-mosaviamjad (5) nabinayan-yasui-mosaviamjad (6) nabinayan-yasui-mosaviamjad (7) nabinayan-yasui-mosaviamjad (8) nabinayan-yasui-mosaviamjad (9) nabinayan-yasui-mosaviamjad (10) nabinayan-yasui-mosaviamjad (11) nabinayan-yasui-mosaviamjad (12) nabinayan-yasui-mosaviamjad (13) nabinayan-yasui-mosaviamjad (14) nabinayan-yasui-mosaviamjad (15) nabinayan-yasui-mosaviamjad (16) nabinayan-yasui-mosaviamjad (17) nabinayan-yasui-mosaviamjad (18) nabinayan-yasui-mosaviamjad (19) nabinayan-yasui-mosaviamjad (20) nabinayan-yasui-mosaviamjad (21) nabinayan-yasui-mosaviamjad (22) nabinayan-yasui-mosaviamjad (23) nabinayan-yasui-mosaviamjad (24) nabinayan-yasui-mosaviamjad (25) nabinayan-yasui-mosaviamjad (26) nabinayan-yasui-mosaviamjad (27) nabinayan-yasui-mosaviamjad (28) nabinayan-yasui-mosaviamjad (29) nabinayan-yasui-mosaviamjad (30) nabinayan-yasui-mosaviamjad (31) nabinayan-yasui-mosaviamjad (32) nabinayan-yasui-mosaviamjad (33) nabinayan-yasui-mosaviamjad (34) nabinayan-yasui-mosaviamjad (35) nabinayan-yasui-mosaviamjad (36) nabinayan-yasui-mosaviamjad (37) nabinayan-yasui-mosaviamjad (38) nabinayan-yasui-mosaviamjad (39)


کد مطلب: 131395

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/131395/روز-جهانی-عصای-سفید-یاسوج-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1