کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرگ تدریجی جنگل‌ها و مراتع گچساران

21 مهر 1394 ساعت 0:52




 شهرستان گچساران یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که دارای منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع بسیار وسیعی بوده است.
در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در شهرستان گچساران وجود دارد که از این میزان بیش از ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع بوده است.
خشکسالی و وقوع آتش‌سوزی‌های پی در پی در جنگل‌ها و مراتع گچساران متأسفانه این منابع طبیعی این شهرستان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و مرگ تدریجی، جنگل‌ها و مراتع گچساران را تهدید می‌کند.
آتش سوزی جنگل6
خشکسالی جنگل‌ها و مراتع گچساران را تهدید می‌کند
در شش ماهه نخست آتش‌سوزی‌های متعددی در جنگل‌ها و مراتع گچساران رخ داده و این آتش‌سوزی‌ها به جنگل‌ها و مراتع این شهرستان خسارات بسیاری را وارد کرده است.
آتش‌سوزی‌های پیاپی اخیر در کوه‌ها و جنگل‌های گچساران سبب از بین رفتن و مرگ هکتارهای بسیاری از منابع طبیعی شهرستان شده و این یک زنگ خطر بسیار جدی است.

رئیس اداره منابع طبیهی و آبخیزداری گچساران در همین زمینه اظهار داشت: متأسفانه خشکسالی جنگل‌‌ها و مراتع شهرستان گچساران را تهدید می‌کند.
فرهام جلیلی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی جنگل‌ها و مراتع در شهرستان گچساران خشکسالی بوده و متأسفانه خشکسالی جنگل‌ها و منابع طبیعی در این شهرستان را تهدید می‌کند.
وقوع آتش‌سوزی‌های پی در پی در جنگل‌ها و مراتع گچساران
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران بر جلوگیری از خشکسالی جنگل‌ها و منابع طبیعی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: ضروری بوده که در این راستا همه همکاری و مشارکت داشته باشند.
جلیلی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۸ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران رخ داده و این آتش‌سوزی‌ها خسارات بسیاری به منابع طبیعی این شهر وارد کرده است.
وی افزود: در این آتش‌سوزی‌ها ۲۴۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع در گچساران طعمه حریق شده و این آتش‌سوزی‌ها خسارات مالی بسیاری به منابع طبیعی این شهرستان وارد کرده است.
حفاظت از جنگل‌ها و مراتع نیازمند همکاری مردم است
جلیلی ابراز کرد: البته برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی نیاز به همکاری و مشارکت مردم داریم و انتظار می‌رود که مردم شهرستان با ما در این زمینه همکاری داشته باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران به میزان منابع طبیعی نیازمند احیا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی گچساران نیازمند احیا است.

جلیلی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۴۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در شهرستان گچساران وجود دارد که از این میزان ۱۰۰ هزار هکتار جنگل بوده و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع بوده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: امسال ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اختصاص داده شده که این اعتبار در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

جلیلی افزود: این میزان اعتبار جهت حفظ و نگهداری و احیای منابع طبیعی شهرستان گچساران اختصاص داده شده است.
---------------------------------
گزارش از احسان طالبی


کد مطلب: 130741

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/130741/مرگ-تدریجی-جنگل-ها-مراتع-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1