کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دوره بازیگری حرفه ای در گچساران توسط اکبر آئین

31 مرداد 1394 ساعت 17:09


کلاس های بازیگری در گچساران آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد.
صابر محمدی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران برگزار کننده این دوره در گفت و گو با کبنانیوز گفت: مدرس این کلاسها اکبر آئین هنرمند قدیمی استان است که ۲۴ سال در عرصه تئاتر مشغول است.
محمدی افزود: در این دوره، آقای آئین به بیان و بررسی دو کتاب مهم در این رشته یعنی «بازیگری؛ شش درس نخست» نوشته ریچارد بولسلاوسکی و «تکنیک بازیگری» نوشته استلا آدلر می پردازد.
آکبر آئین هم در حاشیه این دوره آموزشی به کبنانیوز گفت: گچسارانی ها یا هنرمندند یا آن را می فهمند و همین است که مرا شیفته اینجا کرده و یکی از علایقم این است که روزی اثری را در این شهر به روی صحنه ببرم.
آئین افزود: این شهر پر از بازیگران از مبتدی تا حرفه ای است و حرف زیادی برای گفتن دارد و امیدوارم که بتوانم داشته هایم را در اختیار هنرمندان گچسارانی قرار دهم.
کبنانیوز؛
«بازیگری؛ شش درس نخست» نوشته ریچارد بولسلاوسکی ترجمه حسن ملکی که تا به حال بیش از ۴۰ بار در آمریکا چاپ شده و از کتاب‌های مرجع در این زمینه محسوب می‌شود، در واقع نخستین مجلد از مجموعه کتاب‌های نظری و آموزشی انتشارات افکار درباره تئاتر است.
به اعتقاد بولسلاوسکی شش درس نخست بازیگری عبارتند از: تمرکز، حافظه احساسی، بازی دراماتیک، شخصیت سازی، مشاهده و ریتم.
«تکنیک بازیگری» نوشته استلا آدلر با ترجمه احمد دامود برای نخستین بار در سال ۱۳۷۲ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
آدلر در این کتاب آموزش بازیگری تئاتر را بر اساس روش ابداعی کنستانتین استانیسلاوسکی، بازیگر و کارگردان مشهور روسی با عنوان «بازیگری سیستم» به مخاطبان ارائه می‌کند.
IMG_0475 IMG_0472 IMG_0471 IMG_0470 IMG_0469 DSC_0030 IMG_0468 IMG_0483 IMG_0480 IMG_0478 IMG_0477 IMG_0476


کد مطلب: 121077

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/121077/دوره-بازیگری-حرفه-گچساران-توسط-اکبر-آئین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1