کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشکل آب باهنر یاسوج چگونه برطرف شد؟

10 مرداد 1394 ساعت 12:04


سیدعلی لدنی‌نژاد صبح امروز در حاشیه عملیات اصلاح و مرمت شبکه توزیع آب شرب بلوار باهنر یاسوج با اشاره به اینکه شبکه توزیع آب این منطقه از شهر فرسودگی بالایی داشت، اظهار کرد: قدمت سی ساله شبکه توزیع، هدر روی بالای آب در شبکه توزیع  و وجود انشعابات غیرمجاز باعث ایجاد مشکلات متعدد در روند آبرسانی در این منطقه از شهر شده بود.
مدیرعامل آب و فاضاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در زمینه تامین آب شرب  این منطقه از شهر وجود داشت شرکت آب و فاضلاب اقدام به برنامه‌ریزی برای تعویض شبکه قدیمی این منطقه کرد.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح و مرمت شبکه آب شرب منطقه باهنر و کوچه های اطراف آن توسط پنج پیمانکار به صورت همزمان انجام و تلاش شد که مشکلات مربوط به شبکه توزیع این منطقه برای همیشه حل شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اطلاع رسانی‌های لازم ۲۴ ساعت قبل از انجام عملیلت  برای مواجه با قطع آب توسط صدا و سیمای استان صورت گرفت، تصریح کرد:  متاسفانه در روند اجرای کار به دلیل فرسودگی بالای شبکه و عدم رعایت اصول فنی در اجرای شبکه اصلی و شبکه توزیع خیابان‌های باهنر مشکلات پیش بینی نشده‌ای در روند تامین آب خیابان‌های  رجاء، ابن سینا و بخش از محلات ترمینال قدیم  بوجود آمد.
وی گفت: برای تامین آب شرب اهالی مناطق مورد نظر آبرسانی توسط سه دستگاه تانکر از اولین ساعات قطعی آب به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
لدنی‌نژاد خاطرنشان کرد: اصلاح و مرمت شبکه توزیع آب شرب در این حجم نیازمند عزم جهادی بود و به همین دلیل تمامی مدیران و معاونین ستادی به صورت شبانه روزی و با تلاش و جدیت خاص درصدد انجام این کار برآمدند.
وی با بیان اینکه  روند مطالعه و تامین اعتبار مرمت شبکه توزیع منطقه بلوار باهنر و خیابان‌ها منشعب به آن طی دو ماه انجام شد، عنوان کرد: در همین مدت بیش از ۸ کیلومتر از شبکه توزیع این مناطق با اعتباری بالغ بر ۵۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از صعه صدر مردم در مدت زمان قطعی آب بیان کرد: به دلیل حجم بالای فرسودگی و هدر رفت آب باید این کار انجام می شد و همراهی و همکاری مردم در این زمینه بسیار کارگشا خواهد بود.
لدنی نژاد با تقدیر از تلاش‌های پرسنل و کارکنان آبفای شهری استان و شهر یاسوج  در این مدت عنوان کرد: با نصب اصولی و اصلاح شبکه توزیع آب در این مناطق بخش زیادی از مشکلات مربوط به آب شرب در این مناطق برطرف خواهد شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، به مدت چهار روز است که شبکه فرسوده آب منطقه باهنر و راهنمایی یاسوج با همکاری مردم و تلاش مسئولان در حال تعمیر و تعویض هستند و به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان هشت هزار و ۵۰۰ متر شبکه آب و انشعاب منطقه باهنر یاسوج که فرسودگی و هدررفت شدید داشت با پنج پیمانکار همزمان ظرف سه ماه اصلاح و شبکه قدیمی از مدار خارج شد.
این مسئول گفت: بیش از ۵۰۰ انشعاب آب از شبکه قدیمی حذف و به شبکه جدید وصل شدند و حدود ۵ درصد مشترکینی که هنگام کار حضور نداشتند و یا با پیمانکار همکاری نکردند، مشکل آب داشتند که با وجود ۴ اکیپ مستقر مشکلات برطرف شدند.
به گزارش کبنانیوز، فرماندار بویراحمد با قدردانی از آب و فاضلاب شهری استان و شهرستان بویراحمد به دلیل تعویض شبکه فرسوده آب، اظهار کرد: مردم همکاری کنند تا شبکه‌های فرسوده آب از مدار خارج و شبکه‌های جدید جایگزین آن شوند تا مشکل قطعی آب برای همیشه برطرف شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مسئولان باید در بحث اطلاع رسانی با تدبیر بیشتری عمل می‌کردند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
حسین کاظمی از نبود مطالعات کافی در این پروژه نیز سخن گفت.
به گزارش کبنانیوز، مردم هم در این زمینه گلایه‌ داشتند و البته با تلاش مسئولان آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد هشت هزار و ۵۰۰ متر شبکه و انشعاب فرسوده منطقه باهنر و راهنمایی یاسوج اصلاح و تعویض و مشکل آب این منطقه برای همیشه برطرف خواهد شد.
هم‌اکنون مردم این منطقه آب دارند و تا ساعاتی دیگر که مخزن‌های آب پر شدند، آب با فشار بیشتری به دست مردم خواهند رسید.
مسئولان هم به جهت اینکه مردم با مشکل آب مواجه نشوند، تانکرهای آب را در محل مستقر کردند. انتظار می‌رود مردم نیز با درایت و صبر و همکاری بیشتر مسئولان را در ارائه خدمات کمک کنند.
 
abfazlab (1) abfazlab (2) abfazlab (3) abfazlab (4) abfazlab (5) abfazlab (6) abfazlab (7) abfazlab (8) abfazlab (9) abfazlab (10)


کد مطلب: 117576

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/117576/مشکل-آب-باهنر-یاسوج-چگونه-برطرف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1