کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استراتژی اصولگرایان بویراحمد در غیاب هدایتخواه

17 فروردين 1394 ساعت 8:31


احمد پورشریفی
این روزها در بویراحمد و دنا همه جا صحبت از هدایتخواه است این که او می‌آید یا نمی‌آید. خیلی ها دوست دارند او بیاید چرا که او را گزینه اصلح و توانمند جریان خود می‌دانند و البته خیلی ها هم دوست ندارند که او بیاید و در این بین هم اصلاح طلبان و حامیان دولت قرار دارند و هم اینکه برخی از اصولگرایان نیز این گونه دوست دارند. آنها بیشتر کسانی هستند که خود در کمینند تا با نیامدن هدایتخواه وارد کارزار انتخابات شوند و شانس شان را امتحان کنند.boyerahmad
هنوز امدن و یا نیامدن هدایتخواه روشن نیست و با توجه به شرایط خاص کشور و فشار جریان های سیاسی از جمله جبهه پایداری که اتفاقا می‌تواند پاشنه‌ی آشیلی برای هدایخواه باشد ممکن است او نهایتاً در صحنه حاضر شود که اگر بیاید و موفق شود به مجلس برود قطعا نمی‌تواند نفوذ گذشته ی خود را تکرار کند ولی شکی نیست که سخنان و اظهاراتش مشکلاتی را برای دولت در پی خواهد داشت.
هدایتخواه فعلا در ظاهر قصد آمدن ندارد و همین موضوع سبب شده است در جبهه اصولگرایان شهرستان خیلی ها خود را آماده آمدن کنند و با تدارک شام و حضور پر رنگ در مراسمات فاتحه‌خوانی موجودیت خود را اعلام نمایند. شبیه همین شال و قبا کردن در دهدشت نیز وجود دارد و با توجه به اینکه در آنجا هم احتمال نیامدن موحد و یا رد صلاحیت او وجود دارد خیلی‌ها خود را آماده ثبت نام کرده‌اند. ولی مردم آگاه و هوشیار هستند و در طول دوره‌های مختلف نشان داده اند که به سادگی به هر کسی رای نمی دهند. مردم از کسانی حمایت می‌کنند که اولا مردم دار و دارای پیشینه ی خوب انقلابی باشند و در ثانی در جریان های اصلی معتقد به امام و انقلاب جایگاه داشته باشند.
سابقه انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می دهد هرگز پول، طایفه و شعار صرف نتوانسته است کسی را راهی مجلس نماید.
در حال حاضر چهره‌های زیادی در بویراحمد و دنا و در طیف اصولگرا صحبت از آمدن می‌کنند چهره‌هایی که گاهی مردم نام آنها را تاکنون نشنیده اند و حتی سابقه یک روز کار سیاسی ندارند.
تحلیل این شخصیت‌ها و بررسی سابقه آنها در حوصله‌ی این نوشتار نیست و آنچه که جای بحث و بررسی دارد وضعیت و موقعیت اصولگرایان بویراحمد و دنا در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی می‌باشد... تردیدی نیست که که برخی از کسانی که این روزها به هر قیمتی خود را بر صفحه رسانه ها ظاهر می کنند صرفا برای مطرح شدن می آیند و هیچ شناختی از واقعیات سیاسی کشور و استان ندارند. انتخابات میدان مردان بزرگ و کاریزما است و در انتخابات بویراحمد نیز پارامترهای مهمی نقش بازی می کنند اما برخی از این همیشه حاضران در قبرستان شرف آباد پارامترهای اصلی را رها کرده اند و یا بر روی پول خود مانور می‌دهند و یا هم از طایفه ای که اتفاقا از آنها حمایت نمی کنند مایه می‌گذارند.
با توجه به نزدیکی زارعی به دولت و خروج او از جریان اصولگرا زمان آن رسیده است که اصولگرایان واقعی گرد هم جمع شوند و دلخوری‌های گذشته را کنار بگذارند و با وحدت رویه از یک گزینه توانمند و شناخته شده حمایت نمایند.
مقاله دنبال تجویز و تحمیل گزینه خاصی نیست ولی اصولگرایان برای حفظ حیات نیاز دارند که این دوره حضور مقتدری داشته باشند و در طرف مقابل نیز اصلاح طلبان قطعا با برنامه و نیروی توانمند خواهند آمد. پس باید انها بر روی یک گزینه قدرتمند و دارای جایگاه سیاسی و شناخته شده در تهران سرمایه گذاری نمایند چهره هایی که حتی اگر خود نباشند باز توان موج آفرینی دارند و این مشکل حل نخواهد شد مگر با حضور نیروهایی همچون هدایتخواه،سید مسعود حسینی، علی خرامین، محمد رحیم دهراب‌پور و ....
این نیروها علاوه بر ظرفیت نامزدی و راهیابی به بهارستان قدرت رهبری جریان و تاثیرگذاری بر انتخابات را دارند. اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات آینده که بسیار مهم هم می باشد یا ناگزیرند هدایتخواه را قانع به حضور نمایند و یا از همین جمع و یا نیروهایی از این دست کسی را به صحنه بیاورند.
اصولگرایان باید بر روی کسی اجماع نمایند که واجد همه پارامترهای لازم از جمله مردم داری، انقلابی، سیاسی و کاری بودن و تحصیلات و صاحب نفوذ کلام بالایی باشد و تا دیر نشده است مانع از تکثر و تعدد نامزدها گردند و اجازه ندهند هر کس که میلش کشید با کوپن اصولگرایی خود را در جامعه مطرح نماید و به اعتبار این جریان ضربه وارد نماید.


کد مطلب: 98207

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/98207/استراتژی-اصولگرایان-بویراحمد-غیاب-هدایتخواه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1