کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنی از سر خیرخواهی با یداله مرادی

14 فروردين 1394 ساعت 20:07


ایمان محمدپورفتح
۱۳در پی درج مقاله یدالله مرادی در کبنانیوز(کلیک کنید)، ایمان محمدپور در یادداشتی به ایشان پاسخ گفته است. متن یادداشت محمدپور در زیر می آید؛
جناب آقای حاج یدالله مرادی
با سلام و احترام
صاحب این قلم چند بار با شما و برخی از همفکران عزیزت، با عتاب و درشتی سخن گفته و مذمت ها و ملامت ها بر شما باریده و قلم را بر سیاهی ها و تباهی ها گریانده است، اما اینک بر آن است تا خشم خود را فرو خورد و قلم را به جانب دیگر بگرداند.
زان حدیث تلخ می گویم ترا
تا ز تلخی ها فرو شویم ترا
برادر عزیز
وقتی مصاحبه ها، یادداشت ها و عملکرد جنابعالی و برخی از همفکران عزیزت در چند ماه گذشته را رصد و در کنار هم قرار داده و قدری در آنها تأمل نمودم، با خود اندیشیدم دلیل این همه تناقض در گفتار و رفتار چیست؟ آیا غیر از این است که خودتان هم حرف هایی که به زبان می آورید، را باور ندارید و تنها از روی تظاهر و این که خود را فردی دیندار، ارزشی، ولایی و انقلابی به جامعه معرفی کنید، واقعیت وجودی خود را نشان نمی دهید ، و آن چه هستید را برعکس به خورد جامعه می دهید؟
جناب آقای مرادی
عنوان مطلب حضرتعالی که چند روز گذشته بر روی خروجی سایت وزین کبنا نیوز قرار گرفت، « راهبرد همدلی و همزبانی یادآور روزگار خوش» بود، اما به نظر می رسد سخنان شما ونوع ادبیات به کار رفته توسط شما، همچنین عملکرد شما در چند ماه اخیر هیچ نسبتی با وحدت و همدلی ندارد ونه تنها از جنس وحدت نیست بلکه از جنس غرض ورزی، حاشیه سازی و شاید بتوان گفت ریا و تظاهر، تضعیف وحدت و همدلی است.
برادر محافظه کار
همانطور که خداوند در قرآن کریم سوره مائده آیه ۸ می فرمایند؛ ( …. و دشمنی با گروهی شما را وادار نسازد که عدالت نورزید، دادگری پیشه سازید که این به تقوا نزدیکتر است..)
علیهذا با توجه به این نص قرآنی نباید در قضاوت ها، داوری ها، سخن ها و عملکردمان نسبت به دیگران حتی دشمنان از جاده عدل و انصاف خارج شویم.
براستی مگر در روایات ما توصیه نشده که« سیدالاعمال، الانصاف»؟
برادر عزیز
پایبندی به ارزش های دینی با شعار و حرف پوچ محقق نمی شود، بلکه هر فردی که داعیه ارزشی، انقلابی و ولایی بودن دارد، می بایست آن را در مرحله عمل به منصه ظهور برساند نه فقط در حرف و سخن گفتن. چرا که « دو صد گفته چون نیم کردار نیست»
خداوند در قرآن کریم که قانون زندگی ما مسلمانان بوده و سبک زندگی را به ما ارئه می کند، می فرمایند؛ « لم تقولون ما لاتفعلون» ویا در احادیث منقول از معصومین ما آمده است که « الدین کله العمل» کل دین عمل است.
بنابرین واعظ غیر متعظ بودن و تو به فرمای کم توبه کن بودن مشکلی را حل نمی کند و به تعبیر زیبای لسان الغیب حافظ شیرازی« وعظ بی عملان واجب است نشنیدن»
جناب آقای مرادی عزیز
قطعا من و شما از این دنیای فانی سفر خواهیم کرد اما اعمالمان باقی می مانند، چون پنجره ای رو به آینده و چون آینه ای برای آیندگان، و آنگاه که پرده ها کنار روند، چهره های واقعی نمایان می شود و قصه ها بدون تظاهر خوانده می شوند. اما….
عمر تو اگر فزون شود از پانصد                         باری چو فسانه می­شوی ای بخرد
افسانه شوی عاقبت از روی خرد                     افسانه نیک شو، نه افسانه بد


کد مطلب: 97906

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/97906/سخنی-سر-خیرخواهی-یداله-مرادی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1