کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اشتباه رسانه‌ها در قتل دختر یاسوجی

11 اسفند 1393 ساعت 0:17


اسماعیل مدبر
کشته شدن دانش آموز ۱۷ ساله در یاسوج بی شک قلب تمامی مردم استان را به درد آورد و همه کسانی که خبر این قتل فجیع را شنیدند بی شک ناراحت شدند. شاید تمامی پدران استان خود را جای پدر عاطفه ۱۷ ساله گذاشتند و تمامی مادران نیز خود را جای مادر این دانش آموز و در غم آنها شریک شدند.بدون شک همه مردم استان از همه اقشار، خواسته ای که از دستگاه های مربوط دارند این است که قاتل یا قاتلین این جنایت را شناسایی و به سزای عملشان برسانند.
اما متاسفانه برخی از رسانه ها و سردبیران پایگاه های خبری تحلیلی بدون از اینکه بخشی از حربه های دشمن در جنگ فرهنگی و رسانه ای که همان متشنج نشان دادن فضای جامعه ایران است را بدانند و از آن مطلع باشند کمک زیادی به دشمن در تبلیغ و بوق کردن این جنایت کردند.
از طرفی نیز بخاطر نزدیک بودن ارتباطات قومی و طایفه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد هر اتفاقی که در این خطه از سرزمین مان بیفتد بسیار سریع پخش شده و منعکس می شود، در این میان هرچند وظیفه و رسالت رسانه ها آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح دقیق و به موقع است، اما برخی از رسانه های بومی از حد اطلاع رسانی فراتر رفته و یک طرفه به قاضی رفتند، به گونه ای که با سبک جدید اطلاع رسانی خود ترس و دلهره را در میان خانواده ها و فضای کلی استان بخصوص شهر یاسوج چند برابر کردند که این خود برای آرامش خانواده ها و جامعه بسیار خطرناک است.
کسانی که در رسانه ها فعالیت دارند باید به خوبی بدانند که آرامش روانی و امنیت روانی از امنیت جانی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست، لذا امیدوارم از این پس همه دوستان و اصحاب رسانه با اطلاع رسانی صحیح دقیق و به موقع خود هم نشاط و پویایی را در جامعه حفظ کنند هم با دقت داشتن به جوانب مختلف یک خبر موجب رنجش افکار عمومی و ناامنی روانی در جامعه نشوند.


کد مطلب: 92996

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/92996/اشتباه-رسانه-ها-قتل-دختر-یاسوجی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1