کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صحبتی با رئیس کمیسیون تلفیق مجلس

17 دی 1393 ساعت 0:24


کریم خردمند*
این روزها در اکثر محافل صحبت از بودجه سال ۹۴ است و آمار و ارقامی صحیح و غلط ارائه می شود. در این میان قیمت نفت هم سبک و سنگین می شود که بودجه ۹۴ چگونه بسته خواهد شد.
ریاست محترم کمیسیون تلفیق
اولا خوشحالیم کسی که در این مسند قرار گرفته درد آشنای مردم محروم بوده و از نزدیک شاهد ضعف بنیه مالی مردم بوده است. همان مردمی که عزت و کرامت خود را با هیچ چیز عوض نمی کنند. اما باید بدانید قرار گرفتن در این مسند مسئولیتی عظیمی و سنگین تر از قبل برای شما ایجاد کرده است. مسئولیت در برابر این مردم، در برابر اقشار آسیب پذیر ، در برابر اقشار بی بضاعت ، در برابر کشاورزان ، معلمان و ...
ریاست محترم کمیسیون تلفیق
بدون شک واقفید که در طی هفته های گذشته نامه های سرگشاده به مقامات، دل نوشته ها، شکواییه ها و گلایه های متعددی از طرف فرهنگیان سراسر کشور در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است. موج نارضایتی از تبعیض های حقوقی ، بی ارزش بودن سطح تحصیلات ، اعمال ناصحیح و مَن دراوردی نظام هماهنگ (بهتر است بگوییم ناهماهنگ) روز به روز بیشتر و بیشتر می شود. و شما اکنون در برابر این خواسته به حق قشر عظیمی از ملت مسئولید.
این نگرانیها اکنون تا جایی پیش رفته است که برنامه اعتصاب معلمان در روزهای آتی، دست به دست در شبکه های ارتباطی می چرخد. و مهمترین عامل آن را بی توجهی مسئولین به حرف شان می دانند.
سوال از شما و دولت محترم این است که چرا معلم در این جامعه تا این اندازه بی ارزش شده است؟ چرا جامعه ما زحمت معلم، وقت معلم را در زمان حضور در منزلش نادیده می گیرد؟ زحماتی که در این شیوه آموزشی غلط ۳-۳-۶ همه بار آن بر دوش معلم افتاده و گوش کسی بدهکار نیست؟
جناب آقای دکتر تاجگردون
ما فرهنگیان امیدواریم که در این کمیسیون و این مجلس، زبان گویای معلمان باشید. مجلسی که آمار بالایی از معلمان دارد اما کاش نداشت... اجازه ندهید که بین یک کارمند کم سابقه و مدرک تحصیلی پایین با یک کارمند باسابقه و مدرک تحصیلی بالاتر تفاوت حقوقی نباشد.
در پایان این را هم بگویم که ما حقوق خود را با شرکت نفت مقایسه نمی کنیم چرا که یک شرکت نفتی پول زحمت و مشقتش را می گیرد و باید هم بگیرد. و سخن ما این است که معلمان هم قشر زحمتکشی هستند. آنها را دریابید تا عزت نفس شان جریحه دار نشود. اجازه ندهید آرامش روحی و کرامت انسانی کسانی که در تمام صحنه های مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ملی نقش اول را دارند، دستخوش تغییر شود.
با آرزوی موفقیت روز افزون برای حضرتعالی

* دانشجوی دکتری فیزیولوژی-دبیر و مدرس دانشگاه
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 82378

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/82378/صحبتی-رئیس-کمیسیون-تلفیق-مجلس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1