کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همایش یا میتینگ انتخاباتی!!!

29 آذر 1393 ساعت 0:47


مصطفی جوزانی*
بعید می دانم همچنین جلسه ای را امکان نداشت در پوشش و قالب نامی دیگر برگزار می نمود.
قطعا دوره خام اندیشی و ابزاری انگاشتن احساسات مردم برای هدفی خاص جواب قانع کننده نخواهد داشت. امروزه روز که هرجا سرکی می کشیم پراست ازتزهای روشنفکری ! از مدرنیسم گرفته تا اومانیسم و بحث های مربوط به توسعه. همایش هفته قبل مربوط به نزاع های دسته جمعی (بخوانید میتینگ انتخاباتی) که برگزار شد هم نمونه همین جلسات به اصطلاح روشنفکری بود که نکاتی را در مورد آن قابل بیان دانستیم.
اول اینکه وقتی جلسه ای درباره فرهنگ سازی و جلوگیری از عدم تکرار یک ناهنجاری و یا همایشی در رابطه با آن برگزار می شود، اکثریت زمان و وقت جلسه را باید به آن اختصاص دهیم یا اینکه قبل از تعیین تاریخ و برگزاری جلسه در بنرهای اطلاع رسانی، موضوع ارتباطی با سخنان ردوبدل شده درآن را انتخاب نماییم .
وقتی دم از جهان توسعه یافته امروزی می زنیم و جر و بحث های کم اهمیتی که منجر به نزاعی بزرگ می شود را فاقد وجهه در این جهان می دانیم، باید قبل از آن علاجش را بیابیم. طبیعتا همه می دانیم که توسعه یافتگی دارای دو شاخصه مثبت و منفی می باشد که هرچه جامعه دارای زیر ساختهای علمی، آموزشی مطلوب و رفاهی از قبیل ایجاد فضاهای آموزشی، بهداشتی، میزان آمار اشتغال و غیره باشد در شاخصه های مثبت دارای رتبه بالاتری قرار دارد و هرچه از این سطوح تهی باشد با شاخصه منفی که نبود امنیت یکی از آن موارد است دست و پنجه نرم می کند.
با این شرایط آیا دست اندرکاران برگزاری این جلسه استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای شاخصه های مثبت می دانند؟
آیا مانور دادن بر روی مدیران گماشته شده در استان، ایجاد اشتغال و بعد رفاه برای جوانان هم استانی میکند؟
آیا دعوت از چند مدیر و معاون خاص جزاین است که شائبه قومیت گرایی که مولفه اصلی، شاخصه های منفی هستند را ایجاد می کند؟
۲-جدای از سخنان مطرح شده در جلسه ظاهرا در دعوت از شرکت کنندگان هم آینده نگری جهت رسیدن به هدفی خاص مدنظر قرار گرفته بود. گذشته از عدم حضور یافتن برخی از میهمانان طوایف مختلف در جلسه به دلایلی که همه می دانیم. آیا پیش بینی و احتمال اینکه تنش و دوگانگی موضع مابین ریش سفیدان طوایفی که راه طولانی در پیش دارند تا رسیدن به شاخص های مثبت توسعه یافتگی، قبل از تشکیل همایش شده بود؟
۳-در پایان اماهرچه خواستیم خود را قانع کنیم که مدیران کل و برخی از معاونین وابسته حاضر در جلسه ایجاد شائبه گرمسیر، سردسیر نمی کنند، نتوانستیم.
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 79205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/79205/همایش-یا-میتینگ-انتخاباتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1