کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهار گچسارانی/ روزی که ما به خودمان خندیدیم

29 آبان 1393 ساعت 7:52



سید امین صداقتی نیا*
شهر گچساران به عنوان بام نفت ایران همواره به عنوان یکی از شهرهای نفت خیز و گران قیمت از لحاظ منابع زیر زمینی و اما ارزان قیمت از لحاظ پیشرفت شهری و عمرانی بوده تا جایی که روند کند پروژه های عمرانی و عدم وجود زیرساخت های مناسب در این شهر به خوبی مشهود است.
نرخ آمار بیکاری و نارضایتی مردم این شهر و جوانانی بیکار و جویای شغل یکی از مهم ترین معضلات این شهر بوده که گویی حتی تغییر دولت ها و نمایندگان نیز نتوانسته این مشکل را حل کند.
اما در روزهای اخیر شاهد راه اندازی مجدد فرودگاه این شهر با تبلیغات رسانه ای منطقه ای بودیم که با توجه به عکس ها و گزارشات منتشر شده گویی باید این افتتاحیه را یک بهار گچسارانی در نگاه متولیان آن بدانیم.
مسئولان شهرستان گچساران با افتتاح فرودگاهی که حتی قبل از انقلاب خدمات دهی داشته و اکنون اینگونه و با حضور برخی مدیران و مسئولان استانی با پوششی رسانه ای گسترده در سطح استان و شهرستان افتتاح می شود می خواهند این مراسم را چنان بزرگ جلوه دهند که گویی همه مشکلات گچساران حل شده و دیگر هیچ نگرانی درخصوص مشکلات این شهرستان وجود ندارد.
در برخی عکس ها عده ای گل به دست منتظر فرود هواپیما برای استقبال هستند که این حرکت ما را یاد برخی مراسمات استقبال در همین شهرستان گچساران می اندازد!
مسئولانی که گل به دست با نظم و ترتیب ایستاده بودند
نماینده شهرستان های گچساران و باشت که به عنوان شاخص ترین فرد در این افتتاحیه حضور داشت در هنگام پیاده شدن از هواپیما مورد استقبال کم سابقه برخی مسئولان استانی و شهرستانی که با نظم و ترتیب و گل به دست ایستاده بودند، قرار گرفت و این حرکت نمادین مخاطب را یاد روزهای نه چندان دور می اندازد که برخی مسئولان ارشد شهرستانی برای پیشواز این نماینده مجلس با گل به استقبال همین نماینده و در همین فرودگاه رفتند و گویی باز هم باید شاهد برگزاری چنین برنامه های استقبال نمادینی در این شهرستان باشیم.
در سایر استقبال ها شاهد حضور کودکان با شاخه های گل هستیم که به پیشواز مهمانان که اکثرا قهرمان های ملی هستند رفته و با قطعه شعری از آن ها استقبال می کنند و سپس شخص مهمان نیز به رسم ادب و احترام کادویی به آن کودک می دهد که در روز فرود این هواپیما در گچساران شاهد بودیم مسئولان ارشد این شهرستان با شاخه های گل به استقبال قهرمان ملی خود می روند.۳غلامرضا تاجگردون در این پرواز همسفرانی داشت که از آن جمله می توان به حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و یکی از پیمانکاران شهر گچساران اشاره کرد!
مسئولان شهرستانی در بزرگ جلوه دادن افتتاح فرودگاهی که خود بارها افتتاح شده کمی باید افق دید خود را فراتر ببرند و فکر نکنند که مردم تشنه این جور افتتاحیه ها هستند و با توجه به قیمت بسیار بالای این پروازها شاید اکثر مردم گچساران که از توان مالی خوبی برخوردار نیستند هرگز نتوانند از این خدمت بی منت استفاده کنند و البته این در حالیست که اگر عمر حیات و فعالیت این فرودگاه به یک سال بکشد.
تاجگردون و چالش های پیش رو
دکتر تاجگردون که در شهرستان به دنبال پایه گذاری سیستم جدیدی از مدیریت می باشد در سال های اخیر دست به اقدامات بزرگی در سطح شهرستان زده که رسانه های منتسب نیز به خوبی اخبار این اقدامات را منتشر کرده اند ولی با همه این تفاسیر هنوز نتوانسته اصلی ترین مشکل شهرستان یعنی معضل بیکاری را در این شهرستان بهبود بخشد.
اوج مراجعات مردمی که اکثرا جوانان جویای کار هستند از یک سو و بهبود زیرساخت های شهرستان از سوی دیگر چالش هایی است که دکتر تاجگردون دراین دوره پیش رو داشته و قطعا خواهد داشت.
اما شاید مهم ترین مشکل تاجگردون را باید جناح های سیاسی شهر گچساران دانست.
سیاست با نام گچساران آمیخته شده و حتی برخی چهره های شاخص سیاسی، شهر گچساران را یکی از سیاسی ترین شهرهای کشور عنوان می کنند و بی شک پیروزی انتخاباتی در این شهرستان با وجود چنین جناح هایی کاری بس دشوار و طاقت فرا می باشد.
از این رو دکتر  تاجگردون در کنار دیگر اقدامات ساکت ننشسته و با ایجاد برخی کمیته های مردمی علاوه بر پاسخگویی به مشکلات آن ها سعی در ایجاد پایگاه هایی محکم و ریشه ای برای انتخابات آینده دارد.
عده ای نگاه فرا منطقه ای تاجگردون و حضور در رده های بالای مدیریتی مجلس را یک امتیاز برای شهرستان و حتی استان می دانند اما برخی از منتقدان بر این عقیده هستند که تاجگردون با حمایت اصولگرایان تصدی مدیریتی کمیسیون برنامه و بودجه را در دست گرفته و عده ای بر این باورند که تاجگردون در سال های آینده با ردای نمایندگی درپی پست وزارتی می باشد که همین اظهارنظرها و احتمالات چهره دکتر تاجگردون مردمی را به دکتر تاجگردون سیاسی تغییر داده است.
اما همه این اما و اگرها و احتمالات هرگز نتوانسته دردی از دردهای گچساران را شفا بخشد و چه خوشحالند عده ای که فقط دوست دارند که بشنوند و بگویند که ما چنانیم و چنینیم و مخاطب را یاد "صدای دهل از دور شنیدن خوش است" می اندازد.
عدم اعتماد جناح سیاسی اطلاح طلب به تاجگردون از یک سو و وجود رقیب همیشگی یعنی جناح اصولگرا از سوی دیگر قصه ی تکراری این یک ساله اخیر گچسارانی ها شده که طبق شعار دشمن دشمن دوست من است باید ادعا کرد که دکتر تاجگردون در دور آینده کار سختی در پیش خواهد داشت و این دشواری آن جا شدت می بخشد که اتفاقات عجیبی همچون انتخاب یک کاندید واحد از سوی طیف های مختلف سیاسی گچساران رخ دهد که با توجه به برخی شنیده ها این ادعا دور از ذهن نیست.
حمایت تاجگردون از برگزاری انتخابات استانی به دلیل گماردن برخی نیروهای نزدیک به خود و بعضا از خویشاوندان در پست های کلیدی مدیریتی استان نشان از برنامه فرامنطقه ای این نماینده دارد که حضور این مدیران را که بعضا در بسیاری از برنامه ها شاهد ساقدوشی آن ها هستیم یکی از برنامه های اصلی خود در انتخابات آینده می داند و گویی خود نیز به این موضوع پی برده که سرمایه گذاری در شهرستان  متبوع به تنهایی نمی تواند کارساز باشد.
اصولگرایان، رقیبی همیشگی
اما نباید طیف مقابل یعنی اصولگرایان را دست کم گرفت، این طیف تا قبل از دکتر تاجگردون انواع پست های مدیریتی و نمایندگی مجلس را در دست داشتند و بدون اشاره به چگونگی شکست در انتخابات گذشته باید اذعان داشت که این طیف با برنامه ریزی دقیق تر و بهره گیری از تجربیات و علل شکست دور پیشین سعی در مطرح کردن نماینده ی واحدی خواهد داشت.
بهار گچسارانی با یک افتتاح یا نشستن بر روی یک صندلی بزرگ محقق نمی شود و اگر هم شود شاید فقط برای کسانی باشد که آن روز به همراه نماینده از هواپیما پیاده شدند./بشارنیوز
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 74077

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/74077/بهار-گچسارانی-روزی-خودمان-خندیدیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1