کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلم می‌سوزد از باغی که می‌سوزد

20 آبان 1393 ساعت 21:36


سید کریم محمدی**

برادر عزیز و ارجمند جناب مهندس شاهرضا دیودیده
سلام و علیکم
آنچه که راقم را بر آن داشت تا مرقومه ی زیر را به خدمتتان به رشته تحریر درآورم، اظهار فضل های حضرتعالی در روز تودیع‌تان بوده است. اگرچه شاید کلامم مصداق شعر زیبای یغمای جندقی باشد آن جا که می‌سراید:BOYER.NOSAZI
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
اما باز می نویسم برادر. آنچه که دلیل بر نوشتن شد نه تنها عرض یابی کارنامه ی مدیریتی شما و تحلیل فراز و فرود حکمرانی شما، بلکه سخن از تناقض های رفتاری شما و پرسیدن چند سوال از حضور مبارک تان می باشد. حضرتعالی در بخشی از صحبت های خویش با تقسیم بویراحمد به علیا و سفلی در مقام دفاع از بویراحمد سفلی برآمده و این حوزه از استان کهگیلویه و بویراحمد را سرزمین از یاد رفته در دوران جدید از لحاظ مدیریتی دانسته و از آن به عنوان جغرافیای پاک شده یاد نموده اید.

جناب آقای دیودیده سوال اساسی افکار عمومی از شما این است که چرا تنها در روز تودیع خود این چنین دنیا را به این طرفی ها و آن طرفی ها تقسیم می کنید و نسخه های حیدری و نعمتی تجویز نمودید، و بر کیان بویراحمد سفلی اشک می‌ریزید؟ به بنده اجازه بدهید که نتوانم خود را به صداقت شما قانع نمایم، که چرا شما تنها در روز خروجتان از چرخه ی مدیریت اینگونه شمشیر غیرت را از غلاف غضب و خشم بیرون می کشید و با آن برای بویراحمد سفلی گردن می زنید؟ حاشا که اگر از شما در دوران مدیریت تان یک خط مصاحبه و حتی یک کلمه برای دفاع از توان مدیریتی و ذخیره ی منابع انسانی بویراحمد سفلی شنیده باشیم.

جناب آقای مدیر دیروز و شاکی امروز شما براساس کدام متر و کدام سنجش حضور خود را در مدیریت کلان استان کهگیلویه و بویراحمد برابر با توجه به فرزندان بویراحمد سفلی می دانید که امروز برداشتن شما اینچنین گناهی نابخشودنی و عدم توجه به بویراحمد سفلی تفسیر می شود؟
جناب آقای دیودیده شما براساس کدام مقبولیت و محبوبیت و تنفیذ خود را قیم و وارث سرزمین دردهای کهنه ی بویراحمد سفلی می دانید؟

جناب آقای مدیر دیروز و شاکی امروز آیا با خود اندیشیده اید که آخرین سفر کاری تان و یا آخرین تصمیم مدیریتی تان برای برون رفت از محرومیت تاریخی بویراحمد سفلی چه بوده است؟ برادر عزیز سوال دردناکتر این که رهاورد مدیریت شما برای استان، بویراحمد و بویراحمد سفلی چه بوده است؟ به عبارت دیگر آخرین دست پینه بسته و دل زخم خورده ای از بویراحمد سفلی را، که در دوران مدیریت تان با ترنم و مهربانی در آغوش کشیده ای و گره از ان بازنموده ای به چند سال قبل باز می گردد.؟
اما برادر عزیزم، بویراحمد سفلی بیش از مدیر بودن شما، به جاده، مدرسه، پل و خدمت بی‌منت محتاج است تا ژست‌های مدیریتی جنابعالی و به هر دستی که برای خروجش از بن بست زشت فقر و محرومیت، خاکی بنشیند، بوسه می زند.
بویراحمد سفلی به آن چیزی نیاز دارد که درمان دردهای دورمان استاد محمد بهمن بیگی غیر بومی و غیربویراحمدی اما دلسوز با چادرهای سفید و کله قندی‌اش برای بویراحمد کرد، که متاسفانه شما با تمام شکوه و جبروت خود و با درآمدهای سرشار نفتی در هشت سال گذشته قادر به انجام آن نبوده اید و آن هم مبارزه با دیو جهل و نکبت و خودخواهی بوده است.
جنای آقای مهندس دیودیده، شما در بخشی از صحبت های خود از آقای هدایت خواه به عنوان چهره ای ملی یاد نموده اید. قصدم واکاوی این که تا چه میزان خود به حرف‌هایتان ایمان دارید نیست، از طرفی هم کاوش در این مطلب که تا چه میزان این سخن از سر عناد، تسویه و تخریب سایر نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد که آنها را مقصر و مسبب تغییر خود می دانید هم نیست. اما سوال اساسی اینجاست که چرا شما در روز تودیع خودتان به یاد آوردید که آقای هدایت خواه چهره ای ملی است در صورتی که به یاد نداریم که حتی یک بار در دوران بعد از نمایندگی ایشان که حضرتعالی در عرصه ی مدیریت هم حضور داشتی این سخن را از شما شنیده باشیم.
اما در پایان جناب آقای شاهرضا دیودیده، مدیر دیروز و همشهری عصبانی امروز، ای کاش شما با اعتقاد به اصل چرخش نخبگان و رعایت نزاکت مدیریتی در سخنانتان به ارائه کارنامه و معرفی چالش ها و فرصت های سازمان متبوع خود می پرداختید که روزگاری بر آن حکم می راندید تا بر همگان مسجل شود نزد شما ادب مرد به زدولت اوست. و اما صد حیف.....
ومن الله توفیق

*کارشناس ارشد جامعه شناسی

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 73014

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/73014/دلم-می-سوزد-باغی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1