کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زیلائی بین سه دولت

27 مهر 1393 ساعت 20:54



بهنام آزاده(یکی از اهالی زیلائی)
غلام همت آن نازنینم که کار خیر بی روی و ریا کرد
البته بنده در این تصنیف که می خواهم به اریکه ی تحریر در بیاورم به دنبال تخریب یا خدای ناکرده زیر سوال بردن خدمات ارزنده و بی سابقه دولتمردان عرصه ی جمهوری اسلامی در طول انقلاب نبودم و نیستم و آنچه می خواهم به سمند قلم بتازم مقایسه ی جمالی از خدماتی که دولت موسم به اصول¬گرا و اصلاح طلب و تدبیرامید در زیلایی به منصه¬ی آلبوم و خاطرات ثبت کرده¬اند به رشته¬ی تحریر در بیاورم قضاوت با مردم با شرافت و فرهیخته¬ی استان عزیز و مرد خیزم می باشد البته در این تصنیف سعی خواهم کرد که از غلو بپرهیزم و بیشتر پژواک آنیه¬ی واقعیت¬ها باشم تا خواننده¬ی این مقاله نگویید شرم باد چه گزافه گویی کرده ذیلایی از دیرینه دارای تاریخ از فراز و نشیب بوده و انچه ورد زبان مردم از قدیم الایام بوده و طوایف و عشیرها مختلف به آن معترف هستند دین¬داری و مهمان¬نوازی و صداقت در عمل و کردار و گفتار می-باشد.
Scan10002البته ذیلایی با اهداء خون ۶۳ لالۀ گلگون کفن که مدال افتخار شهادت را به گردن¬آویخته و بیش از۱۲۰ جانباز بالای ۲۵% زمان جنگ تحمیلی در آلبوم رشادت¬های خود و دفاع از مرزگیری سجل کرده بر قله¬ی اسطوره¬ها نام خود را حک¬کرده که تاریخ آن را از ویر نخواهد بُرد. روده درازی نکنم به اصل اهداف تصنیف رجعت کنم بنده از اقدامات دولت¬های قبل از اصلاحات نمی پردازم واگر خداوند توفیق داد به آنها خواهند پرداختی ولی بیان اقدامات دولت اصلاحات که با ذکر این خدمات،  و بر تارک دولت مردان آن دولت با شعار توسعه ی زیر ساخت ها و محرومیت زدایی از سیما این منطقه پا به عرصه ی میدان عمل نهاده که به شرح ذیل می باشد.
۱- احداث پل گرگرسر قلعه بر روی رود خرسان که با احداث این پل و مرتبط کردن ذیلایی به چهار محال بختیاری و استان اصفهان، یک اقدام حیاتی و عاجل جهت خروج ذیلایی از بن بست.
۲- پمپاژ و لوله کشی آب شرنگ درنگ از مورزرد زیلایی حدوداً به طول ۴۰ کیلومتر از گردنه ها و قله¬های صعب¬العبور شورم که امید و طراوت و ترنم را در سیمای کودکان و مردم شریف ذیلایی شکوفا کرد.
۳- برخورداری از صنعت برق و روشنایی در تمام روستاهای ذیلایی از سرحد چهارمحال و بختیاری تا ثغور روستای چاهن ا که به نظر خیلی از مسئولین و نمایندگان ادوار قبل این کار بسیار شاقی به نظر می¬رسد ولی دولت¬مردان و اصلاحات چراغ¬چشم پستوخانه های گرم و صمیمی این مردم را با تنگستن لامپ ها روشن کرد.

۴- ارتباط دادن ذیلایی به دهکده¬ی جهانی با انشعاب خط تلفن ثابت و همچنین موبایل که هزینه¬های هنگفت جهت این عمل شاق خرج شده تا با احداث چند ایستگاه صدای زنگ تلفن را در خانه¬های گلی آن زمان به صدا درآورده¬اند.

۵- راه اندازی پست بانک جهت تسریع در مکاتبات و فاکس.
۶- احداث و افتتاح شبکه¬ی تلویزیون که سیمای جمهوری اسلامی ایران را در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم و برای جلوگیری از انحطاط و انحراف جوانان به فیلم های مبتذل. که شاید اگر از تلاش های وافر و بی دریغ مهندس صدر الله وفاپور در این زمینه یادی نکنیم قصور و گناه نابخشودنی را مرتکب شده ام

۷- احداث و مهیا نمودن پنج باب مدرسه که نسبت به دوران خود بی سابقه بود و افتتاح مدرسه راهنمایی و دبیرستان که این بستر را جهت تحصیل دانش آموزان در روستا بالاخص دختران که تا ان زمان دختر بالای مقطع ابتدایی نداشتیم و به دلیل تفاوت فرهنگی و نبود مدارس راهنمایی درخشانی که به قهقرای تاریخ پیوستند.

اقدامات دیگر هم انجام شده که اگر به آنها اشاره شود اطاله ی کلام می شود و خوانندگان را ملول می نماید.
پس مجبوریم به ایجاز سخن برای احترام خوانندگان و فرهیختگان به اقدامات دولت مهرورزی که توأم است با راه یافتن آقای ستار هدایت خواه در مجلس شورای اسلامی اگر چه این دولت بیشتر با شعار محرومیت¬زدایی و توجه به مناطق کم برخوردار را به یدک می¬کشید و مساعی آنها در توزیع عادلانه¬ی امکانات و نیروی انسانی بوده ولی به ایده ی بنده در حد شعار بیش نبوده و روده درازی نکنم به اقدامات و عملکرد ایشان می¬پردازم و قضاوت با مردم عزیز .

۱-عزل تنها مدری دیار مرد خیز ذیلایی در آموزش و پرورش مارگون(عزل رئیس آموزش و پرورش مارگون)
۲- آسفالت جاده ی شبلیز به سمت پوله به فاصله ی ۱۵ کیلومتر بدون زیر سازی و ایجاد ابنیه که به مقیاس اعتبارات ان بنر چاپ کرده اند و تبلیغ نموده اند(خروج ذیلایی از بن بست) و بنده تا حالا متوجه این شعار نشده ام و یا  ایشان معنی جدیدی از بن بست دارند که در لغت
۳- افتتاح یک نمایندگی بهزیستی با چه اهدافی و الله اعلم عاقلان دانند و کافی است یک نگاهی به لیست افراد تحت پوشش بهزیستی زیلایی بپردازی خود مؤید و گویای همه چیز است.

۴- ولی انصافاً و حقیقتاً در یک زمینه اقدامات انها برجسته است این اقدام مهم توجه به فضاهای آموزشی است که جا دارد از زحمات جانباز سرافراز مهندس بیدار پور و مهندس دیودیده قدردانی شود بیش از یازده باب .
بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد
۵- در زمینه ی ارتقای نیروی انسانی فقط ریاست پیام نور شهرستان بویراحمد و معاونت آموزشی آموزش و پرورش عشایر که چندان دوام نیاورد و در حین مأموریت به مشهد مقدس حکم ایشان غیابی لغو شد که از شگرد آن دولت بوده
اگر کارهای دیگری انجام شده ذهن و فکر علیل بنده جهت به خاطر آوردن یاری نمی دهد و شاید هم زیاد برجسته و چشم گیر نباشد و این قصور و کوتاهی را از من بپذیرید

اما دولت تدبیر و امید که توأم است با راه یافتن حاج غلام محمد زراعی در مجلس شورای اسلامی و اگر چه یک سال و نیم از دوران نمایندگی ایشان در دولت مهرورزی بوده که مردم از وضعیت موجود آن زمان ناراضی بودند و دست رد بر سینه ی نماینده ی سابق زده اند و ایشان را برکرسی مجلس شورای اسلامی نشاندند اگر چه مردم ذیلایی با شعار رشد نیروی انسانی و توسعه¬ی زیرساخت¬ها با ایشان میثاق بستند و همچنین با رأی ۷۶ درصدی به دولت تدبیر امید به همین خواسته ها اصرار ورزیدند اقدامات ایشان در این دو سال و نیم و دولت تدبیر امید در این یک سال و اندی به شرح زیر می باشد.

۱-آسفالت جاده ذیلایی از پوله تا موشمی¬ها
۲- افتتاح و راه¬اندازی شبکه ی دیجیتال ذیلایی با ۲۰ کانال که حتی قبل ازباز هم جا دارد این جا زحمات مهندس صدر الله وفاپور غافل نمانیم.
۳- خدمات رسانی به عشایر مخصوصاً عشایر مورزرد ذیلایی اعم از بهسازی چشمه¬ها لوله¬کشی و واگذاری تانکرهای آبی به عشایری که دور از دسترس چشمه بوده اند.
۴- توجه ویژه به پروژه ی پمپاژ دریاچه¬ی مورزرد و تسریع در روند کار، اگر چه دولت قبلی کلیدخورد ولی پیشرفت آن در این مدت کوتاه چشمگیر بوده که جا دارد در زمینه ی خدمت رسانی به عشایر از زحمات مدیر کل امور عشایر که با مدیریت ایشان در خدمات رسانی به عشایر جان تازه ای بخشید سپاسگزاری داشته باشم.
۵- افتتاح و راه¬اندازی آزمایشگاه مرکز بهداشتی و درمانی ذیلایی به همت مسئولین و مدیران کنونی و همچنین پوشش مرکز بهداشت ذیلایی توسط ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان در زمانی که پزشک مقیم مرخصی بودند که خود این کار بدیع و بی سابقه است.
۶- افتتاح خانه بهداشت روستایی موشمی  وسطی
۸- انشعاب و برق کشی خانه های نوساز و یا فاقد برق که ظرف همین ۲۰ روز گذشته نصب ۷۲ پایه در همین شهریور ماه ۹۳ و ۷۲ پایه علم شد و همچنین برق کشی، فشار ضعیف مجتمع امام محمد باقر که پنج سال از افتتاح آن می گذرد در همین تابستان ۹۳
۹- تخصیص اعتبار جهت احداث بوستان روستایی موشمی سفلی
۱۰- کلنگ زنی و احداث سالن ورزشی برد پهن اگر چه یک سالی است که کاملاً متوقف شده و همچنین سالن ورزشی موشمی علیا که باز هم کاملاً تعطیل شده
۱۱- زیر سازی  و آسفالت جاده ارتباطی تنگ زیرنا به سمت چاهن حدوداً به طول ۵ کیلومتر
۱۲- آنچه در این دولت نیست به دولت ها و نمایندگان اسبق بی¬سابقه بوده توجه به ارتقای نیروی انسانی بوده که می توان گفت به میثاقی که با مردم ذیلایی بسته شد نسیمی وزیده
۱- انتصاب معاونت اموزشی آموزش و پرورش عشایر
۲- انتصاب ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویراحمد
۳- انتصاب ریاست دانشگاه پیام نور شهرستان دنا
۴- انتصاب ریاست منابع طبیعی مارگون
۵- آنچه از اقدامات مهم و کاملاً بدیع و بی سابقه و به عنوان گل سرسبد اقدامات این دولت و نماینده محترم بودانتصاب فرماندار شهرستان دناا در طول تاریخ ذیلایی بی سابقه بود.

در پایان از همه کسانیکه نسبت به این انتصابات حسن نیت و اعتماد واثق داشته اند از جمله استاندار محترم  مجموعه ی معاونین استانداری  مدیر کل سیاسی ،انتخاباتی، حوزه ی دفتر استاندار ، نماینده ی سخت کوش و پر تلاش بویراحمد و دنا ، مدیر کل آموزش و پرورش استان ،مدیر کل محترم بنیاد شهید و ایثارگران استان ،ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان ، ریاست محترم منابع طبیعی شهرستان بویراحمد وکلیه نیروهای شاخص فکری که در ارتقاء و رشد نیروی انسانی سهم بسزایی داشته اند تقدیر و تشکر بعمل می آید و اینکه فرهیختگان ذیلایی بعنوان بازیگر عرصه ی سیاست و مدیریت باشند نه تماشاگر عمل شده بسیار متشکریم ولی این را متذکر شوم که این شروع کار است نه پایان کار
 
 


کد مطلب: 69199

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/69199/زیلائی-بین-سه-دولت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1