کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استقلال شورای گچساران برگشت داده شود

7 شهريور 1393 ساعت 10:07


مصطفی جوزانیjozani
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
بعد از گذشت نزدیک به ۱۵ سال از عمر شورا‌ها در کشور و تجارب کافی در نوع عملکرد و با توجه به اینکه اعضا ء باید بدانند که هدف از تشکیل شورا خدمت به مردم و همفکری بیشتر جهت برنامه ریزی صددرصدی می‌باشد.
اما این مهم متاسفانه در آخرین انتخابات در شهر گچساران به دلایلی از این قاعده مستثنی بوده و صورت عمل به خود نگرفته است. انتخاب برخی از اعضا برای اولین بار توسط مردم، آنان را خواسته یا ناخواسته، دانسته یا ندانسته قبل از آنی که متعهد به شهر بداند، معتمد جریان نزدیک به نماینده کرده است.
اگر همشهریان عزیز مجوز ورود به جلسات شورا را داشته باشند خواهند دید که برخی از اعضا از یکسالی که از انتخاب و اعتماد مردم به آنان می‌گذرد، حتی یک جلسه کامل در شورا حضور فیزیکی نداشته و ندارند.
اگر شهروندان محترم مجوز ورود به جلسات شورا را آنجایی که نماینده شهر هم از قضا در آن حضور یافته باشد، خواهند دید که کسانی که حتی یک جلسه کامل حضور ندارند، چطور متعهد به زیارت جنابشان می‌شوند.
سال گذشته و نزدیک انتخاب رئیس و معاونین در یاداشتهای متعددی بازیچه شدن اعضای جوان و خام این دوره را توسط نزدیکان نماینده گوشزد کردیم و گزینه ریاست را نه بر اساس تعهد، تخصص و کاردانی بلکه گزینه درخواستی نماینده دانستیم.
آنجایی که آقایان حیدری، قشقایی، بلوطی و ناصح فرد را نماد تخصص و طیف دانشگاهی شورا، خانم رضایی را نماد حضور زن مسلمان در صحنه سیاست، آقایان اسدپور، شکوهی و خوانپایه را نماد تجربه و آقای بخشایی را نماد استقلال شورای شهر گچساران دانستیم، از این مهره چینی و انتخاب درست به خود بالیدیم.
اما به یکباره انتخاب ریاست شورا و تحت فشار نهادن برخی از اعضا، ظاهر پرزرق و برق تخصص و کارآمدی را به کنار و باطن حضور سیاسی نزدیکان نماینده را بیشتر علنی نمود.
منافع مردم زمانی مهم دانسته شد که تایید دکتر تاجگردون را داشته باشند، جلسات را بدون شور و نظرخواهی از یکایک اعضا، بلکه با تاییدات تلفنی تاجگردون به اتمام می‌رسانند. اگرچه یکسال از عمر شورا گذشته اما دیگر نفوذ نماینده و جریان نزدیک به ایشان با قبول وعده و وعید و خواسته‌های برخی از اعضا، آنان را وفادار به خود نموده و جایی برای درویی و محافظه کاری آنان باقی نگذاشته است.
اما یک چیز نباید فراموش آنان شود برای آنکه هم تعهد خود را در زمان باقی مانده و هم اشتباه یکسال گذشته و انتخاب سیاسی رئیس را جبران نمایند، بدون منافع جناحی و با استقلال رای در انتخاب رئیس و معاونین هم افزایی مقبول از خود نشان دهند.


کد مطلب: 61404

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/61404/استقلال-شورای-گچساران-برگشت-داده-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1