کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاجگردون، چتری برای تمام فصول

22 مرداد 1393 ساعت 18:25


عادل ضربی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

اخلاق و انصاف حکم می کند فارغ از تمام منازعات سیاسی، گاهی به پاس عُلقه و وابستگی برخی از افراد به آب و خاک پدری، باید کلاه از سر برداشت و آفرین گفت .

وشاید بیراه نگفته ایم اگر ادعا کنیم که دکتر تاجگردون از معدود افرادی است که چه در حاکمیت جریان رقیب و چه در حال حاضر خود را به پازل اجرایی دولت ها قبولانده است. حلقه ی مفقوده ای که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی شکوفا شد و آرا و اندیشه های اقتصادی او، بهارستان نشین ها را مجاب کرد که سکان مهمترین کمیسیون مجلس را به ایشان بسپارد.

نسخه های تجویزی ایشان، در دولت ها گاهی مورد بی مهری قرار می گرفت ولی اکنون به عنوان چهره ای نام آشنا در اقتصاد کشور، زاگرس نشینان را به نام ایشان می شناسند. نیک میدانیم اگر اراده میکرد می توانست در سطوح بالای مدیریتی کابینه تدبیر و امید جایگاهی داشته باشد. اما پیمان با موکلین خود را بر همه چیز ارجحیت داد و طعم شیرین خدمت را تنها در دستهای پینه بسته ی پدران و مادرانی می دید که به قول حسین پناهی هنرمند نام آشنا و فقید دیارمان؛ اشک بیش از آب چهره ی آنان را شسته است. این روزها عده ای حرمت قلم را نگه نمی دارند و به بهانه های مختلف به ایشان می تازند. اسب سرکش تعصب را تا جایی باید نهیب زد که عرصه بر عقلانیت تنگ نشود. ناگفته پیداست که دولت تدبیر و امید بنا به نظریه سیستمی، برای پیشبرد اهداف خود، از ایشان به عنوان مشاوری کارآزموده و مجرب، در چینش و ساختار اجرایی استان نظرخواهی میکند. رگه های تعصب جناحی که در نمایندگان پیشین و حتی حال حاضر استان وجود داشت و دارد، نزد ایشان جایگاهی ندارد. نشان به آن نشان که با گذشت یکسال و اندی از استقرار دولت تدبیر و امید، شاید شاهد تنها تغییر چهل درصدی در مدیران ارشد استانی بوده ایم. تا جایی که حتی گاهی از سوی افراطیون جریان منتسب به ایشان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.اما ایشان همواره پایبندی خود را به سه اصل مثلث توسعه یعنی تخصص، تعهد و برنامه ریزی به اثبات رسانده است. اقدامات ایشان برای خروج استان از بن بست های اقتصادی از نوع اقدامات مُسَکِنی دولت های قبل نیست و باید به ایشان فرصت کافی و اعتماد لازم داده شود تا در بلند مدت برنامه های خود را عملیاتی نماید و صد البته برای تسریع در دستیابی به این برنامه ها، فرصت انتخاب تیم کاری نیز باید به ایشان داده شود. مردی که فصل نمی شناسد و همواره همچون چتری تمام استان را در بر گرفته است.


کد مطلب: 59373

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/59373/تاجگردون-چتری-تمام-فصول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1