کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چو ایران نباشد تن من مباد

15 مرداد 1393 ساعت 17:06


 جواد فرجی
دریغ است ایران که ویران شود/ کنام پلنگان و شیران شود
در این بزنگاه تاریخی همه شما دوستان و هموندان و هم میهنان فرزانه و خردمند و میهن پرست را به پرهیز از هر گونه سخن و جهت گیری که رنگ و بوی احساس کهتری،تفاوت قومی،ایدئولوژیک،زبانی،نژادی و در یک کلام هر چیزی که گزک به دست دشمنان ایران بزرگ به منظور ایجاد شکاف و تفرقه بدهد دعوت می نمایم.
ایران کشوری بزرگ و متشکل از اقوام سرفرازی همچون کرد،بلوچ، عرب، ترکمن،ترک، آذری، زابلی، گیلکی، مازنی، قشقایی و لر و همچنین ادیانی چون اسلام،مسیحیت،یهود، زرتشت و مذاهبی چون شیعه و سنی و زبانهای پارسی، ترکی، ارمنی،اردو،و عربی است.
حقیقت اینست که این تنوع و تفاوتها در یک سرزمین موجب غنا و بالندگی می باشد و ظرفیت های قومی،نژادی و زبانی چند گانه ،این فلات کهن را به نیکی ملقب به مرز پر گهر نموده است.
پر مسلم همه ما ایرانیان به ایرانی بودن خود مفتخریم و این مرزو بوم و هرآنچه در آن هست (اگر نعمت و زیبایی ،موفقیت و سرفرازی بوده یا سختی، رنج و جنگ)را با هم به اشتراک گذاشته و سهیم بوده ایم ، تاب آورده،مقاومت کرده ایم وبهر حال دوست می داریم. همه ما ایرانیان در یک مورد بطور مطلق هم رأی و هم قسم بوده و هستیم «چو ایران نباشد تن من مباد»
روشن بینی حکم میکند ماجراهای اخیر خاور میانه جریانهای تکفیری و دلایل شکل گیری و گسترش و عوامل محرک و تقویت کننده این پدیده های به شدت شوم را بخوبی بازشناخته و اذهان همه مردم شریف میهن ، بخصوص اقوام غیور مرز نشین مان را در مقابل این جهالت واکسینه نماییم.
این مهم اگرچه در درجه نخست وظیفه دولت مردان و اصحاب رسانه ملی می باشد اما بخوبی روشن است که توانایی کاربران در فضای مجازی چندین برابر بزرگتر و گسترده تر می باشد.
بنابراین اینجانب به عنوان یک ایرانی خود را متعهد به گسترش فرهنگ همدلی و اتحاد و وفاق ملی و میهنی (فارغ از مذهب، زبان، قومیت و نژاد) دانسته و همه دوستان، هم‌کیشان، هم تباران ،هم میهنان گرامی ام را تشویق به توسعه همین مهم با استفاده از تمامی ابزارهای موجود، می نمایم.


کد مطلب: 58281

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/58281/چو-ایران-نباشد-تن-مباد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1