کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختلاف اصلاح‌طلبان سنتی و نزدیکان تاجگردون

25 تير 1393 ساعت 14:21


مصطفی جوزانی
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
این اواخر اختلافات دو جریان اصلاح طلب سنتی و نو یا همان اعتدالگرایان جدید از نهان خارج شده و به بگو مگوهای رسانه ای کشیده شده است. این قضایا مابین اصلاح طلبان سنتی استان و جریان نزدیک به غلام تاجگردون هم رخ داده است. سنتی ها یا همان قدیمی های اصلاح طلب حتی قبل از انتخابات مجلس هم بدون خواست اکید مجمع اصلاح طلبان که عدم حضور در انتخابات را بر می تابید و اذن خاتمی ها ، نوریها، خوئینی ها وارد این عرصه شده بود نامزدی وی را بر نتافتند اما با انتخاب ایشان توسط مردم و باور اینکه بعداز چندین سال انزوا می توانستند خودرا در فضای سیاسی استان برای آینده تجدید قوا نمایند ، باعث شد تاییدی حداقلی از ایشان داشته باشند.
در گذر زمان ودر طول دوره نمایندگی وی ، به علت برخی از موضع گیریها که به مذاق این طیف از اصلاح طلبان خوش نیامد، دیدیم که شکاف این اختلافات به حدی عمیق نمود که از نشست های محفلی به سطح رسانه های استان کشیده شد وشاید برای نزدیک به دو سال باقی مانده تا انتخابات مجلس به معرفی گزینه مشخصی برای نامزدی هم بیانجامد. اما تاجگردون نمی خواهد با بازیچه ماندن در دستان این عناصر تندرو ، وکالت تام وتمام دولت اعتدالگرا را از دست بدهد واز آن سو راضی به از دست دادن حمایت های طیف سنتی اصلاح طلبان نزدیک به خاتمی نمی باشد. اما برای وی مهم هر چه که هست امروز اعتدال و دولت حاکم بر کشور می باشد. و او به خوبی نشان داده که می تواند خود را با هر جریانی همراه نماید همچنانکه در طی دوره نمایندگی این نقش را با عضویت در فراکسیونهای اصولگرا ، وتلاش یرای تاسیس فراکسیون اعتدال ، به خوبی ایفا نموده است. حال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که خواسته های این طیف اصلاح طلب که نماینده اعتدالگراشده ، آنان را بر خلاف میل قلبی خود تندرو می نامد از وی چه بوده است ؟. خواسته هایی که بدون شک تنها به موضع گیریهای استانی نماینده بر نمی گردد بلکه مواضع ملی ایشان را هم در بر می گیرد.
1-عدم تلاش برای پایان دادن و رفع حصر موسوی و کروبی! واضح خواهد بود که این خواسته سنتی ها در اختلافات رسانه ای به دلیل ترس از عکس العمل مردم خود را آشکار نکند اما بی شک خواسته مهم این طیف از تاجگردون در جلسات محفلی بوده و هست.
2-عدم بازی دادن و بی توجه بودن تاجگردون به نیروهای موثر اصلاح طلب (بخوانید تندرو) در استان و شهرستان.
3-عدم موضع مناسب و اصلاح طلبانه (باز هم بخوانید هنجارشکنانه) در قبال مسائل ملی و استانی. به این ترتیب اما گفتیم که تاجگردون در طی دوره نمایندگی از خود خلق و خوی منحصر به فردی بروز داده ودر هر دوره جامه ای متناسب با آن حال و هوا بر تن می نماید در نتیجه موفقیتهایی که وی از این عدم ثبات چه ریاست کمیسیون برنامه و بودجه که یقین بدانیم با کمک ابر لابی گر مجلس وچه وکیل الدوله بودن کسب نموده ، محال است وقعی به این خواسته ها نهد. ودر نتیجه باید منتظر بمانیم و ببینیم که در این فرصت باقی مانده از مدت نمایندگی ، او در قبال خواسته های لاحق هم مسلکان افراطی خود چه موضعی را در پیش خواهد گرفت.
 


کد مطلب: 55669

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/55669/اختلاف-اصلاح-طلبان-سنتی-نزدیکان-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1