کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر عملکرد حاج زارع

5 خرداد 1393 ساعت 6:20


 دکتر سید بهرام پناهنده *

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

در این مقاله با عنایت به تغییرات سه چهار ماه اخیر در وضعیت سیاسی استان و عملکرد نمایندگان در انتصاب نیروهای خویش برآن شدم که نقاط ضعف نماینده محترم مردم بویراحمد و دنا را به ایشان گوشزد، شاید با عملکرد مناسب و اصلاح نواقص در آتیه، از ریزش نیروها و واپس گرایی افکار عمومی منطقه نسبت به ایشان جلوگیری به عمل آید و در غیر این صورت مطمئناً اولین تغییر نمایندگان استان در انتخابات آتیه شامل حال نماینده محترم مردم بویراحمد و دنا بوده و اما اصل مطلب بدین شرح می باشد:
همانگونه که در ادوار مختلف انتخابات مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد همگان شاهد آن بوده ایم، مرکز استان به دلیل موقعیت سیاسی و اجتماعی ویژه ، مرکز ثقل قدرت و تعیین کننده خط مشی مدیران ارشد استان بوده و در تمامی دوره‌های مجلس نمایندگان مردم بویراحمد و دنا به جد این هدف را به منصه ظهور رسانده اند، خواه نمایندگان محترم وابسته به گروه اصلاح طلب خواه اصول گرا باشد، حال با توجه به نگاهی به عملکرد سه چهار ماه اخیر نماینده محترم بویراحمد و دنا برداشتی خلاف مطالب فوق الذکر استنباط می گردد و شاید آنچه در افکار عمومی باعث رنجش خاطر گردیده، سیطره و تسلط همه جانبه نماینده محترم گچساران بر امور سیاسی و اداری استان بوده و از این حیث نماینده مردم بویراحمد صرفاً به گوشه ای نشسته و شاهد امور واقع شده می باشد و شاید به نوعی بتوان اذعان نمود که نماینده محترم هیچ گونه اختیار و قدرتی در عزل و نصب نیروهای منتسب به خویش نداشته، و حتی شایع شده است که مدیرانی که خود را وابسته به نماینده محترم بویراحمد و دنا می دانند اول بار حکم تایید خود را از نماینده گچساران اخذ نموده و بعد نماینده خودشان صرفاَ تنفیذی تشریفاتی در انتصاب آنان داشته و لاغیر و با کمال تأسف از جمله مواردی که شایعه مزبور را قوت می بخشد، این است که هنگامی که کلنگ افتتاح قطار بین شهری یاسوج – اقلید زده می شود، نماینده محترم گچساران افتتاح چنین طرح ملی را غیرکارآمد تلقی! و نماینده محترم بویراحمد ظاهراً کوچکترین عکس العملی در این خصوص نشان نداده و شاید مخالفت نماینده محترم گچساران در خصوص این طرح ملی بوده که باعث شده حتی شخص استاندار نیز در کلنگ زنی آن حضور پیدا ننموده! که این امر مایه تأسف و تحیر است و دیگر اینکه موقعی که قسمتی از بودجه نفت به شهرستان گچساران و باشت اختصاص پیدا می نماید، نماینده محترم شهرستان بویراحمد هیچ عکس العملی نشان نداده و حتی از خود نپرسیده که آیا توزیع عادلانه ثروت در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد نبایستی به نحو مساوی و برابر فیمابین تمام مناطق محروم تقسیم گردد؟ آیا منطقه های محروم لنده، سوق، بهمئی، مارگون، لوداب و ... مستحق دریافت این قسمت از بودجه نفت نمی باشند؟ آیا اختصاص بودجه نفت به شهرستان گچساران و باشت خلاف منطق اداره کارآمد استان نمی باشد؟ و سوالات مکرر دیگری که از حوصله این مقاله خارج است و تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل! و اما در پایان این نکته را گوشزد می نماید که آنچه باعث تمایز شخص نماینده از سایر اقشار مردم می گردد، خصایص ویژه و مختص نمایندگی منجمله شجاعت و شهامت در گفتار و کردار، اصالت ، صداقت، نجابت ،حمیت و غیرت می باشد که می تواند زمینه ساز انتخاب مجدد نمایندگان در عرصه انتخابات گردد، والسلام.

 
*وکیل پایه یک دادگستری، دکتری حقوق خصوصی


کد مطلب: 49538

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/49538/نقدی-عملکرد-حاج-زارع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1