کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

محمدرضا نیک‌بخت؛ مدیری در تراز ملی

10 شهريور 1403 ساعت 9:16

 محمدرضا نیک‌بخت نیازی به معرفی و تعریف و تمجید رسانه‌ای ندارد. سابقه اجتماعی، مدیریتی، سیاسی و... نیک‌بخت به‌خوبی گواه ظرفیت و توانمندی این مدیر تحصیل‌کرده و متعهد در مسئولیت‌های مختلف و در سطوح گوناگون در کشور است.


 محمدرضا نیک‌بخت نیازی به معرفی و تعریف و تمجید رسانه‌ای ندارد. سابقه اجتماعی، مدیریتی، سیاسی و... نیک‌بخت به‌خوبی گواه ظرفیت و توانمندی این مدیر تحصیل‌کرده و متعهد در مسئولیت‌های مختلف و در سطوح گوناگون در کشور است.
 شخصیتی که به‌صراحت لهجه، شجاعت و مردم‌داری شناخته می‌شود و در طول حدود سه دهه مدیریت کلان و ملی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.
 پزشک اخلاق‌مداری که نه‌تنها در حرفه تخصصی و سازمانی خود نمونه‌ای از یک مدیر موفق و قوی بوده است که در تمام سال‌های گذشته در میان مردم و با مردم بوده است و خود را صدای مردم می‌دانسته و در این راه با شجاعت تمام دردهای مردم را فریاد زده است.
 نکته مهم در مورد نیک‌بخت همکاری و ارتباط نزدیک وی با رئیس‌جمهور محبوب و مردمی جناب آقای دکتر پزشکیان است. نیک‌بخت مستقیماً از دکتر پزشکیان حکم دریافت کرده است و در طول سالیان گذشته با وی در ارتباط نزدیک بوده است.
نطق زیبا و شجاعانه نیک‌بخت در 13 مرداد ماه در مصلی یاسوج قبل از سخنرانی دکتر محمد جواد ظریف در حمایت از مسعود پزشکیان در حافظه مردم استان به یادگار باقی خواهد ماند.
 مجموع این موارد و روابط نزدیک با رئیس‌جمهور امتیازاتی هستند که نیک‌بخت را به‌عنوان یک گزینه مستعد برای مسئولیت‌های مهم و ملی نامزد کرده است و یقیناً شاهد حضور وی در یک مسند مهم در جهت خدمت به مردم خواهیم بود.
 شکی نیست که نیک‌بخت در مسئولیت مهمی حکم دریافت خواهد کرد؛ اما از آن مهم‌تر استفاده از این ظرفیت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 حضور نیک‌بخت در رأس استانداری استان می‌تواند یک فرصت برای توسعه استان باشد. مدیری توسعه‌گرا که ضمن دارابودن روحیه انقلابی، تعامل بالایی با جریان‌های سیاسی و گروه‌های مختلف اجتماعی دارد. تعامل با رسانه‌ها و داشتن طرح و برنامه از دیگر ویژگی‌های نیک‌بخت در طول عمر مدیریتی‌اش بوده است که یقیناً حضور چنین نیرویی در استانداری استان آن هم بعد از دوره تلخ استانداری احمدزاده می‌تواند به‌شتاب توسعه در استان کمک کند.
 نگاه فرامنطقه‌ای نیک‌بخت به‌عنوان یک نیروی بومی؛ سرمایه و امتیاز دیگری است که می‌تواند حلال منطقه زدگی و بحران‌های قومی در استان باشد. نزدیکی نیک‌بخت به نمایندگان مجلس و اعتماد نمایندگان به وی نکته مهم دیگری است که نباید از آن غافل شد.
 تصمیم‌گیرنده نهایی برای استانداری استان مجموعه دولت و وزیر محترم کشور خواهند بود؛ اما در این میان رسانه‌ها و فعالین سیاسی نیز این وظیفه را بر دوش دارند که به معرفی نیروهای توانمند و با ظرفیت یاری رسانند و معرفی یک استاندار توانمند در تراز ملی و شخصیتی همچون نیک‌بخت به‌عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود.
 نیک‌بختی اقتصادی و سیاسی گمشده‌ی استان کهگیلویه و بویراحمدی است که این روزها در شرایط سختی به‌ویژه از بابت نگرانی در مورد کوه دنا به سر می‌برد و باتوجه‌به شجاعت و صراحت لهجه نیک‌بخت باید امیدوار بود حضور مدیرانی از این جنس می‌تواند به حل منازعات این‌چنینی و قرارگرفتن استان در ریل توسعه کمک کند.
دوره مدیریت محمدرضا نیک‌بخت در علوم پزشکی استان که مجموعه عریض و طویلی است گواه خوبی بر شناخت وی از استان و ظرفیت‌های استان و صلابت مدیریتی وی است که بعدها با اعتماد به وی در دو استان کرمانشاه و لرستان نیز تکرار شد. وی در طول سال‌های گذشته در بخش‌های اقتصادی مربوط به حوزه سلامت نیز کارنامه قابل‌قبولی داشته است تا با اشراف بر مقوله سرمایه‌گذاری بتواند توشه‌ای مناسب برای مدیریت استان‌هایی همچون کهگیلویه و بویراحمد در چنته داشته باشد.


کد مطلب: 490174

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/490174/محمدرضا-نیک-بخت-مدیری-تراز-ملی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1