کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل وضعیت رحیمی، اسدپور، پورالحسینی وحافظ قرآن

5 خرداد 1393 ساعت 14:29


بهنام عکاشه

شورای شهر که دورنمای خوبی داشته و ترکیب نسبتا ایده آلی دارد، در این مسیر می تواند گام های بلندتری بردارد. جوانان متخصص در کنار بزرگان با تجربه انتظارات در میان مردم را بالا برده اند و کارایی مورد نظر آنها با عملکرد کنونی همخوانی ندارد.asadpoor
رسانه ها فعلا میلی به نزدیک شدن به شورای شهر از خود نشان نداده اند ولی با حرکت به جلو و احتمال مسائلی تا چندماه دیگر احتمالا علاقه رسانه ها به این حوزه نیز بیشتر می شود.
برخی اختلاف نظرها شورا را آبستن تحولاتی در آینده کرده است. احتمالا تعیین رئیس شورای شهر می تواند یکی از این مسائل باشد.
واقع این است که ریاست فعلی شورا مورد توجه ویژه تاجگردون است. او دارای روابط عمومی خوبی بوده و در مجامع سخنران مسلطی به نظر می رسد ولی برخی رفتارهایش منتفدینی داشته و مخالفت های احتمالی در شورای شهر نیز از همین جا خواهد بود.
احتمالا اعضای جوان تر شورای شهر یا طیف راست شورا نیم نگاهی به جایگاه ریاست داشته باشند.
کبنانیوز به زودی گزارشی از مسائل درون شهرداری و شورای شهر دوگنبدان تقدیم خوانندگان خواهد کرد.
آموزش و پرورش برای نفوذ رسانه ها می تواند بهترین محل باشد. فضاهای آموزشی با توجه به کثرت دیدگاه ها و ناتوانی در حذف یکی جریان سیاسی از این اداره کاملا سیاسی می تواند به درز اخبار و اطلاعات به رسانه ها بینجامد.
امتحان کنکور و آخر ترم، تغییر مدیران و معاونین مدارس احتمالا خوراکی مناسب به رسانه ها برای پرداختن به مسائل آموزش و پرورش می دهد.
پورالحسینی احتمالا روزهای سختی را تا پایان سال تجربه خواهد کرد. ناتوانی احتمالی در پاسخگوئی به مطالبات هواداران تاجگردون و افزایش فشارها می تواند برای او که مدیری بی حاشیه بوده و تلاش خود را کرده تا این را به کل اداره اش نیز تعمیم دهد تجربه ناگواری باشد.pooralhoseini
موفقیت پورالحسینی در گذار از این گذرگاه ها می تواند از او مدیری آبدیده بسازد. مدیریت آموزش و پرورش و فضای سیاسی حاکم بر آن طاقت فرسا بوده و مقاومت در برابر خواسته ها و تعدیل فشارها و تنظیم روابط با گروه های اجتماعی و سیاسی قطعا پورالحسینی را با صحنه جدیدی روبرو خواهد ساخت که کمتر آن را تجربه کرده است.
میل ذاتی رسانه ها و جامعه به پیگیری اخبار آموزش و پرورش با توجه به همه گیری آن می تواند این اداره را به یک پای ثابت تیترهای روزنامه ها و سایت های محلی تبدیل کند.
رسانه ها امسال کار سختی را پیش رو دارند و بررسی مشکلات اجتماعی مانند بهداشت و امور شهری و آموزش و ارائه اخبار و گزارش هائی در این ارتباط می تواند روند جدید کبنانیوز باشد.
اخباری از این دست در زمینه بهداشت و آموزش و شهرداری نمونه هائی از علاقه مندی کبنا به این گونه مسائل است که در سال جدید با جدیت به آن خواهد پرداخت.
هایده حافظ قرآن پدیده مدیریت در دو سال گذشته می باشد. اگرچه گزارش هائی درباره وجود مشکلاتی در نحوه برخورد برخی پرسنل با ارباب رجوع، کمبود برخی امکانات اولیه، فرسودگی تجهیزات و... در زمینه مدیریت حافظ قرآن به گوش می رسد که موضوعی کاملا جدی می باشد ولی توسعه بیمارستان شهید رجائی و جذب بودجه های تعریف شده در کنار تغییرات مثبتی که در بیمارستان مشاهده می شود از او چهره ای معقول میان مردم ساخته است و بار دیگر افزایش سهم زنان در دولت را یادآور می شود.hafezghoran
بدون شک علیرغم همه کاستی ها که به زودی گزارشی مبسوط از آن در کبنانیوز منتشر می شود، هایده حافظ قرآن یکی از موفق ترین و بی حاشیه ترین مدیران گچساران است.
او که کرد می باشد در حال حاضر از معدود مدیران غیربومی است و پیش از او نیز محمد شفیعی اهل کردستان فرمانداری گچساران را عهده دار بود که جای خود را به حاج رحیمی داد.
فرمانداری که روزهای سختی را آغاز کرده ولی روزهای سخت تری را پیش رو خواهد داشت. او به تدریج بر فضای سیاسی و اداری شهرستان مسلط شده و آئین فرمانداری را آموخته است.
وجود برخی ایرادات و ناامنی ها مانعی نمی شود که فضای کنونی گچساران را فضائی امن تر نسبت به گذشته(به نظر راقم) ندانیم و اگرچه هنوز برخی جرائم در گچساران از بین نرفته یا کاهش چشمگیری نداشته است ولی نباید از افزایش شاخص های امنیتی و کاهش احساس ناامنی در میان گچسارانی ها به راحتی بگذریم.
فرماندار و همکارانش در شورای تامین(فرمانداری، دادگستری، دادستانی، نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات) روزهای پردغدغه ای می گذرانند و با واکاوی مشکلات و فراخوان مردم به خصوص دانشگاهیان و جوانان و فرهنگیان به ارائه راهکار می توانند روزهای بهتری را برای مردم گچساران به ارمغان بیاورند.
اگر بگویم استان کهگیلویه و بویراحمد بهشت رسانه هاست سخنی به گزافه نگفته ام. اینکه تا این لحظه و حداقل تا جائی که ذهنم یاری می دهد مانعی از سوی دادستانی، دادگستری، نهادهای امنیتی و شوراهای تامین برای فعالیت آزاد رسانه ای بوجود نیامده است سخن کمی نیست.rahimiii
پیشنهاد می دهم به لحاظ رسانه های محلی و چگونگی رفتار دولت و حکومت با خبرنگاران، روزنامه نگاران و رسانه هائی که بالاترین مقامات استان را با زبان آتشین نقد و گاه مورد شوخی و طنز قرار می دهند استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور به صورت استان پایلوت قرار داده شود.
در کمتر استانی سایت ها و روزنامه های محلی تا این اندازه به نقد علیه مقامات می پردازند و اتفاقا در استان های دیگر، بیش از استان ما مورد فشار مقامات هستند و این موهبتی است که هم نصیب مسئولین استان شده و همین طور نصیب رسانه ها.
رسانه ها نیز مشکلات و ظرایف پدیده های اجتماعی و ناهنجاری ها و مشکلات کشور را درک کرده و به حساسیت ها آگاهی کامل دارند.
فضای سیاسی و اداری استان اعم از استاندار و نمایندگان به راهبری آیت اله ملک حسینی همگرائی ویژه ای داشته و رسانه ها علاوه بر شفاف سازی و اطلاع رسانی مشکلات، بایستی با پرداختن به معضلات استان و ارائه انتقادات و راهکارها، این وحدت را در چارچوب منطقی، نهادینه نمایند.
تعطیلی کبنا این فرصت را نیز به دست داد تا ضعف های درونی خود را بررسی کرده و به تقویت نقاط ضعف بپردازیم.
کبنانیوز مفتخر است خود را سایتی معرفی نماید که پذیرای انتقاد از خود و دیگران بوده است و توان ارائه انتقاد از همه پدیده ها، جریانات و افراد سیاسی را دارد.
این البته مانعی برای انتخاب های شخصی مدیران و نویسندگان سایت نخواهد بود ولی به مخاطبین این اطمینان را می دهیم که حساسیت ویژه و جدی نسبت به دخالت نظرات افراد در سیاست های کلی سایت وجود دارد و تلاش می شود این روند افزایش یابد.
گرایش به سمت کار حرفه ای از مهم ترین سیاست های کبنانیوز بوده است که متاسفانه تاکنون نتیجه نداده است. مساعی مدیریت کبنانیوز در حرفه ای عمل کردن موجب نمی شود این موضوع را فراموش کنیم مهم ترین وظیفه رسانه ایجاد حرفه و شغل رسانه ای برای گردانندگان و نویسندگان خود می باشد که اعتراف می کنم هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته ایم و قطعا در سال جدید به این سمت و سو حرکت خواهیم کرد.
تمرکز کبنانیوز این روزها بر روی پوسته سایت و راه اندازی در روز سوم خرداد بمناسبت حماسه آزاد سازی خرمشهر بوده است. این پوسته نتیجه تلاش های آرش کنارکوهی و نوروز کمائی در کنار راهنمائی های علی اکبر پاک، کریم بنام، کیوان سروش مقدم، مصطفی جوزانی، مرتضی فضلی نژاد، ایمان محمدپور فتح و صادق الهی نژاد می باشد.
دست همه کسانی که این روزها از نبودن مان غمین شدند و دست مان را برای دوباره آمدن به عرصه فشردند، را می فشاریم.


کد مطلب: 48418

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/48418/تحلیل-وضعیت-رحیمی-اسدپور-پورالحسینی-وحافظ-قرآن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1