کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر دیالوگ تلخ؛ نیکبخت و زارعی

24 آذر 1396 ساعت 18:42


علی فرهادی
جناب آقای پرفسور نیکبخت
از اینکه همهٔ چهره‌های علمی و تحصیل‌کرده این مرزوبوم جزو ارزش‌ها و سرمایه‌های بی‌بدیل استان می‌باشند جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و انصافاً همیشه از حضرت‌عالی به‌عنوان یک چهره شاخص علمی یاد می‌کردیم و می‌کنیم و هیچ‌گاه نشد که به‌واسطهٔ مسائل قومی، قبیله‌ای و یا خطی و باندی منکر توانمندی‌های علمی شما باشیم.

همان‌طور که استحضار دارید ضرب‌المثلی در بین مردم رایج است که میگویند تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد و این مثال معروف برمی‌گردد به حضور متفاوت شما در صحنهٔ انتخابات که بعدها کلیپ‌های متفاوت‌تری از جنابعالی در سطح جامعه منتشر گردید که پیش از آن‌که برنامه‌ها و راه‌کارهای شما را به منصهٔ ظهور بگذارد موجب ... مردم و سوژهٔ محافل سیاسی شد.
از همان ابتدا شروع به کار جنابعالی پیش‌بینی می‌شد که استفاده از ادبیات فله‌ای و بدون پشت برنامه رویه موردنظر شماست چراکه نوع گفتمان شما به‌طوری است که حتی اطرافیان هم از گزند زبانتان در امان نیستند. امام علی (ع) می‌فرمایند: بدترین آدم‌ها کسانی هستند که دیگران از زبانشان در امان نباشند.
جناب آقای پرفسور نیکبخت مطالب بالا را گفتم تا اشاره‌ای کنم به جلسه مورخ ... در سالن ... با حضور نماینده زاهدانی (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) و مشاجره شما با نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد و دنا.
ابتداً باید عرض کنم که شایسته بوده شما قاعدهٔ میزبانی را رعایت می‌کردید و در حضور مهمان باهم استانی خودت به مشاجره نمی‌پرداختید و طبق سنوات گذشته و مطابق رفتار پدارنمآن‌که همواره حرمت مهمان را نگه می‌داشتند شما هم با بحث‌وجدل با میزبان بی‌حرمتی به میهمانان جلسه نمی‌کردید.
دوماً، شما به‌عنوان یک چهره مطرح استان که صدها جلسه را حضور داشتید و ده‌ها جلسه را سخنرانی کرده‌اید می‌بایست عرف و قانون حضور در جلسه را رعایت می‌کردید و این عادت ناخوشایند پریدن در صحبت دیگر آن‌که در آن ید طولایی دارید را دوباره تکرار نمی‌کردید.
سوماً، آقای زارعی نماینده مردم این مرزوبوم بودند بی‌حرمتی به ایشان به حرمتی به مردم محسوب می‌شود. لکن حضرت‌عالی قبل از عذرخواهی از آقای زارعی از مردم عذرخواهی کنید.
چهارم، حضور افراد مختلف در جایگاه‌های ویژه امری اجتناب‌ناپذیر است و شما باید آستانه تحملتان را بالاتر ببرید و این مهم را بپذیرید.
پنجم، شما منتسب به جایگاه ارزشمندی هستید که انتظار می‌رود نماینده خوبی برای آن‌ها باشید و با دیپلماسی مناسب‌تری در جامعه حضور پیدا کنید.
جناب پرفسور نیکبخت همه ما باروحیه مردم این استان آشنا هستیم و می‌دانیم که مرمان این دیار عاشق روحیه سلحشوری و شیفته مردان شجاع و دلیر می‌باشند؛ و به‌طورقطع یقین هر فردی که بخواهد خودش را برای منصب‌های مهم‌تری مطرح کند باید از آیتم شجاعت و جسارت بی‌بهره نباشد که در خصوص شما متأسفانه باید عرض کنم با توجه به اینکه نمی‌توانید فرد با برنامه و موفقی باشید و نیز به‌واسطه ترس از عدم موفقیت و ترس از مطرح نشدن از شما یک انسان ترسو ساخته و جنابعالی را دچار یک ذهن عجول و دست‌پاچگی سیاسی نموده که نه‌تنها خودتان بلکه باب غلطی در جامعه باز می‌کند و ما را به مسیر نامناسب می‌برد که درنتیجه ارمغانی جز ناآرامی، حاشیه‌سازی و واپس‌گرایی به همراه ندارد.
جناب آقای پرفسور نیکبخت: ترس، برخلاف شجاعت که حماسه‌آفرینی می‌کند، موجبات حادثه را فراهم می‌نماید بنابراین غوغا سالاری و هیاهو در قاموس یک انسان شجاع نمی‌گنجد و یک انسان شجاع باتدبیر و ابزار مناسب به کار و زار می‌آید و درنهایت ما شما را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم چراکه معتقدیم نه‌تنها مملکت بلکه یک روستا هم با قوهٔ قهریه اداره نمی‌شود. ضمن اینکه انتقاد جدی بنده و خیلی از دوستان نسبت به آقای زارعی بابت مدارا کردن با برخوردهای این‌چنینی است ولی الحق که همواره جامعه بر پاشنهٔ افراد صبور و خویشتن‌دار می‌چرخد. والسلام


کد مطلب: 300224

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/300224/نقدی-دیالوگ-تلخ-نیکبخت-زارعی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1