کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش و پرورش گچساران با مدیریت پورالحسینی دگرگون شده است

4 آبان 1396 ساعت 8:00


محمدنبی علی پور
 
بسمه تعالی
امروزه به ظن یقین برای جامعه بشری مبین و مستولی است که دانش نه ‌تنها مجموعه‌ای از اطلاعات لازم و کافی برای حصول اهداف و توفیق در زمره فعالیت‌های انسانی است، بلکه بطن تحولات بهینه در راستای متعالی سازی است.
بنابراین اغراق و تملق اذهان نیست اگر مدعا شویم که ارزش و جایگاه اصلی جامعه بشری چه در سیطره فردی و چه در اجتماع مسطوره را کمیت و کیفیت دانش و دانشمندی فرد،افراد و سطح روشنگری جامعه پیرامون فرد تعریف می‌نماید.
اگرچه در وسیع تفکر ناب دانش، دانشی دارای ارزش و رجحان است که انسان و جامعه انسانی را مقام متعالی بخشیده و اعتبار انسانی را تا وضعیت بهینه و الگو ارتقا دهد درواقع اهمیت دانش و دانستن برابری وزنی و سطحی با خلقت دارد.
به‌عنوان‌مثال؛ تا آنجا که خداوند بلندمرتبه هنگامه خلقت ابناء بشر، خطاب به فرشتگان می‌فرمایند:"من چیـزی می‌دانم که شما نمی‌دانید".
متعاقباً در جوامع امروزی و با توجه به وجود تفکراتی مانند: "چتر دانش" و "حکومت دانشی" برخی پیشتازان دانش و تکنولوژی، جوامع بشری موظف و ملزم به دستیابی به سطح موردنیاز و کافی از دانش در زمینه‌های مختلف و از طریق منابع انسانی متعدد و کارآمد شده‌اند. کشور ایران نیز به جهت استقلال حکومتی و باور ناب مذهبی‌اش از این قاعده مستثنا نبوده و تلاش‌های شایسته و بسیاری در راستای حفظ و توسعه نظام آموزشی مبتنی بر باورهای اصیل خویش روا داشته است.
البته  در ایران این مسئولیت خطیب متوجه سازمان‌های آموزشی و تربیتی متعددی است که اداره آموزش‌وپرورش ازجمله این سازمان‌های یادگیرنده و متعلم در ایجاد و ترمیم بافت آموزشی و دانشی کشور مطابق ملزومات و بافت فرهنگی کشور است.
با این مقدمه، طی نوشته‌ای رویکردی تبیین محور بر عملکرد مدیر ارشد اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران؛ حاج سیـد ظهیرالدین پورالحسینی خواهیـم داشت.
بررسی‌های کارنامه اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران از دیرباز و همسنگ با دوران شکوفه و شهد تا امروز سفید و پرافتخار؛ همواره جای تقدیر و تقسیط مراتب احترام و قدردانی به خانواده‌ها، کارکنان، فرهنگیان، مدیران و به‌ویژه محصلینی دارد که شوکت و کیان تربیتی و فرهنگی امروز این شهرستان تا حد قابل‌توجهی به حمیت بی‌بدیل آنان وابسته بوده و می‌باشد. به‌طوری‌که همواره تطمیع شایستگی در پیکره تعلیم و تربیت این شهرستان بی‌معنا بوده و نهایتاً پس از طی ادوار گذشته و در تسلسل مدیریت سازمان مهم و شایسته‌ای به نام آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران، توفیقی دیگر حاصل گشت و سکان مدیریت و راهبری جامعه فرهنگی،آموزشی شهرستان گچساران متوجه فرهیخته‌ای متنبه، با درایت، مترجب، کارآمد، اخلاق مدار، روشنفکر، ولایی و انقلابی، متأمل، متفکر، استراتژیست فرهنگی، خردمند فرهنگی و متخصص شد. حاج سیـد ظهیرالدین پورالحسینی مدیریت محترم اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران، اداره‌ای در جغرافیای شهرستان گچساران و با منابع انسانی مشتمل بر ۲۰۰مدرسه ۱۷۰۰معلم، ۲۶۰۰۰ دانش‌آموز و بافت فرهنگی متمدن و ارجح، واقع بوده و صبای توفیق و تعالی آن در فراسوی این دیار فروزان است.
آنچنان‌که جناب آقای پورالحسینی با عنایت به همسویی دانش و تخصص ایشان با سطـح تکنولوژی و بافت فرهنگی شهرستان، اکنون زمرد ارزشمنـد جامعه تعلیم و تربیت شهرستان گچساران قلمـداد می‌شوند.
اقدامات آقای پورالحسینی بیش از آنکه جلوه برجستگی سازمانی داشته باشد، به لحاظ ایجاد نشان برجسته تعلیم و تربیت در سطح کشوری حائز اهمیت است که در ادامه چکیده‌ای از افتخارات و شاخصه‌های شایستگی مدیریت جناب آقای پورالحسینی به‌عنوان سکان‌دار جامعه تعلیم و تربیت شهرستان گچساران ارائه می‌شود:
          مدیر و کارمند نمونه وزارت آموزش‌وپرورش در سال‌های اخیر
          مدیر برتر مناطق برای دومین سال پیاپی در اجلاس مدیران سراسر کشور
          کسب بیش از ۴۰ رتبه برتر و مقام اولی در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی در سطح استان و کشور
          کسب بیش از ۳۰ رتبه دومی و مقام دومی در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی در سطح استان و کشور
          افزایش میانگین کیفیت آموزش در مدارس تابعه و افزایش میانگین نمرات دانش‌آموزان مدارس تابعه
          کسب مقام برتر فرهنگی در سطح استان و کشور
          کسب مقام برتر ورزشی در سطح استان و کشور
          کسب مقام برتر استانی و کشوری در مسابقات فرهنگی
          کسب مقام کسب ۳۷ رتبه استانی پرشش مهر و ۳ رتبه کشوری پرسش مهر
          کسب رتبه‌های برتر کنکوری
          کسب مقام‌های متعدد و برتر در زمینه‌های پژوهشی، کارگاهی، رباتیک و...
          مدیریت کاریزماتیک و بهره‌ور در سطح شهرستان، استان و در سطح وزارت
          ایجاد سازمانی پویا، منعطف، هوشمند و با پایایی بالا
          اخلاق‌مداری و تخصص گرایی
          تمرکزگرایی طرح‌ها، ارتقای کیفیت آموزشی و ترمیم نظام اجرایی آموزش‌وپرورش در سطح شهرستان
          ایجاد، احیای و توسعه کارگاه‌های تحقیقاتی در مدارس و توسیع فرهنگ تجربی محوری
          بهسازی و تجهیز فیزیکی مدارس شامل: وسایل سرمایشی، گرمایشی و ایمنی محیط.
          هوشمند سازی مدارس و بهینه نمودن سیستم‌های ارزیابی عملکرد و نظارت مهندسیته و فراگیر در سطح اداره و مدارس تابعه
          جذب، پرورش و به‌کارگیری منابع انسانی کارآمد در سازمان و مدارس و در محل بهینه خدمتی
          پیاده‌سازی و فرهنگ‌سازی مدارس نوین و نسل سوم و مطابق با بافت فرهنگی و انقلابی شهرستان
          ترمیم و تقویت فرهنگ‌های مشارکت، گروه کاری و همیاری در جامعه فرهنگیان و در جامعه دانش‌آموزانی
          راه‌اندازی و حمایت از کارگاه‌های سیار فناوری در روستاها و مناطق دورافتاده به جهت شناسایی و پرورش دانش‌آموزان مستعد و تربیت نیروی آموزشی خلاق و مبدع.
          تعامل سازنده با دیگر نهادها و سازمان‌های مستقر در سطح شهرستان و استان در راستای پیاده‌سازی مطلوب و بهینه برنامه‌های مدون شده اداره.
          تغییر فضای بروکراسی اداری و پیاده‌سازی اتوماسیون اداری در اداره آموزش‌وپرورش گچساران
          و...
لذا اینجانب محمدنبی علی پور کارشناس مسئول متوسطه دوره اول شهرستان گچساران بر خویش تکلیف دانسته تا قلـم را با ذهنی متنبه خویش به صفحه رانده و از نخبه‌ای ارزشمند، خدمت‌گزاری فرهمند، خردمندی مستولی التقدیر، فرهنگی‌ای بازمام، مدیری متخصص و اندیشمند، نیرویی کاریزماتیک و مدبری تسهیل گر و تعالی گرا، تقدیر خالصانه و درخور حمیت‌های بی‌بدیل ایشان که قطعاً و یقیناً در صفحه نقطه-خط دیار نفت و تدبیر متبلور خواهد شد، داشته باشم.
همچنین جا دارد از درایت و تدبیر نماینده محترم مردم ولایی و روشنفکر شهرستان‌های گچساران و باشت در خانه ملت جناب آقای دکتر تاجگـردون، که با انتصاب و انتخاب چنین مدیر ارزشمندی و شایسته‌ای موجبات تعالی فضای آموزشی-فرهنگی شهرستان گچساران را ممکن نمودند. کمال تقدیر و مراتب سپاسگزاری به عمل آید.
در پایان برای مدیریت محترم آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران، جناب آقای حاج سیـد ظهیرالدین پورالحسینی؛ توفیق، مانایی و پویایی روزافزون از درگاه ایزد منان خواستار بوده و امیدوارم در سایه‌سار ولایت الهی مستدام و متعال باشند.


کد مطلب: 286928

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/286928/آموزش-پرورش-گچساران-مدیریت-پورالحسینی-دگرگون-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1