کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گچساران مسوول کارکشته می‌خواهد / اقدامات خوب نماینده نباید فدای بی‌تدبیری‌ شود

9 شهريور 1396 ساعت 23:59


شیوا محمدی
امنیت یکی از مهم‌ترین نیازهای بشری و دغدغه انسانی در هر جامعه مدنی می‌باشد. مسئله‌ای که این روزها استان و بخصوص جامعه گچساران از کاستی‌های بوجود آمده گلایه دارند. اگرچه از دست دادن دو تن از شهروندان شریف گچساران حادثه ای بود بسی دلخراش و دردآور، اما گویا خون پاک از دست داده این عزیزان برکاتی نیز به همراه داشته است. برکتی که به واسطه آن باعث گشت تا خیلی‌ها عملاً بفهمند که شورای تامین در گچساران به وظایف خود به خوبی عمل نکرده است. سالهاست که گاهی وقت‌ها روزانه انواع تخلفات، زدوخوردها، حمله کردن به منازل مسکونی، حمل سلاح، ورود به عنف، تهدید و... وجود دارد و متاسفانه شورای تامین و در راس آن مسوولان مربوطه یا از آن آگاهی نداشته و یا خیلی بی تفاوت از آن عبور کرده و یا به بهانه‌های اینکه درگیری خانوادگی است، ریش سفیدان وارد عمل شوند، خواستند درگیر نشوند و ده‌ها علت دیگر به دنبال لاپوشانی قضایا بوده و خیلی‌ها را از عملکرد قانون نا امید کرده‌اند. مگر می‌شود در جایی از شهر خانه ای مورد حمله قرار بگیرد، مغازه داری تهدید شود، زورگیری شود، به فردی هتاکی و فحاشی شود، به حریم و ناموس خانه ای حمله شود و ... ولی شورای تامین به آن ورود نکند؟؟؟ آن هم در یک شهر کوچک. این حال و روز بعضی روزهای گچساران و قطعاً استان ما شده است.
هرگاه یک بازنشسته آموزش و پرورش که هیچ سابقه امنیتی و مدیریتی را نداشته در شهر مسوول ارشد می‌شود، و از جایگاه خود نیز ایمن بوده و به صراحت اعلام می‌دارد تا خود بخواهم و عده ای باشند من نیز مسوول خواهم ماند، قطعاً وضع به همین منوال ادامه خواهد داشت و این اتفاقات تکرار خواهد شد. اتفاقاتی که اگر در یک کشور پیشرفته و یا مکانی دارای انسان‌های با وجدان کاری می‌افتاد، اولین اقدام در آن شهر استعفای فرماندار آن بود. اما گویا در گچساران فرماندار هنوز هم به جایگاه محکم خود اطمینان داشته و حتی یک موضع گیری محکم و اقدام خاصی در برابر اتفاقات نا امن نداشته است.
اما باز هم گویا دکتر تاجگردون تنها است، و در باب چنبن اتفاقاتی نیز خود اوست که باید جور مدیران ناکارآمد را بر دوش کشیده و پیگیر ماجرا باشد. شاید بهتر باشد دیگر چشم‌ها را باز کرده و در گرفتن تصمیمات تجدید نظر نمایند. باید فهمید که اداره شهر تنها تکیه بر کارهای عمرانی و ساخت و ساز نیست. باید دانست که صندلی مسوولیت یک شهر کار هرکسی نبوده و از این به بعد هر کسی که مدیرکل یک اداره بوده و یا در ستاد نامزد انتخاباتی فعالیت می‌کند، نمی‌تواند یک مسوول خوب باشد. مسوول خوب باید علاوه بر مدیر بودن، هماهنگی با دیگر دستگاه‌های اجرایی فردی کاملاً سیاسی بوده نه به معنای فعالیت در ستاد انتخاباتی، بلکه به‌عنوان کسیکه امنیت یک شهر را تضمین نماید. مسوول شهری همچون حال حاضر گچساران باید کسی باشد که پیش از این سابقه فرمانداری و یا استانداری و یا معاونت سیاسی و امنیتی استانداری را در قالب کارنامه درخشان داشته باشد. حیف است این همه اقدام موثر و عمرانی که به همت نماینده محبوب و کارکشته به همراه یکی دو نفر از مدیران خوب گچساران انجام می‌گیرد فدای بی تدبیری باشد.
این نوشته نه با دستور، مشورت و نظر کسی نوشته شده نه به دنبال فشارهای زنجیره‌ای همسو با برخی صحبت‌ها و به دنبال تخریب فرد خاصی است؛ این نوشته فقط دغدغه حال حاضر صحبت‌های مردم شهر است، خلا هایی است که سال‌ها مشاهده می‌کنیم و تغییر نمی‌کند.
فقط پر هستیم از دغدغه امنیت، دغدغه از دست دادن دو شهروند محترم، دغدغه عربده کشی‌های بعضی در شهر، برخی بی احترامی‌ها، برخی کتک کاری‌ها، ... انجام می‌گیرد، .... شورای تامین قوی و جدی می‌خواهیم. مسوول  کارکشته و با تجربه در مسائل امنیتی می‌خواهیم.
شاید برای تسکین درد مردم و همه اتفاقاتی که این دو سه سال از آن رنج می‌بریم، قدم اول استعفا فرماندار گچساران باشد تا قدم‌های بعدی نیز مشخص شود.

* دکتری جامعه شناسی
 


کد مطلب: 271559

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/271559/گچساران-مسوول-کارکشته-می-خواهد-اقدامات-خوب-نماینده-نباید-فدای-بی-تدبیری-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1