کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی بر انتخاب «سید ضیاء هاشمی» به عنوان سرپرست وزارت علوم/ نخبگان کهگیلویه و بویراحمد همت کنند

30 مرداد 1396 ساعت 8:01


علی اکبر پاک
همه ما استقبال بی نظیر دلیرمردان و شیرزنان استان کهگیلویه و بویراحمد از هیئت دولت در ۲۴ مردادماه سال گذشته را به خوبی به یاد داریم، روزی که مردم شهر یاسوج رسم مهمانوازی را با حضور گسترده خود به خوبی به جا آوردند، استقبال باشکوهی که تا چند روز تیتر یک رسانه‌ها بود.

اما پیش بینی‌ها از این حماسه حضور برای استقبال از دولت تدبیر و امید حامل پیام مهمی بود پیامی این بار نه از جنس نامه برای کمک، بلکه پیامی برای رشد استعدادهای نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی. اینبار همه هم صدا شده بودند تا بتوانند دولت را مجاب کنند که حق استعدادهای علمی این استان را در یک انتصاب ملی بجا بیاورد.
 

رئیس جمهور بعد از مشاهده این استقبال، از مردم استان تشکر ویژه کرد و قول داد به خواسته‌های مردم مهمانواز این خطه شهیدپرور و ولایت مدار توجه ویژه ای داشته باشد.
گرچه چهره‌های تاثیر گذار استان در دولت، نمایندگان استان در مجلس شواری اسلامی و جناب دکتر وکیلی نماینده مردم تهران و از فرزندان شایسته کهگیلویه و بویراحمد تلاش می‌کردند تا با معرفی استعدادهای استان به دولت، کرسی یکی از وزارت خانه‌ها را به یکی از فرزندان پاک و مدبر این استان دهند، اما نام فرزندان این دیار در لیست هیئت دولت به مجلس نبود و با وجود این، تلاش‌ها همچنان ادامه داشت.
در این میان، نمی‌توان به تلاش‌های نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اشاره ای نکرد، غلام محمد زارعی که روز ورود رئیس جمهور محترم و هیئت دولت همانند سایر نمایندگان و مسئولان استان، به خوبی رسم مهمانوازی و میزبانی را برای دولت تدبیر و امید بجای آورده بود در رسانه‌ها خبر از پیگیری برای استفاده از استعدادهای استان در کابینه دکتر روحانی را داده بود تا اینکه بالاخره وعده توجه دکتر روحانی به خواسته مردم کهگیلویه و بویراحمد محقق و یکی از فرزندان شایسته دنای همیشه استوار و سربلند به سمت علمی‌ترین وزارت خانه دولت به عنوان سرپرست منصوب شد تا علاوه بر استقبال کنندگان از روحانی در یاسوج، کام مردم و استقبال کنندگان از جهانگیری در اردیبهشت ۹۶ در مصلای امام خمینی شهر یاسوج نیز شیرین شود. استقبال باشکوهی که معاون رئیس جمهور را به تحسین واداشت تا بگوید که حق فرزندان کهگیلویه و بویراحمد است که در سطح ملی رشد کنند.
آری، از همان روزها نور امید در دل مردم این خطه از کشور روشن شد و همه نگاه‌ها به تدبیر مرد امید کابینه دولت یعنی جناب دکتر روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی دوخته شد تا در بیست و نهمین روز از مردادماه ۹۶ با انتصاب سید ضیاء الدین هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم، شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد غرق در شادی شود، شادی که انگار دولت بعد از سال‌ها چشم باز کرد و رشادت‌های مردم این استان در جهبه و جنگ، در دفاع از حرم اهل بیت، ولایت مداری و مبارزات شجاعانه بزرگمرد عشایر جنوب کشور و استان  کهگیلویه و بویراحمد مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی را به خوبی دید و دین خود را با انتصاب سید ضیاء الدین هاشمی به این استان ادا کرد.
حال امیدواریم با حمایت همه نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و عنایت ریاست جمهوری برای اولین بار در تاریخ ایران اسلامی کرسی یک وزارت خانه برای چهار سال و یک دوره درخشان مدیریت پاک اسلامی به دست توانمند فرزندان کهگیلویه وبویراحمد بیفتد تا شاهد رشد علمی و توسعه همه جانبه  کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم، انشاالله
 


کد مطلب: 268333

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/268333/یادداشتی-انتخاب-سید-ضیاء-هاشمی-عنوان-سرپرست-وزارت-علوم-نخبگان-کهگیلویه-بویراحمد-همت-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1