کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مزاح سیاسی ممنوع!!! تاجگردون می‌ماند

9 تير 1396 ساعت 10:42


سید امین رضایی

مدتی است که صحبت در مورد انتخابات مجلس در فضای گچساران و باشت نقل برخی محافل گشته و حتی عده‌ای با تحلیل اینکه تاجگردون به دولت خواهد رفت به دنبال گزینه‌های مد نظر خود می‌باشند. خبر از برخی جلسات شبانه و ایجاد گروه‌های مختلف در فضای مجازی و برخی صفحات شخصی نشان از ذوق زدگی عمیق عده‌ای داشته چرا که خوب می‌ دانند که رقابت با تاجگردون تنها در حد‌‌ همان رقابت مانده و تنها برای مشخص شدن نفر دوم و سوم خواهد بود.
در زمانی که اوج لذت مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نسبت به نماینده خود، دیدن نماینده حوزه انتخابیه‌شان از اخبار مجلس و شاید هم شنیدن صدای آن‌ها از مجلس بود، ورود دکتر تاجگردون به کارزار نمایندگی و کسب کرسی، شرایط را متفاوت کرد؛ سطح انتظارات مردم را بالابرده و موجب افزایش اعتماد به نفس سیاسیون هم استانی شد. نقش به سزایی در معرفی شهرستان و حتی استان در سطح کشور داشت و این مهم بر کسی پوشیده نیست که این نقش کلیدی تاجگردون جهت دیده شدن در کشور کمتر از منابع گاز و نفت و گردشگری نبود و‌‌ همان اندازه گچساران بعنوان شهر نفت خیز شناخته شده که آن را بعنوان حوزه انتخابیه دکتر تاجگردون می‌شناسند. گستردگی خدمات تاجگردون زیاد بوده و بیان همه آن‌ها خارج از بحث این مقال است. اما کسانیکه از احتمال رفتن تاجگردون ذوق زده شده‌اند بدانند که تاجگردون در جایگاه خود خواهد ماند و برنامه‌ای در این خصوص تا حال حاضر ندارد؛ چراکه جایگاه فعلی ایشان جایگاهی موثر و تصمیم گیر در سطح ملی بوده و قطعا اگر از مدیریت در وزارتخانه و سازمانهای دولتی بیشتر نباشد میزان اثرگذاری آن پایین‌تر نیست. اما اگر در ادامه بنا به هر تشخیص و استدلالی (که قطعا دارای حسن نیت بوده و در نظر گرفتن منافع ملی و منطقه‌ای جز لاینفک آن خواهد بود) بنا بر رفتن تاجگردون به دولت باشد عملکردهای چندساله تاجگردون چنان چشمگیر بوده و موجب افزایش مطالبات مردمی و جامعه اجتماعی شده که دیگر نمی‌توان هر گزینه‌ای را به مردم شهرستان‌های گچساران و باشت تحمیل نمود. هرچند شاید دیگر تاجگردون تکرار نشود ولی چنانچه روزی خود او قصد رفتن داشته باشد تنها کسانی می‌توانند خود را وارد عرصه رقابت نمایند که یک سری حداقل‌ها را داشته باشند؛ که قطعا بعید است چنین فردی نیز به راحتی و با این جلسات شبانه پیدا شود. اما نکته جالب که این روز‌ها از گوشه کنار‌ها اسامی به عنوان گزینه‌های احتمالی در آینده گفته می‌شود که نه تنها هیچ سابقه مدیریتی سطح پایین و میانی نداشته بلکه تنها افتخار و رزومه آن‌ها پسر فلان کس بودن و کار‌شناس برنامه تلویزیون بودن وعضو هسته مرکزی... بودن است. که اگر این باشد تعداد توانمند‌ها به بالای هزار نفر هم خواهد رسید!
در ‌‌نهایت بهتر است ذوق زدگان خیلی به رفتن تاجگردون دل خوش نکرده و بدانند تا مادامی که تاجگردون هست تنها رقابت بر روی نفر دوم شدن خواهد بود؛ و توصیه می‌کنم اگر چنانچه به راستی دغدغه پیشرفت شاخص‌های مختلف فضای شهرستان را دارند کمتر به حواشی پرداخته و واقعیت اثرگذار بودن تاجگردون را بپذیرند. در ضمن طنزهای سیاسی این روز‌ها و گذاشتن نام برخی افراد مجهول و بی‌سابقه در کنار برخی بزرگان جهت مطرح کردن عده‌ای برای فردای مبهم متصل به انتهای بن بستی است که کمکی به بزگ کردن آنان در شرایط فعلی نخواهد کرد.


کد مطلب: 257779

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/257779/مزاح-سیاسی-ممنوع-تاجگردون-می-ماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1