کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شما برای ایجاد وحدت به این شهر آمده‌اید

4 تير 1396 ساعت 12:35



توصیه‌ ای به امام جمعه‌ محترم شهرستان گچساران؛
دیرگاهی ست که هر زمان به نمازجمعه می‌روم مشاهده می‌کنم که امام جمعه‌ی بزرگوار و دلسوز، به انتقادهای شدید از نماینده‌ی پرتوان و تلاشگر شهرمان جناب آقای دکتر تاجگردون می‌پردازند. بنده به عنوان یک فعال فرهنگی، چند توصیه‌ی برادرانه به جناب آقای حجه الاسلام والمسلمین حاج حجازی امام جمعه‌ی محترم شهرم دارم که درد دل هزاران نفر از مردم گچساران می‌باشد.
اولأ اینکه شما و جناب دکتر تاجگردون را دعوت می‌کنم به وحدت واقعی و همدلی در جهت رفع مشکلات جوانان و مردم دیارمان که با دردهای زیادی چون بیکاری، فقر، فحشا، خودکشی و... روبه رو هستند و این دعواهای سیاسی به نفع هیچ کس نیست.
ثانیأ؛ جناب آقای حجازی؛ تریبون نماز جمعه، بسیار مقدس است و شما برای وحدت و ایجاد همدلی بین همه‌ی جناح‌ها و اقشار مختلف به این شهر آمده‌اید ولی بعضی اوقات ایشان را مورد انتقاد شدید قرار می دهید؟ مگر نه اینکه جناب دکتر تاجگردون نماینده‌ی بیش از شصت هفت هزار نفر انسان عاقل و بالغ است و یک چهره‌ی ملی و انقلابی و با اصالت... مگر نه اینکه هم اکنون رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس است؟ پس چرا باید اینگونه مورد انتقاد شدید قرار گیرند؟
لااقل به این چند ده هزارنفر احترام بگذارید و بدانید که علی رغم کمی‌ها و کاستی‌ها و ضعف‌هایی که وجود دارد ولی بازهم ایشان در منطقه و کشور، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند... اخیرأ به افطاری دادن ایشان به مددجویان کمیته‌ی امداد امام خمینی ره و اداره‌ی بهزیستی هم اشاره کردید که این‌ها برای فریب است. ازشما سؤال می‌کنم؛ چه فریبی؟ چه ایرادی دارد نماینده‌ی یک شهر با ایتام و ضعفا افطار بخورد؟ کاری که جناب تاجگردون هر سال دارندانجام می‌دهند و باعث برکات زیادی برای این اقشار شده است... و اشاره می‌کنم که آیا شما این همه جاده سازی ها، آب و برق و گاز رسانی‌ها، پارک و بیمارستان‌ها و شبکه‌های فاضلاب و اینترنت و آبادانی روستاهای اطراف و ایجاد شغل‌های جدید و ورود سرمایه به شهرستان و رونق کشاورزی و دامداری و ده‌ها کار زیر بنایی و ساختاری که در حال انجام و تکمیل هستند را نمی‌بینید؟ تا کی باید اینقدر جناحی و سلیقه‌ای و شخصی به همه چیز نگاه کرد؟ چرا یکبارهم که شده برای پیشرفت و ریشه کن کردن گرفتاری‌های این شهر، یکدل و یک صدا نمی‌شوید؟
نیک می‌دانم که شما جناب حاج حجازی عزیز، نیتتان خیر است و به دنبال رفع معضلات، اما باور کنید با انتقاد کردن به نماینده‌ای فهیم و کاردانی چون دکتر تاجگردون، هیچ مشکلی حل نخواهد شد که بیشتر باعث اختلاف می شود.
شما را دعوت می‌کنم به وحدت و همدلی و به توصیه‌های مقام معظم رهبری در این باب که؛ با توجه به اهمیت وحدت و هم‌بستگی در تداوم بخشی به اهداف انقلاب اسلامی، شناسایی مؤلفه‌های وحدت و عوامل تفرقه بسیار مهم است؛ چراکه تکیه‌بر مؤلفه‌های غیرواقعی، به‌اندازه غفلت از اصلی‌ترین عوامل وحدت زیان‌بار خواهد بود. ازاین‌رو، یکی از تلاش‌های همیشگی رهبری انقلاب این است که این مؤلفه‌ها به‌خوبی شناسایی شود. مقام معظم رهبری در دعوت به وحدت، همیشه بر اصولی تأکید می‌کند که اصلی‌ترین مؤلفه‌های وحدت امت اسلامی به شمار می‌آید. ایشان در یک مورد می‌فرماید: «همه را دعوت می کنم به وحدت کلمه، بر اساس اصول اساسی نظام اسلامی، بر اساس بیّنات قانون اساسی، بر اساس اسلام، بر اساس راه امام، بر اساس منافع مردم، بر اساس ستیزه با هر کسی که با این ملت ستیزه جویی می کند. این خط روشن است که همه خیرخواهان و دل سوزان و افراد صادق می توانند بر اساس آن جمع شوند» دشمن، عامل اصلی پیروزی‌های روزافزون ملت ایران را در جنبه‌های گوناگون وحدت و هم‌بستگی مردم دیده و درصدد برآمده تا آن را به تفرقه مبدّل سازد. اینجاست که مراقبت از این عامل بزرگ پیروزی، وظیفه‌ای ملی و اعتقادی به شمار می‌آید..
مقام معظم رهبری یکی از امیدهای دشمن به ناکام سازی انقلاب را در تفرقه مردم می‌داند و می‌فرماید: «دشمنانی که هنوز در صددند نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، نیات خصمانه و شومشان را اعمال بکنند، چشم امید به اختلافات بسته اند. آنها از وحدت و یکپارچگیِ شما مردم می ترسند. این را متوجه باشید. ملت ایران به هیچ قیمت نباید وحدت و یکپارچگی خودش را از دست بدهد. مسئولان باید متوجه باشند که با این یکپارچگی عظیم چگونه باید رفتار کرد. نویسندگان، گویندگان و... باید زبان و عملشان در خدمت وحدت و یکپارچگی باشد. هیچ کس به هیچ عنوانی نباید حرکتی بکند که مردم یا عده ای از مردم را در مقابله با یکدیگر برانگیخته کند. اختلاف سلیقه، اختلاف خط و اختلاف مذاق نباید موجب اختلاف و شکاف میان مردم بشود. این وحدت و یکپارچگی قوی ترین حربه شما و مایه مأیوس کردن دشمنان شماست»
پس امیدوارم شما عزیزان با وحدت و همدلی و در کنار دیگر مسئولان خادم این شهرستان و استان، به فکر رفع مشکلات، علی‌الخصوص بیکاری نسل جوان و پویای دیارمان باشید.


کد مطلب: 257201

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/257201/ایجاد-وحدت-این-شهر-آمده-اید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1