کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاجگردون و تقابل فقر و غنا در حریم یارانه‌ ها

4 تير 1396 ساعت 1:09


ناصر مظاهری
طی روزهای گذشته مرقومه ای از نماینده پر آوازه و شهیر شهرمان در فضای مجازی نشر داده شده که نشان از مکنونات ذهنی و قلبی حضرت ایشان در مورد یارانه‌ها دارد، هر چند طی دوسال گذشته به اقتضای در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و در پی آن انتخابات ریاست جمهوری و اطمینان از اینکه عامه مردم یارانه راحق و حریم خود میدانند از ورود به این مقوله خودداری نموده بود اما درپی رهایی از تب و تاب انتخابات عزم خویش را جزم نموده که بقول حضرت ایشان مقوله ای که دولت از ورود به آن هراس دارد ورود نماید و به سرانجامی رساند.
امید داشتم بزرگانی که پیشوند و پسوند های ریز و درشتی چون دکتر، مهندس، کارشناس، اقتصاد دان وجامعه شناس و...... الی آخر، در ابتدا و انتهای نامشان استفاده میکنند بگونه‌ای شایسته محضر نماینده بزرگوار کلامی گویا از حال ما عامه و وابستگی به یارانه معروض دارند تا لازم نیافتد که با قلم ضعیف خود خاطر والامقام را آزرده نماییم اما چه میشه کرد توقعی که از بزرگان علم و قلم شهرستان میرفت حاصل نشد و قرعه کار بنام من دیوانه افتاد.
پس کلامی چند محضر این بزرگ کشوری معروض میداریم
۱- جناب دکتر هر چند که گفته‌اند در مثل جای مناقشه نیست اما قیاس ما جهان سومی وابسته به یارانه با اروپایی در رفاه و تنعم قیاس مع الفارق است، بقول ظریفی که طنزی رو بصورت پویانمایی در فضای مجازی نشر داده ما هزینه های اروپا رو پرداخت میکنیم اما خدمات در حد شعب ابو طالب دریافت میکنیم،
علاوه براین در تمام دنیا در هر کشوری به نوعی از یارانه بهره‌مند هستند
۲- ما عامه مردم به ازای دریافت یارانه نقدی چهل و پنج هزار تومانی دوچندان هزینه میکنیم و بسبب دریافت همین اندک نقد ما روستاییان آرد چهار هزار تومانی را چهل هزار تومان پرداخت میکنیم و به ازای هر لیتر نفت سفید ده تومانی دویست تومان پرداخت میکنیم و.......  مخلص کلام در ازای دریافت یارانه نقدی دوچندان آن دولت فقط از حاملهای انرژی از ما ستانده، پس اگر پای حسابی به میان آید دولت بدهکار میباشد.
۳- به گواه آمار استان ما رتبه نخست بیکاری کشور را از آن خود نموده و همواره بعنوان استان محروم شهره بوده ایم پس چگونه میشود پذیرفت نماینده بیکار ترین استان کشور و یکی از محرومترین مناطق کشور دم از حذف یارانه زند؟ !؟!
۴ - نماینده عزیز و بلند آوازه چند درصد از آمار بیکاری کاسته اید که موکلانتان با حقوق مکفی و با عزت نفس و غرور زندگی کنند و فروشنده شیر خشک بچه را وعده دریافت یارانه ندهند؟!
۵- استاد اقتصاد بجای فوکوس وزوم کردن بر روی حداقل امرار معاش بخش بزرگی از جامعه چرا `هم خود را معطوف به گریزگاههای فرار مالیاتی کسانی که درآمدهایی باد آورده و آنچنانی دارند نمیذارید که بیشتر اقتصاد جهان بر بستر دریافت مالیات مناسب از صاحبان درامدهای بالا و صرف یارانه اقشار پایین استوار است،
 


کد مطلب: 257154

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/257154/تاجگردون-تقابل-فقر-غنا-حریم-یارانه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1