کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدامی که سبب اعتراض شدید قوم ترک در گچساران شد

13 ارديبهشت 1396 ساعت 2:44


ارسالی توسط یک مخاطب
تحرک انتخاباتی یکی از کاندیداهای دوره قبل مجلس شورای اسلامی باعث اعتراضات شدید ترک های گچساران شده است.
علی فولادی وندا کاندیدای شکست خورده دوره دهم مجلس شورای اسلامی، با حضور در منزل یکی از کاندیداهای شورای شهر علناً از وی حمایت کرده است. این اقدام وی باعث گردیده تا بسیاری از کاندیداهایی که در دور قبل در ستادش فعالیت می کردند نسبت به این حمایت واکنش منفی نشان دهند و نسبت به این موضوع مراتب اعتراضشان را در محافل سیاسی اعلام کنند.
در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر دوگنبدان حدود بیست کاندید قشقایی اعلام حضور کرده اند که به شدت نیز در حال فعالیت می باشند و تاکنون نیز بزرگان این قوم به یک فرمول واحد برای حضور در انتخابات نرسیده اند و این اقدام فولادی باعث پیچیده شدن شرایط، بخصوص در طیف اصولگرای این قوم گردیده و سبب اعتراضات بسیاری نیز شده است.
همچنین از منابع موثق خبر می رسد که اصولگرایان قوم ترک در صدد هستند که چهار نفر اصولگرای ترک و یک اصولگرای لر را به عنوان لیست نهایی خود انتخاب نمایند و از سویی دیگر نیز اصلاح طلبان ترک که به نظر از وزنه سنگین تر و تعداد رای بالاتری برخوردار هستند در حال رایزنی برای انتخاب پنج ترک اصلاح طلب و دارای تحصیلات عالیه و متخصص در امور عمرانی و شهرسازی هستند.
در روزهای آتی باید منتظر ماند و تحرکات بزرگان این قوم را جهت حمایت از کاندیداهای خاص دیگر به نظاره نشست. تحرکاتی که می تواند مسیر انتخابات را برای این قوم تاثیرگذار، دچار چالش و یا هموارسازی نماید.


کد مطلب: 247223

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/247223/اقدامی-سبب-اعتراض-شدید-قوم-ترک-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1