کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کوتاه «هدایت اکبری» به موکلینش (۱)

5 ارديبهشت 1396 ساعت 23:59


هدایت اکبری*
 
با ساماندهی بوستان‌ها بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش‌ یافته و به‌طور حتم شهروندان به لحاظ امنیت و آسایش از پارک استقبال می‌کنند. کوشش‌های فراوانی برای گسترش فضای سبز در شهر یاسوج کرده‌ایم و پشتکار ما بر این است که اماکن گردشی و تفریحی برای خدمات‌رسانی هر چه‌بهتر و باکیفیت‌تر پدید آید.
در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری؛ احداث فضاهای سبز، بوستان‌ها در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت. عملیات اجرایی و تکمیل منطقه «بوستان خانواده چشمه نباتی و پارک ولایت و غدیر» از جمله فضاهای بکر برای جذب گردشگر که به شکل زیبای طراحی‌ شده است.
وضعیت نامناسب پارک چشمه نباتی در گذشته، به دلیل جایگاهی، برای تجمع معتادان زیبنده شهر یاسوج نبود و اکنون بر اساس موقعیت جغرافیایی منطقه چشمه نباتی و قدمت تاریخی آن، این منطقه امروز به‌ عنوان نمونه مکان گردشگری به زیباترین زیستگاه برای تفریحات شهروندان تبدیل‌شده است؛ که با بهره‌برداری از این بوستان بار ترافیکی در پارک‌های ساحلی و مهرورزی کاسته می‌شود. این بوستان چشم‌انداز و ریه تنفس شهر یاسوج است. ظرفیت‌های بکر گردشگری، این منطقه تفریحی را به یکی از نقاط بسیار زیبا و کم نظیر استان تبدیل کرده که در یک موقعیت مناسب، باغ‌های تفریحی و چشمه‌های روان، کافی‌شاپ، پارکینگ، فضای سبز، سامانه روشنایی نوین، سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی و خدمات رفاهی ایجاده گردیده است.
همچنین شهر یاسوج از داشتن میدانی برای گردهمایی شهروندان بی‌بهره بود که در بوستان ولایت نخستین میدان تجمع و گردهمایی‌های شهری احداث می‌شود و این میدان در یک فضای باز طراحی‌شده و یاسوج نیز صاحب زیباترین میدان اجتماعات شهری خواهد شد، مساحت این میدان حدود یک هکتار می‌باشد و گنجایش آمادگی سی هزار نفر جمیعت را دارد.
اما بیش از هر زمان دیگر نیاز به اجرای چنین طرح‌هایی داریم، بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر یاسوج باید گسترش پیدا کنند و از طرفی گسترش و آبادانی شهر یاسوج تنها وظیفه یک دستگاه مانند شهرداری نیست، به همین منظور باید دیگر دستگاه‌ها شهرداری را در ایجاد زیرساخت‌ها یاری دهند.
­­­­­لازم به ذکر است «بوستان خانواده چشمه نباتی» از پروژه‌ها تفریحی است که با بهره‌گیری از آخرین فنون و تجهیزات پارکی ساخته‌شده است.
البته باید گفت کارهای که در شهر یاسوج انجام گرفته و یا در حال انجام است حاصل تلاش دسته‌جمعی شهردار و اعضای شورای محترم شهر یاسوج و همراهی و همکاری مردم شریف و مسئولان محترم شهرستانی و استانی است.
ادامه دارد....
 

*رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج -کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی یاسوج


کد مطلب: 245195

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/245195/گزارش-کوتاه-هدایت-اکبری-موکلینش-۱

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1