کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لزوم احداث پل‌های مکانیزه عابر پیاده

28 فروردين 1396 ساعت 18:15


آزیتا حکمتی‌اصل
عابر پیاده به‌عنوان آسیب‌پذیرترین قشر در رویداد ترافیکی سطح شهر هستند که اگر با پل عابر پیاده در هنگام گذر از پهنای خیابان بیشتر شود این امر در راستا امنیت عابران در برابر رویداد ترافیکی خواهد شد.
 
از دلایل اصلی احداث پل‌های عابر پیاده افزایش ایمنی رفت‌وآمد عابران است؛ چراکه بیشترین افراد در برابر آسیب و بیشترین جان‌باختگان در حوادث رانندگی درون‌شهری، عابران هستند.
هزینه فراوانی برای ساخت پل‌های عابر پیاده می‌شود، اما این سؤال در ذهن نقش می‌بندد که چرایی عدم به‌کارگیری رهگذران پیاده از پل‌های عابر پیاده چیست؟ گاهی هزینه‌های بسیار فراوانی برای راه‌اندازی پل هوایی پرداخت می‌شود که بااین‌وجود شهروندان از این پل‌ها استفاده نمی‌کنند؛ که با جانمایی مناسب پل‌های عابر پیاده در مقابل مدارس، مراکز درمانی و آموزشی و مکانیزه کردن آن به بهترین حالت برای به‌کارگیری افراد بیمار و سالخورده نیز مورد استفاده قرار گیرند؛ و به‌راستی‌که فرهنگ استفاده از پل‌های هوایی باید نهادینه شود.
 
احداث پل‌های مکانیزه عابر پیاده افزون بر تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان، افزایش ایمنی، کنترل و کاهش ترافیک نقش کارسازی دارد. از یک‌سو از تردد عرضی عابران از معابر جلوگیری خواهد کرد و از سوی دیگر در روان‌سازی ترافیک نیز نقش مؤثری دارند.


کد مطلب: 243799

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/243799/لزوم-احداث-پل-های-مکانیزه-عابر-پیاده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1