کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سایه تاریکی بر معابر شهر یاسوج

28 فروردين 1396 ساعت 0:29


سرخاب بیننده
بسیاری از اشکالات شهرداری مربوط به عملکرد نادرست شورای شهر است، معضل تاریکی برخی معابر اصلی شهر، بی‌توجهی به بازسازی تأسیسات برقی موجب تصادفات و ایجاد ناامنی در شهر شده است.
مشکل روشنایی تنها به خیابان‌ها، فرعی و یا کوچه‌ها مربوط نمی‌شود، بلکه خیابان‌های پرتردد همچنین وضعیت نامناسبی دارند. تاریکی معابر، عدم وجود پل پیاده، کمبود چراغ راهنمایی و رانندگی، کمبود علائم هشداردهنده از معضلات عابران پیاده است که منجر به بیشترین آمار تصادفات و تلفات شده است.
بر پایه دیدگاه رسمی کارشناسان علت اصلی بروز تصادفات عدم روشنایی کافی و روشنایی در معابر شهری به‌ ویژه در بلوار است. شهرداری و شرکت توزیع برق باید در برابر رخداد سوانح در تاریکی معابر پاسخگو باشند.
روشنایی معابر در فضاهای آموزشی و فرهنگی، فضای سبز و ورزشی در شهر یاسوج به‌وضوح احساس می‌شود، اگرچه کارهایی نیز تاکنون در راستا تأمین روشنایی معابر و خیابان‌ها انجام‌شده است، اما هنوز خیابان‌های فراوانی در تاریکی به سر می‌برند، ضروری است که شوراها در این زمینه یعنی چالش تاریکی معابر و خیابان‌ها این شهر دست بکار شده تا مشکلات شهروندان ساکن در مناطق مختلف از میان برداشته شود.
سروسامان روشنایی معابر شهری به‌عنوان یک خواسته همگانی شهروندان در شهر یاسوج است و توسعه روشنایی شهر برای افزایش امنیت باید در دستور کار شهرداری، شورا و شرکت برق باشد.
 


کد مطلب: 243327

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/243327/سایه-تاریکی-معابر-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1